تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۱۲ - ۱۴:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 83619
بازیگر سریال «شهرزاد» می‌گوید واقعا نمی‌دانم چرا کارگردانان سینما اصلاً تلویزیون نگاه نمی‌کنند. نمی‌دانم کارگردانان سینما انتخاب‌هایشان بر چه اساس است؟ کارگردانان سینما خیلی کم به تئاتر می‌روند و همین عاملی شده تا بسیاری از پتانسیل‌های بازیگری حرام شوند. بسیاری از بازیگران بزرگ ما در تئاتر هیچگاه دیده نمی‌شوند.

به گزارش سینماسینما، پرویز فلاحی پور بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره مشکلات باندبازی و وجود رابطه در سینما گفت: «همیشه رابطه ها در سینما بد نیست. رابطه از نوع خوبش اصلاً بد نیست زیرا هرکس می خواد با کسی کار کند که با وی همفکری بهتری داشته باشد.»

او در همین راستا رابطه بد در سینما را اینگونه شرح داد: «البته رابطه بد هم در سینما وجود دارد. به فرض مثال کارگردان یک اثر سینمایی دوست دارد با من به عنوان بازیگرش همکاری داشته باشد اما برخی عوامل به هر طریقی جلوی این ارتباط را می گیرند تا آن شخصی که خودشان دوست دارند را وارد بازی کنند. این نمونه واضح رابطه بد در سینمای ایران است که من هم بارها با آن برخورد داشته ام و اتفاقی است که هنوز هم به شدت در سینما وجود دارد.»

بازیگر سریال «گلهای گرمسیری» وجود رابطه مناسب بین بازیگر و کارگردان را لازم دانست و افزود: «لابی و باندبازی به شدت برای سینما ضربه زننده است. اگر نه بالاخره هر کارگردانی رابطه خوبی با بازیگرانی دارد و می داند که آن بازیگر وقتی در کار باشد کار را جلو برده و باری را از دوش کارگردان بر می دارد. تعامل بین بازیگر و کارگردان به شدت مهم است زیرا در نقطه مقابل بارها دیده ایم که کارگردان و بازیگر با یکدیگر به مشکل می خورند و کار کاملاً متوقف می شود.»

او نبود تنوع در بازیگران سینما را کسل کننده خواند و ادامه داد: «البته این را هم بگویم انتخاب بر حسب سلیقه کارگردان باعث عدم تنوع در سینما می شود. ما در سینمای ایران برخی از عوامل را نداریم که به انتخاب بازیگر کمک کند. به عنوان مثال در جهان شخصی وجود دارد که ترکیب بازیگران را مشخص می کند و برایش مهم نیست رابطه بازیگر با کارگردان و یا تهیه کننده خوب است یا دشمن خونی هستند. او صرفاً بازیگر را بر حسب توانایی انتخاب کرده و سایر بازیگران را بر اساس انطباق تمامی اعضا انتخاب می کند.»

بازیگر سریال «مرد هزار چهره» قضاوت کروکورانه را عامل منفی عوامل سینمای ایران خواند و تاکید کرد: «در سینمای ایران هنوز انتخاب بازیگری حرفه ای نشده و همه چیز بر حسب سلیقه های شخصی رقم می خورد. ما هنوز قضاوتمان در سینما بر اساس بازی شخص نیست بلکه خود شخص را قضاوت می کنند. مثلاً یکبار اتفاق عجیبی برای من افتاد. کارگردانی به من گفت دستمزد تو چقدر است زیرا میخواست برای یکی از نقش ها با من کار کند. من گفتم چرا این انتخاب را انجام ندادی و آن کارگردان گفت به من گفتند که دستمزد تو نجومی است. این قضیه نشان می دهد که پشت پرده سینما اتفاقات نه چندان خوشایندی در حال روی دادن است که ما را از سینمای حرفه ای به شدت دور می کند.»

او در همین راستا ادامه داد: «هنوز برای ما این قضیه جا نیفتاده که وقتی مسئولیتی بهمان سپرده می شود بر اساس ملاکهای استاندارد آن کار انجام دهیم. متاسفانه در سینمای ایران جا برای کسانی که چاپلوس هستند باز تر است. این اتفاق فاجعه سینمای ایران است.»

بازیگر سریال «شهرزاد» رک نبودن افراد را مشکلی عمده خواند و اضافه کرد: «کاش ما یاد بگیریم در سینما حرفمان را روبرو بزنیم و پشت سر یکدیگر حرف نزنیم. ما همیشه فکر می کنیم خودمان لیاقت مان بسیار بیشتر از همه است و به هر طریقی می خواهیم با زیر آب زدن دیگران جایگاهی را به دست آوریم. همیشه فکر می کنیم کسی که در قله ایستاده با پول و پارتی به آنجا رسیده و یکبار به خودمان نگاه نمی کنیم که شاید مشکل از ما باشد.»

نمی دانم کارگردانان سینما انتخاب هایشان بر چه اساس است/در سینمای ایران راه برای چاپلوس‌ها باز است////////////////////نوروز

او واقع بینی را لازه هر بازیگر اعلام کرد و افزود: «از نظر من این نگاه باید عوض شود. هم آنکسی که انتخاب بازیگر می کند باید سلیقه را کنار بگذارد و بازیگر باید جایگاه واقعی خود را بشناسد. من کنار برخی که می نشینم از پارتی حرف می زنند اما هیچوقت از عدم توانایی و دانش خود چیزی نمی گویند.»

بازیگر سریال «کهنه سوار» با نقد بداخلاقی در پشت صحنه فیلمبرداری تصریح کرد: «بازیگر اگر اخلاقش در کار بد باشد با او کار نمی کنند پس باید رفتار خود را عوض کند و اگر بازیگری کمبود دارد با زیر آب زدن برای دیگران نمی تواند کمبودهای خود را پنهان کند.»

او دلیل نبود خود در سینما را اینگونه توصیف کرد: «من تا به حال در سینما بازی نکرده ام. واقعا نمی دانم چرا کارگردانان سینما اصلاً تلویزیون نگاه نمی کنند. نمی دانم کارگردانان سینما انتخاب هایشان بر چه اساس است؟. کارگردانان سینما خیلی کم به تئاتر می روند و همین عاملی شده تا بسیاری از پتانسیل های بازیگری حرام شوند. بسیاری از بازیگران بزرگ ما در تئاتر هیچگاه دیده نمی شوند.»

بازیگر سریال «شب دهم» در همین رابطه اذعان کرد: «البته برای من دیگر سینما رفتن مهم نیست زیرا من کارم را می کنم و به قول معروف بیکار نمی مانم و روزی ام را از جای دیگر به دست می آورم. من طی این همه سال به اندازه انگشت های یک دست هم پیشنهاد نداشتم و یکبار هم که پیشنهاد بسیار خوبی داشتم کار شهرزاد آغاز شد.»

او رفع مشکلات مالی را یکی از بزرگترین دغدغه های هر بازیگری خواند و اشاره کرد: «من فکر می کنم برای بازیگری که همواره در حال تلاش، جستجو و کند و کاو است تا وقتی که به یک قله نرسد هیچ احساس آرامشی وجود ندارد. ما زمانی احساس آرامش می کنیم که از لحاظ مالی تامین باشیم و زمانی می توانیم از مالی در تامین باشیم که به قله رسیده باشیم. به عنوان مثال شهاب حسینی در سن بسیار خوبی به قله رسیده است. مثلاً خسرو شکیبایی در پنجاه سالگی به قله رسید و بالاخره هرکس روزی به آن قله خواهد رسید. این را بدانیم که همه بازیگران در راه این قله هستند زیرا در آن مکان نتیجه کار خود از لحاظ مالی و هنری را خواهد دید.»

بازیگر سریال «مرده متحرک» عامل اصلی موفقیت هر بازیگر را شخصیت وی دانست و ادامه داد: «نقش ها می آیند و می روند و بازیگر همچنان به کار خود ادامه می دهد. خود من بسیار نقش را ایفا کرده ام اما شاید دو یا سه نقش ماندگار در ذهن مردم داشته ام که از آن اسم می برند اما خود شخصیت یک بازیگر است که او را جاودانه می کند.»

او خسرو شکیبایی را بازیگری مردم دار دانست و تاکید کرد: «بازیگر هرچه به اوج نزدیک می شود باید خاکی تر شده و به مردمش نزدیک شود. مردم دار بودن در بازیگری بسیار مهم است زیرا اگر بخواهی در برابر مردم درشتی کنید به سرعت کوچک می شوید. به عنوان مثال خسرو شکیبایی نماد واقعی یک بازیگر افتاده و بزرگوار بود که به همین دلیل محبوب مردم شد.»

این بازیگر تلویزیون در همین رابطه خاطره ای از دیدار خود با شکیبایی را شرح داد: «یک بار خسرو را دم تئاتر شهر دیدم و تنها یک سلام دادم اما باورتان نمی شود تا خودم خداحافظی نکردم مرا ترک نکرد و بسیار خونگرم و مهربان با من به گفت و گو نشست.»

او رابطه خوب خانوادگی را عاملی اصلی در زندگی هر انسان دانست و اذعان کرد: «بازیگر خوب باید هم در جامعه و هم در خانواده خوش برخورد باشد زیرا رفتار و زندگی خانوادگی برای یک بازیگر بسیار مهم است. اولین مبلغان هر شخص خانواده وی هستند تا بتوانیم وی را بهتر و بیشتر بشناسیم.»

این بازیگر تئاتر بازیگری در ایران را روبه رشد خواند تاکید کرد: «اگر شما بازی های حال حاضر سینما و یا تلویزیون را ببینید و با آثار قدیمی مقایسه کنید به خوبی تفاوت ها را خواهید دید. بازی های امروز بسیار پیچیده تر شده است. این تفاوت بازی مثلاً بین یاور شب دهم و نصرت شهرزاد متاثر از بینش و تاثیرات جامعه و تجربه ما است. به عنوان مثال اگر شب دهمی تازه بدون اینکه آن سریال قدیمی وجود داشته باشد الان تولید شود و همان بازی ها هم در سریال باشد مردم آن را نخواهند پذیرفت زیرا بازی های آن دوره بسیار غلوآمیز بود اما بازیگری امروز به عمق نگاه، حرکات ریز و پیچیدگی درونی ختم می شود.»

بازیگر سریال «روشن تر از خاموشی» سه کارگردان مورد علاقه خود را نام برد و افزود: «من با کارگردانان بسیار خوبی کار کردم. به عنوان مثال محمدمهدی عسکرپور را به شدت دوست دارم. حسن فتحی و همایون اسعدیان از جمله کارگردانانی هستند که کار با آنها همیشه برایم لذت بخش بوده و هست. این سه نام از جمله کسانی هستند که هیچوقت دلم نمی خواهد کارم با آنها تمام شود.»

وی درباره بهترین تجربیات تلویزیونی خود اضافه کرد: «از میان سریالهایی که کار کردم چندین سریال را به شدت دوست دارم. «گلهای گرمسیری» به کارگردانی محمدمهدی عسکرپور، «شب دهم» و «شهرزاد» از جمله بهترین تجربه های من در عرصه بازیگری است. تیم تولید شهرزاد یکی از حرفه ای ترین و بهترین تیم های تولیدی بوده که تا به حال با آنها کار کرده ام.»

فلاحی پور با اشاره به مشکلاتی که کشورهای غربی برای ایران ایجاد می کنند افزود: «من زیاد دغدغه سیاسی ندارم و از سوی حکومت حاکم بر کشورمان را کاملاً قبول دارم و فکر می کنم که مسئولین کشور دلسوز این مردم هستند. من احساس می کنم اگر دشمنی ها و کشورهای دیگر اجازه دهند ایران در آینده کشوری مترقی خواهد بود.»

او اظهار نظرات بی مورد سیاسی را نقد کرد و ادامه داد: «متاسفانه ما ایرانی ها کم صبر هستیم و با اینکه از سیاست سر در نمی آوریم اصرار داریم همواره در مورد سیاست نظر بدهیم و عمداً خود را سیاسی قلمداد کنیم. من به رهبر کشور و رئیس جمهورم اعتقاد و ایمان دارم و همواره در کنار ایشان به مردمم خدمت می کنم. قضاوت کردن در مورد مسائل سیاسی اصلاً ساده نیست. به عنوان مثال مطمئن باشید حضور مدافعان حرم در سوریه دلیل بزرگ و قابل ارزشی دارد و نمی توان به سادگی در مورد این عزیزان نظرات شتاب زده داد.»

منبع: میزان

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها