تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۶:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 75000

قصه فیلم درباره پسری مبتلا به سندرم دان است که در شمال کشور زندگی می‌کند و کارش نان پخش کردن است.
به گزارش سینماسینما، فیلم کوتاه “این فیلم قشنگ نیست ” به نویسندگی و کارگردانی امید نیاز جایزه بهترین فیلم کوتاه فستیوال بین المللی فیلم کوتاه واشنگتن را از آن خود کرد.

امید نیاز کارگردان این فیلم با اعلام این خبر گفت: “این فیلم قشنگ نیست ” با حضور بچه‌های آموزشگاه اردیبهشت اصفهان و با عوامل کاملاً حرفه‌ای و مسلط ساخته شد و خوشبختانه موفق شد، نخستین جایزه جهانی خود را از فستیوال فیلم واشنگتن دریافت کند.

وی ادامه داد: قصه این فیلم درباره پسری مبتلا به سندرم دان است که در شمال کشور زندگی می‌کند و کارش نان پخش کردن است. در طی اتفاقی زندگی این پسر دچار مشکلات عجیب و غریبی می‌شود که در نهایت باعث می‌شود تا او دست به خودکشی بزند.

این فیلم قشنگ نیست

این کارگردان با بیان این که فیلم او برای مخاطب جهانی کار شده است اظهار کرد: من این فیلم را برای مخاطب جهانی کار کردم، چرا که معضل کودک‌آزاری و اهمیت ندادن به کودکان مبتلا به سندرم دان یک موضوع کاملاً جهانی است و برای مخاطب داخلی و خارجی کار کردم. هرچند این فیلم با مجوز ارشاد و رعایت تمام قوانین و ضوابط داخلی کار شده است، اما اگر بنا به دلایلی درایران پخش نشود من وظیفه‌ام را به لحاظ محتوایی انجام داده‌ام و دوست دارم کارم گویای سینمای ایران باشد. در واقع این فیلم گویای فرهنگ ایرانی است و حتی موسیقی آن نیز کاملاً ایرانی است و امضای یک ایرانی پای آن است.

عوامل فیلم “این فیلم قشنگ نیست ” عبارتند از: محمد نظری، سجاد نادری، یلدا اسماعیل زاده، امیر حسین مسعودی و فریبرز زیده سرایی بازیگران فیلم، محمد فضیله مدیر فیلمبرداری، آرش برومند مدیر صدابرداری، آذر هوشیار چهره پرداز، علی فضیله تدوینگر، کیهان محمد باغبان عکاس، پریسا سجاد، سرمایه گذار، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز حمید قاسمی و مدیر تولید ارسلان نیاز.

امید نیاز پیش از این کارگردانی فیلم‌های بلندی چون “ب ۱۲”،”ماه مینا “،”همسر دات کام ” و… را به عهده داشته است و جوایزی همچون بهترین فیلم فستیوال لوس آنجلس و بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی را در فستیوال سن دیه گو کالیفرنیا و همچنین جایزه ویژه هیئت داوران فستیوال فیلم سئول را در کارنامه خود دارد.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها