تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۱۶:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 101470

رضا کیانیان با انتقاد از رویه نادرست غلط گرفتن از یکدیگر در ایران، آرزو کرد یک روز، فرهنگ دیدن و تشویق کارهای درست همه‌گیر شود.

به گزارش سینماسینما، رضا کیانیان درباره فرهنگ نادرست غلط گرفتن از یکدیگر در بین ایرانیان، در اینستاگرام نوشت: «بیشتر ما فقط به دنبال گرفتن غلط‌های دیگرانیم. حق هم داریم. چون همه همین گونه پرورش یافتیم. امتحان دیکته را یادتان هست؟ معلم فقط دنبال غلط‌های ما بود. یک معلم مقتدر، در برابر یک کودک بی‌دفاع. فقط به دنبال غلط‌های ما بود تا دورش را یک خط قرمز بکشد و تحقیرمان کند!

مشق شب هم برای همین بود.که در کنار خانواده‌مان نباشیم و لذت نبریم. فقط از روی کتاب بنویسیم و به فکر این باشیم که غلط نداشته باشیم. هیچ وقت آموزگار ،درست‌های ما را مشخص نکرد و دورش خط سبز نکشید.

ما از کودکی این گونه بار آمدیم که غلط نداشته باشیم. وقتی هم بزرگ شدیم، در همه جا دور غلط‌های ما خط قرمز کشیدند. همه جا پر از خط قرمز است. گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر را یادتان هست؟ هیچ وقت یادتان می‌آید امر به معروف کرده باشند؟ فقط نهی از منکر می‌کردند.

سامانه‌ای وجود ندارد که از کودکی تا بزرگی درست‌های ما را ببیند و تشویق‌مان کند؟ از وقتی مدرسه در ایران درست شده همین گونه بوده. از دارالفنون تا الان. دیکتاتوری از دیکته می‌آید. امتحان دیکته در همه ما یک دیکتاتور کوچک ساخت و می‌سازد.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها