تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۵:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 17208

ساره بیات

سینماسینما، سام بهشتی- عباس رافعی، کارگردان سینما از نگارش نهایی و بازنویسی فیلم تازه اش خبرداد و می‌خواهد ساخته آخرش را دوباره راهی اکران کند.

رافعی درباره آخرین وضعیت فیلمنامه پروژه سینمایی «کافه پولونیا» به سینما سینما گفت: بعد از چند مرحله نگارش و بازنویسی نهایی، روز گذشته ۹ خردادماه بازنویسی نهایی فیلمنامه به پایان رسید و درهفته جاری با مسعود ردایی تهیه کننده فیلم و طرف های لهستانی که قرار است در این پروژه مشارکت داشته باشند، جلسه‌ای خواهیم داشت تا سرنوشت تولید این فیلم نهایی شود و به یک وحدت موضوع برسیم.

وی ادامه داد: فیلمنامه «کافه پولونیا» نسبت به کارهای دیگرم، متفاوت تر است و با وسواس بیشتری نسبت به آن اقدام کردم تا خروجی آن یک اثر آبرومندی شود. فیلمنامه پیچدگی های خاصی ندارد اما چون بخشی از فیلمبرداری در کشور لهستان خواهد بود و یک پروژه مشترک محسوب می شود باید در جزئیات آن دقت بیشتری شود.

کارگردان فیلم «کیمیا و خاک» درباره قصه این فیلمنامه، عنوان کرد: «کافه پولونیا» قصه ای معاصر دارد اما در طول ماجرا با فلاش بک هایی مواجه می شویم که تم قصه عاشقانه خواهد شد. در خیابان امیر آباد تهران، خانه ای وجود دارد که پر از قصه است، یک گروه تحقق و تفحص بر حسب یک اتفاق در این خانه دست به تجسس می زنند و بعد از جستجوی های فراوان به اسلحه، عتیقه و دو جنازه می رسند که بعد از گذشت سال های متوالی، استخوان های آن ها باقی مانده است. این استخوان ها مربوط به جنازه مادر و دختری لهستانی است که در طول جنگ جهانی دوم مسیرشان به ایران افتاده و قصه مربوط به آن ها است.

وی در پاسخ به این سوال که چه بازیگرانی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند، عنوان کرد: هنوز با بازیگران ایرانی وارد مذاکره نشدیم چون بازیگر های اصلی این فیلم، یک مادر و دختر لهستانی هستند و بخش های اصلی این فیلم در این کشور فیلمبرداری می‌شود، به دنبال بازیگران لهستانی هستم اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم. پروژه بازیگر ایرانی هم خواهد داشت که هنوز با کسی وارد مذاکره نشده ایم.

کارگردان فیلم «تولد یک پروانه» درباره این موضوع که چرا، ساخته آخرش با عنوان «فصل فراموشی ‌فریبا» بعد از اکران و حضور در جشنواره های مختلف جهانی راهی شبکخ نمایش خانگی نشده است، توضیح داد:  بعد از این که فیلم در جشنواره های مختلف جهانی چرخید و مورد توجه قرار گرفت، تصمیم گرفتم که فیلم را دوباره اکران کنم و با چند سینما دار هم صحبت کردم که این کار را در شهرستان ها هم انجام دهم. فیلم من پروانه نمایش دارد و در زمان اکران بیشترین ظلم را به من کردند. می‌خواهم نسخه اصلی فیلم «فصل فراموشی فریبا» را در یک سالن سینما در تهران و یک سینما در شیراز اکران کنم.

«فصل فراموشی فریبا» آخرین ساخته عباس رافعی است که به دلیل مضمون اش از سوی حوزه هنری تحریم شد اما در جشنواره های مختلف آمریکایی و اروپایی جوایز مختلفی را کسب کرد و از سیاره بیات بازیگر اصلی این فیلم تقدیر به عمل آمد و حتی جوایز مختلفی را دریافت کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها