تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۶:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 18313

مهرداد اسکویی رویاهای دم صبحفیلم مستند سینمایی رویایی دم صبح قرار بود در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شود اما کارگردان فیلم از اکران آن منصرف شد.

به گزارش سینماسینما مهرداد اسکویی؛ تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم  با تایید این مطلب گفت: فیلم درباره کودکان بزهکار دختر است و من با گروه سازنده فیلم صحبت کردم و تصمیم گرفتیم به دلیل اینکه چهره این بچه‌ها دیده می‌شود و امکان دارد با نمایش فیلم مشکلاتی برای آن‌ها بوجود بیاید؛ فیلم اکران نشود.

وی ادامه داد: با وجود آنکه دوستان هنر و تجربه لطف داشتند و علاقمند بودند فیلم در این گروه اکران شود و حتی ما می‌دانستیم اکران فیلم موفق خواهد بود اما بدلیل رعایت مسائل اخلاقی تصمیم گرفتیم فیلم رویایی دم صبح اکران نشود.

اسکویی افزود: فیلم  در سال ۹۲ ساخته شده بود و حتی ما اسم‌های شخصیت‌های آن را تغییر دادیم و از نام مستعار استفاده کردیم اما باز احتمال دادم شاید یک درصد فردی در جایی فیلم را ببیند و از آشنایان دخترهای حاضر در فیلم باشد و خدای نکرده مشکلی برای وی بوجود بیاید. البته فیلم به‌صورت محدود در دانشگاه‌ها و محافل علمی برای افراد خاص اکران  می‌شود اما قطعا اکران عمومی نمی‌شود.

اسکویی افزود: اکران این فیلم می‌توانست کمک خوب مالی به من به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان فیلم باشد اما باتوجه به اهمیت رعایت مسائل اخلاقی و اینکه مشکلی برای دختران حاضر در فیلم بوجود نیاید از اکرانش منصرف شدم.

فیلم رویای دم صبح تاکنون ۱۲ جایزه داخلی و خارجی از جشنواره‌هایی همچون شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین، جشنوارهTrue & False (بخش True vision)، نوزدهمین جشنواره فیلم مستند Full Frame، سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر و نهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت به دست آورده و احتمال قوی وجود دارد در بین ۱۵ فیلم اصلی اسکار هم حضور پیدا کند.

فیلم رویاهای دم صبح دربارهٔ نوجوانان دختر زیر ۱۸ سالی است که در کانون اصلاح و تربیت شهر زیبای تهران تحت نظارت هستند. این فیلم سومین قسمت از مستندهای سه گانهٔ مهرداد اسکویی است.صدور مجوز ساخت این فیلم ۷ سال به طول انجامید که در ‌‌نهایت مهرداد اسکویی در زمستان سال ۱۳۹۲ با حمایت کانون اصلاح و تربیت موفق به دریافت مجوز ساخت فیلم شد.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها