تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۱۳:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 72702

شهر نیویورک دیشب شاهد نخستین اکران جدیدترین فیلم استیون اسپیلبرگ با حضور عوامل سازنده آن بود.

به گزارش سینماسینما، جدیدترین فیلم اسپیلبرگ با عنوان «پست» یکشنبه شب برای نخستین بار در نیویورک اکران و پنلی با حضور تام هنکس، مریل استریپ، باب اودنکریک و متیو رییس در حاشیه آن برگزار شد.

این فیلم درامی درباره روزنامه واشنگتن پست از کمپانی فاکس است که تلاش‌های کاترین گراهام با بازی استریپ را در نقش ناشر  آن تصویر می‌کند. بن بردلی با بازی تام هنکس سردبیر این روزنامه است که اسناد پنتاگون را منتشر می‌کند و این در حالی است که با این کار با خطر تعطیلی روبه‌رو هستند. این اسناد درباره جنگ ویتنام و اسرار دولتی است.

در این فیلم که به نورا افرون فقید پیشکش شده، آلیسون بری، کری کان، دیوید کراس، تریسی لتس، سارا پالسون ، جسی پلمانس ، مایکل اشتولبارگ و بردلی ویتفورد نقش‌آفرینی کرده‌اند.

در پنلی که برگزار شد اسپیلبرگ درباره سرعت ساخته شدن این فیلم صحبت کرد و این که چگونه ظرف ۹ ماه گروه گرد آمد.

وی گفت: در حالی این فیلم را ساختم که داشتم برای فیلم دیگری برای کمپانی برادران وارنر کار می‌کردم. اشاره او به فیلم «بازیکن آماده شماره یک» بود که اکنون دو سال و نیم است در دست تهیه است و جاش سینگر نویسنده «مرکز توجه» فیلمنامه‌اش را بازنویسی کرد.

اسپیلبرگ افزود: مثل این بود که این کار باید فوری انجام می‌شد و کسی این وسط بود که نمی‌توانست انتظار دو، سه ساله را تاب بیاورد. وی در ادامه اظهار کرد:این داستانی بود که فکر می‌کردم لازم است امروز گفته شود.

هنکس نیز از دیدار پیشینش با بردلی و گراهام حرف زد و روند انتشار این روزنامه را تحسین کرد. وی گفت: ببینید چقدر انتشار یک روزنامه سخت است، این ترتیب آدم را شگفت‌زده می‌کند. چطور آنها همه چیز را هر روز صبح شروع می‌کنند و همه چیز باید در کنار هم پیش برود و چقدر خلق مطالب هزینه بر است تا خبر تولید شود و تازه به اتاقی برسد که باید از نظر فیزیکی کارهای خلق روزنامه انجام شود.

مریل استریپ نیز که سال ۲۰۱۷ را با سخنرانی خود درباره اهمیت روزنامه‌نگاری در مراسم جایزه گلدن گلوب شروع کرده بود درباره ایفای نقش گراهام به عنوان نخستین زن ناشر یک روزنامه اصلی آمریکایی صحبت کرد. در این فیلم روند موفقیت گراهام در دنیای مردانه تصویر شده است. وی همچنین از رابطه گراهام و بردلی به عنوان یک دوستی عمیق که شبیه یک رابطه خانوادگی بود یاد کرد.

در این نشست ریِیس که در نقش دانیل السبرگ منبع کسب اسناد پنتاگون بازی کرده و نیز اودن‌کرک که نقش معاون سردبیر پست را بازی کرده، درباره شخصیت‌های خود صحبت کردند.

افرون روز ۲۶ ژوئن ۲۰۱۲ بر اثر ذات‌الریه درگذشت. او سال ۱۹۹۰ برای نوشتن بهترین فیلمنامه غیراقتباسی برای فیلم «وقتی هری سالی را دید» نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. از دیگر فیلم‌های به یادماندنی او می‌توان از «بی‌خواب در سیاتل»، «شما نامه دارید» و «جولی و جولیا» یاد کرد.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها