تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۱۴:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 38303

محمد رحمانیانرحمانیان در نشست خبری نمایش «بیست نمایش کوتاه درباره سلفی» که خود نویسندگی و کارگردانی آن را به عهده دارد، درباره فیلمسازی اش هم به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش سینماسینما، رحمانیان در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به تجربه سینما نیمکت به عنوان اولین فیلم سینمایی خود گفت: سینما برای من مانند تئا‌تر و داستان یک مدیوم است. سینما نیمکت در مورد مفهوم دو بعدی و سه بعدی شدن بود و اینکه چطور از دل سینما می‌توان یک تئا‌تر خلق کرد و برای این ایده به نظرم رسید که سینما تنها مدیوم روایت است.

او ادامه داد: بعد از سینما نیمکت دو فیلمنامه دیگر را هم برای ساخت ارائه دادم که رد شد احتمالاً دارند من را تنبیه می‌کنند اما نمی‌توانند چون مدیران ماندنی نیستند و نمی‌توانند در مورد سرنوشت یک هنرمند تصمیم بگیرند. می‌خواهم باز هم فیلم بسازم هرچند با این مدیران نمی‌توانم؛ محمد رحمانیان عوض نمی‌شود اما امیدوارم مدیران تصمیم‌گیر فعلی تغییر کنند.

رحمانیان درباره «بیست نمایش کوتاه درباره سلفی» هم یادآور شد: این نمایش درباره پدیده سلفی است اینکه چطور و چه زمانی وارد زندگی ما شد و چطور اینقدر گسترده و همه‌گیر شد و جای خود را در مباحث زیبایی‌شناسی، هنر، جامعه‌شناسی و موارد دیگر باز کرد.

رحمانیان خاطرنشان کرد: تحقیق‌های تاریخی نشان می‌دهد اولین سلفی توسط ایرانی‌ها گرفته شده است در واقع پسر فتحعلی شاه قاجار اولین کسی است که نخستین سلفی را گرفته است و بعد‌تر در اوایل قرن بیستم سلفی وارد زندگی ما شد. اما پدیده‌ای به نام دوربین موبایل به ویژه در سال ۲۰۰۲ موجب شد سلفی همه‌گیر شود.

کارگردان نمایش «بیست نمایش کوتاه درباره سلفی» تصریح کرد: من از سلفی به عنوان نشانه دوران جدید استفاده کردم، نشانه‌ای که مربوط به قرن ۲۱ است و ورودش به جامعه نیمه‌سنتی – مذهبی لحظات شاد و شیرین یا تلخ و غم انگیزی را ساخته یا می‌سازد.

«بیست نمایش کوتاه درباره سلفی» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان با تهیه‌کنندگی مهتاب نصیرپور و با حضور ۲۵ بازیگر از هنرجویان، از ۲۱ تا ۳۰ دی در دو نوبت ساعت ۳۰. ۱۸ و ۳۰. ۲۰ در تئا‌تر آفتاب روی صحنه می‌رود.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها