تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۱۱:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 97450

در نشست رسانه‌ای هیات مدیره خانه سینما که صبح دیروز برگزار شد، فاطمه معتمدآریا به انتقاد از انتشار برخی اخبار زرد پرداخت، در این نشست همچنین به برخی حاشیه‌ها از جمله استعفای کامران ملکی و برگزاری جشن خانه سینما پاسخ داده شد.

به گزارش سینماسینما، نشست هیات مدیره خانه سینما دوشنبه، ۹ مهر با حضور فاطمه معتمدآریا، همایون اسعدیان، مرتضی رزاق کریمی، روانبخش صادقی، کامران ملکی و علی قائم مقامی در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار شد. منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما نیز در بخش‌هایی از این نشست حضور داشت و اعضای هیات مدیره پاسخگوی ضمن تشریح عملکرد خانه سینما پاسخگوی سوالات خبرنگاران نیز شدند.

کاهش هزینه‌های جشن تصمیم درستی بود

در ابتدای این مراسم همایون اسعدیان درباره برگزاری جشن خانه سینما و هزینه‌های آن گفت: «تصمیم درست خانه این بود که در آن شرایط اقتصادی ما جشن را با امکانات محدودی برگزار کنیم و اگر جشن سال گذشته‌ ۸۰۰ میلیون تومان هزینه داشت، دوستان اجرایی امسال توانستند با ۵۰۰ میلیون تومان تمام جشن‌های خانه سینما را با همت هر کدام از مسئولان جشن‌ها برگزار کنند.»

اسعدیان در ادامه با اشاره به حاشیه‌هایی که غیبت برخی اعضای هیات مدیره در جشن به وجود آورد گفت: «هر کدام از دوستان به دلیلی در آن روز غیبت داشتند، مثل امروز که غیبت آقای حقیقی به دلیل مشکلی است که برای دفتر ایشان پیش آمده و پلمب شده است و نتوانستند، بیایند.

او همچنین درباره رای‌گیری جشن خانه سینما نیز توضیح داد: «در جشن خانه سینما با قطعیت اعلام می‌کنم که حتی یک رای جابجا نشده است.»

اسعدیان همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش از راه اندازی سایت فروش بلیت و شروع به کار ساختمان شماره سه خانه سینما در خیابان پیرنیا خبر داد.

انتقاد معتمدآریا از برخی اخبار زرد

فاطمه معتمد آریا نیز در این نشست به انتقاد از برخی اخبار زرد در حوزه سینما پرداخت و از تدوین طرح ساختار سینما گفت.

معتمدآریا گفت: «ما فکر کردیم اول باید ببینیم کی هستیم و چه می‌خواهیم انجام دهیم.‌ به همین دلیل از یک تیم پژوهشی که به طور مستقل در ارشاد فعالیت می‌کند، خواستیم در این راستا ما را همراهی کند تا موارد مختلفی که شامل اساسنامه هم می‌شود بررسی شود. این کار از دی ماه سال قبل شروع شد و مرحله دوم آن اخیرا آغاز شده است.»

توضیحات کامران ملکی درباره‌ حاشیه‌های استعفایش

استعفای کامران ملکی از روابط عمومی و امور رسانه‌ای خانه سینما از چند هفته پیش حاشیه ساز شده بود، ملکی در همین باره توضیح داد: «آقای شاهسواری اولین کسی بودند که من در خانه سینما با ایشان قرارداد بستم. بعد از آن پنج دوره عضو هیات مدیره خانه سینما بودم و تصورم این است که این دوره از بهترین دوره‌ها بوده چون رودربایستی وجود نداشته است.

او ادامه داد:«از یک سال پیش از دوستان هیات مدیره تقاضا کردم که بیرون بیایم که آقای شاهسواری این امر را نمی پذیرفت‌. من فکر می کردم توان همراهی رسانه ای و ارتباطی را ندارم. در حال حاضر روزگار رسانه فرق کرده و من نمی توانستم از عهده آن بر بیایم. من در گفتگویی که کردم از کلمات طنز استفاده کرده ام و اگر برداشت دیگری از آن شده عذرخواهی می کنم.»

ملکی همچنین بیان کرد: «من یکی از کارفرماها هستم و از کار خودم راضی نبودم من در آن گفتگو به اختلاف اشاره نکردم بلکه به زاویه نگاه اشاره کردم. یک سری حرمت ها و نیازها وجود دارد که این تفاوت نگاه بود و به کار من لطمه می زد و من نمی توانستم همپای دیگران جلو بیایم. من اگر گفتم هیات مدیره از استعفای من استقبال کردند می خواستم به لطف آنها اشاره کنم حتی آقای اسعدیان به من پیشنهاد شغل دیگری داد که من قبول نکردم، دلیل اصلی استعفای من که با لطف دوستان همراه شد این بود. من فکر نمی کنم کسی بتواند از خانه سینما جدا شود ولی امیدوارم یک همراه خوب برای دوستانم باشم.»

 

اختلاف نظر هست اما مشکلی وجود ندارد

بخش دیگری از نشست به پرسش و پاسخ اهالی رسانه اختصاص پیدا کرد و خبرنگاران سوال‌هایشان را درباره مسائل مختلف مطرح کردند.

همایون اسعدیان در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر برخی از اعضای خانه سینما توضیح داد: «اختلاف نظر در تمام هیات مدیره‌های قبلی خانه سینما بوده و اینها مشکل نیست اما اعلام می‌کنم الان یک اکثریت قاطع وجود دارد و اگر مسئله‌ای بوده برای زمانی است که اقلیت رای اکثریت را نپذیرفته و گرنه در رای گیری‌ها معمولا اکثریت قاطع وجود داشته است.»

او درباره ادامه کار منوچهر شاهسواری نیز بیان کرد: «درباره مدیرعامل هم بگویم که این هیات مدیره دو بار راجع به ادامه کار آقای شاهسواری رای گیری کرده و هر دوبار رای آورده‌اند.»

ما فقط ختم برگزار نمی‌کنیم

این کارگردان ادامه داد: «اینکه خانه را فقط به برگزاری مراسم ختم متهم می‌کنند نهایت بی انصافی است، چون دست کم در چند مورد اخیری که پیش آمد و آقایان دُری و صمدی فوت کردند، اقدامات دیگری انجام شده بود که فقط برگزاری مراسم ختم آنها دیده شد.»

در ادامه سوالی درباره بسته بودن فضای خانه سینما و ارایه نشدن گزارش و پاسخگو نبودن به رسانه‌ها مطرح شد که فاطمه معتمدآریا درباره‌اش توضیح داد: «متاسفم از اینکه بگویم ۹۰ درصد اخباری که منتشر می‌شود بیشتر هیجانی است و اصلا چرا باید برخی اخبار مثل آمدن یک نفر به روابط عمومی خانه سینما یا رفتنش اهمیتی داشته باشد؟»

حاشیه‌های انتخاب نماینده ایران در اسکار

همایون اسعدیان در پاسخ به سوالی درباره انتخاب نماینده ایران در اسکار و رد شدن نام امیریوسفی (به عنوان رئیس کانون کارگردانان) از سوی فارابی نیز گفت: «طبق خواست فارابی ۱۵ نفر را اعلام کردیم که شامل رخشان بنی اعتماد، عیاری ، امیریوسفی و … می شدند و خوشحالیم ‌که از این جمع؛ ۷ نفر حضور داشتند اما به نظر ما این اسامی معرفی شده با هم برابر بودند و نبود هر کدام از آن‌ها، توهین به کسانی بود که در آن جمع پذیرفته شده بودند چون ما هیچ اولویت‌بندی نداشتیم.»

در این نشست منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما در پاسخ به سوالی که درباره بیمه و مشکل چند نفر از اعضا مطرح شده بود، توضیح داد: «سال گذشته ما بیش از سه و نیم میلیارد خسارت از بیمه «رازی» برای همکاران‌مان گرفتیم و حدود ۱۵۰ نفر که از وابستگان درجه یک اعضا بودند، عضو صندوق نبودند و ثبت نام آنها دیروز انجام شد.»

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها