تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۱۳:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 85681

سومین فیلم ابرقهرمانی «انتقامجویان» رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم در آمریکای شمالی و در بازار جهانی را جابجا کرد.

به گزارش سینماسینما، “انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت” (Avengers: Infinity War) از شرکت‌های دیزنی در اولین آخر هفته اکران از جمعه تا یکشنبه در بازار آمریکای شمالی به فروش رکوردشکن ۲۵۰ میلیون دلار دست پیدا کرد. سومین فیلم مجموعه سینمایی “انتقامجویان” در بازار بین‌المللی نیز با ۳۸۰ میلیون دلار کار خود را شروع کرد تا با حساب بازار آمریکای شمالی، مجموع فروش جهانی خود را به ۶۳۰ میلیون دلار برساند. این بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم در بازار جهانی است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم ابرقهرمانی “انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت” در حالی به این موفقیت دست پیدا کرد که هنوز در چین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازارهای جهانی اکران نشده است. فیلم از ۱۱ مه در این کشور روی پرده می‌رود.

“جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود” (۲۴۸ میلیون دلار)، دیگر فیلم دیزنی، رکورددار قبلی بیشترین فروش افتتاحیه در بازار آمریکای شمالی بود، در حالی که “سرنوشت خشمگین” (۵۴۱٫۹) از یونیورسال پیش از این رکورددار بیشترین فروش افتتاحیه در بازار جهانی بود.

“انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت” همچنین رکورد بیشترین فروش شنبه یک فیلم در آمریکای شمالی (۸۳ میلیون دلار) و بیشترین فروش یکشنبه یک فیلم در این بازار (۶۱ میلیون دلار) را به نام خود ثبت کرد. فیلم با بودجه‌ای نیز ۳۰۰ میلیون دلار تولید شده و میلیون‌ها دلار نیز هزینه تبلیغات آن شده است.

“انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت” به کارگردانی برادران روسو (آنتونی و جو) به شکلی که نظیر آن تا پیش از این در سینما دیده نشده است، ابرقهرمانان قصه‌های مصور را در کنار هم قرار داده و همزمان با دهمین سال فعالیت شرکت مارول استودیوز روی پرده سینماها رفته است. در ۲۰۰۹، باب آیگر یکی از روسای شرکت والت دیزنی چهار میلیارد دلار پرداخت تا مارول اینترتینمنت را خریداری کند، با این وجود که در آن زمان خیلی از شخصیت‌های ابرقهرمان مارول هنوز خود را ثابت نکرده بودند.

“انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت” اولین فیلمی است که کاملاً با دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری شده است. سینماهای آیمکس ۴۱ میلیون دلار از مجموع فروش جهانی فیلم را به خود اختصاص دادند که بهترین عملکرد فیلمی از مارول است. سهم سینماهای آمریکا ۲۲٫۵ میلیون دلار بود.

پیروزی بزرگ “انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت” در پی موفقیت عظیم “بلک پنتر” (Black Panther) مارول به دست آمد که در حال حاضر با ۶۸۸ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی در آمریکای شمالی است. چادویک بوزمن بازیگر نقش تچالا/بلک پنتر در “انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت” نقش خود را تکرار کرده است و بدون تردید در موفقیت تجاری فیلم مؤثر بوده است.

“بلک پنتر” در اتفاقی شگفت‌انگیز در یازدهمین هفته اکران همزمان با نمایش “انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت” بار دیگر اوج گرفت و با ۴٫۴ میلیون دلار فروش از رده هشتم به رده پنجم جدول صعود کرد.

مارول استودیوز اکنون در اوج موفقیت قرار دارد. از ۱۰ فیلمی که بیشترین فروش افتتاحیه را در تاریخ سینمای آمریکای شمالی دارند، شش فیلم تولید این شرکت هستند. اولین فیلم “انتقامجویان” با ۲۰۷٫۴ میلیون دلار رکورددار بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم ابرقهرمانی در ایالات متحده و کانادا بود و “بلک پنتر” با ۲۰۲ میلیون دلار در رده بعدی قرار داشت. این تنها فیلم‌های ابرقهرمانی هستند که در سه روز اول اکران بیش از ۲۰۰ میلیون دلار فروخته‌اند.

“انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت” همچنین باعث شد موفقیت‌های تجاری دیزنی ادامه پیدا کند. این شرکت حق پخش ۹ فیلم از ۱۰ فیلمی را که بیشترین فروش افتتاحیه را در تاریخ سینمای آمریکای شمالی داشته‌اند، در اختیار دارد.

از سوی دیگر، “انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت” در بازار بین‌المللی نتوانست رکورد بیشترین فروش افتتاحیه در این سطح را بشکند. “سرنوشت خشمگین” با ۴۴۳٫۲ میلیون دلار همچنان رکورددار است که البته این موفقیت به لطف فروش ۱۸۵ میلیون دلاری فیلم در چین به دست آمد. “سرنوشت خشمگین” بدون داشتن بازار چین در هفته اول اکران در سطح بین‌المللی حدود ۲۵۸ میلیون دلار می‌فروخت.

تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به “انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت” درجه A داده‌اند. دوستان و گروه انتقامجویان در کنار هم قرار گرفته‌اند، از جمله آیرون من (رابرت داونی جونیر)، بلک پنتر (چادویک بوزمن)، تور (کریس همسورث)، کاپیتان آمریکا (کریس ایوانز)، بلک ویدو/بیوه سیاه (اسکارلت جوهانسن)، دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) و هالک (مارک روفالو). این بار آن‌ها به نگهبانان کهکشان می‌پیوندند تا در برابر تانوس (جاش برولین) فرمانروای مستبد و اهریمنی میان‌کهکشانی بایستند.

آنجلا بست، لتیشا رایت و وینستن دوک از دیگر بازیگران “بلک پنتر” هستند که در “انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت” بازی می‌کنند. دیگر شخصیت‌های مارول از جمله پیتر پارکر/اسپایدرمن (تام هالند) و لوکی (تام هیدلستن) هم در فیلم حضور دارند. کریس پرات، دیو باتیستا، برادلی کوپر و زو سالدانا ستاره‌های مجموعه سینمایی “نگهبانان کهکشان” نیز در “انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت” مقابل دوربین رفته‌اند.

در میان فیلم‌هایی که از هفته‌های قبل روی پرده سینماهای آمریکای شمالی بودند، فیلم ترسناک “یک مکان آرام” (A Quiet Place) از پارامونت ۱۰٫۷ میلیون دلار فروخت و فیلم دوم شد. کمدی “حس خوبی دارم” (I Feel Pretty) با بازی ‌امی شومر در دومین آخر هفته اکران ۸٫۱ میلیون دلار فروخت و در رده سوم قرار گرفت.

فیلم “وحشی‌گری” (Rampage) با بازی دواین جانسن از شرکت نیو لاین با ۷٫۱ میلیون دلار چهارمین فیلم پرفروش آخر هفته در آمریکای شمالی شد.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات ‌متحده و کانادا (۲۷ تا ۲۹ آوریل ۲۰۱۸)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

“انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت”

۲۵۰

۴۴۷۴

۵۵٫۸۷۸

۲۵۰

۱

۲

“یک مکان آرام”

۱۰٫۷

۳۵۶۵

۲٫۹۸۷

۱۴۸٫۱

۱۷

۴

۳

“حس خوبی دارم”

۸٫۱

۳۴۴۰

۲٫۳۶۳

۲۹٫۵

۳۲

۲

۴

“وحشی‌گری”

۷٫۱

۳۵۰۸

۲٫۰۲۵

۷۷٫۹

۱۲۰

۳

۵

“بلک پنتر”

۴٫۳

۱۶۵۰

۲٫۶۵۵

۶۸۸

۱۱

۶

“Super Troopers 2”

۳٫۶

۲۱۲۵

۱٫۶۹۴

۲۲

۱۳٫۵

۲

۷

“حقیقت یا چالش”

۳٫۲

۲۴۲۰

۱٫۳۲۶

۳۵٫۳

۳٫۵

۳

۸

“Blockers”

۲٫۹

۲۳۲۴

۱٫۲۶۷

۵۳٫۲

۲۱

۴

۹

“بازیکن شماره یک آماده”

۲٫۴

۲۳۶۵

۱٫۰۳۰

۱۳۰٫۶

۵

۱۰

“قاچاق”

۱٫۶

۱۰۴۶

۱٫۵۴۹

۶٫۷

۲

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها