تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۱۵:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 28165

ایوبیرییس سازمان سینمایی گفت: پروانه نمایش اولیه فیلم «رستاخیز» همچنان معتبر است و این فیلم بر اساس همان پروانه و بدون تغییر نمایش داده می‌شود.

به گزارش سینماسینما، حجت‌الله ایوبی  درباره اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بلامانع بودن اکران «رستاخیز» با اشاره به اینکه سخن اصلی را وزیر فرهنگ زده است، گفت: موضع وزارت ارشاد از ابتدا کاملا مشخص بود، ما یک پروانه نمایش داریم که از اعتبار نیفتاده است.

او که برای بازدید از جشنواره‌ی فیلم مقاومت در پردیس ملت حاضر شده بود، افزود: آن پروانه نمایش بر اساس فتاوی محکم و قابل استناد و با نمایش چهره (چهره حضرت ابوالفضل) بوده است که البته در دورانی ملاحظاتی پدید آمد اما الان با حمایتی که قوه قضاییه از این فیلم داشت و البته این حمایت به طور کلی باعث خوشحالی ما است، فضای جدیدی ایجاد شده است و در نهایت ما و وزیر ارشاد را به این جمع‌بندی رسانده است که مردم را محروم نکنیم و فیلم را همانطور که بوده است، ببینند.

ایوبی تاکید کرد: بنابراین پروانه قبلی نمایش فیلم معتبر بوده و هنوز هم هست. آن موقع گفتیم تعلیق شده و امیدواریم دیگر این دوران تعلیق تمام شود.

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به اینکه آیا قرار است خسارتی هم برای تاخیر در اکران به صاحبان فیلم پرداخت شود، گفت: رای بدوی که اعتراضی هم به آن شده است، پروسه‌ای است که نمی‌دانیم چه می شود! اما صرف نظر از مسائل حقوقی هم من و هم وزیر فرهنگ همیشه در کنار این فیلم بوده، هستیم و خواهیم بود تا نمایش داده شود و کمک‌های لازم را انجام می‌دهیم، در این باره فکر نمی‌کنم آقای درویش، دوستانش و همچنین ما خیلی به دنبال محکوم کردن یکدیگر باشیم.

ایوبی که در جشنواره فیلم مقاومت حضور داشت با تاکید براینکه باید “تلاش کنیم هنر ایران زمین از هنر، فرهنگ و ادبیات مقاومت لبریز شود” به فیلمسازان فعال در این عرصه اشاره و اظهار کرد: هنرمندان ما با فیلم‌هایشان پیام شاعرانه‌ای از دفاع مقدس می‌سازند و اتفاق خوب امسال حضور چند پروژه درخشان فیلم اولی است که این نشان می‌دهد مقاومت یک ریشه اصیل است.

به گزارش ایسنا، علی جنتی وزیر ارشاد به تازگی اعلام کرده است که نمایش فیلم «رستاخیز» بلامانع است، فیلمی که سال گذشته پس از یک روز نمایش به دستور سازمان سینمایی از پرده پایین کشیده شد به دلیل اعتراضات غیر رسمی که به نمایش چهره حضرت ابوالفضل در این فیلم شده بود.

علیرضا تابش، حبیب ایل بیگی و رضا میرکریمی نیز در بازدید ایوبی از جشنواره‌ی فیلم مقاومت حضور داشتند و محمد خزاعی دبیر جشنواره‌ آنها را همراهی می‌کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها