تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۱۴:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 65640

فیلم سینمایی «لیلا» پس از بیست سال در روز ملی سینما و در گروه هنروتجربه دوباره بر پرده سینماها می‌آید.

به گزارش سینماسینما، گروه هنروتجربه از همان آغاز فعالیت خود، به مناسبت‌هایی یکی از فیلم‎های کلاسیک و ماندگار تاریخ سینمای ایران را به نمایش درآورده ‎است از جمله این فیلم‌ها می‌توان به «گاو»، «ساز دهنی»، «باشو، غریبه کوچک»، «اون شب که بارون اومد»، «گاوخونی»، «شهرزیبا»، «رقص در غبار»، «چهارشنبه سوری»، «دختر لر»، «دیده‌بان» و …  اشاره کرد و حالا همزمان با روز ملی سینما فیلم خاطره‌انگیز و پرطرفدار «لیلا» به کارگردانی داریوش مهرجویی اکران خود را در هنروتجربه آغاز می‎کند.

«لیلا» دوازدهمین فیلم بلند داریوش مهرجویی در سال ۱۳۷۵ ساخته شد.

این فیلم را می‎توان به نوعی تکمیل کننده سه‌گانه «سارا» و «پری » محسوب کرد که فیلم‌نامه آن هم‌چون دو اثر قبلی اقتباسی است و بر اساس داستانی نوشته مهناز انصاریان به نگارش درآمده است.

«لیلا» اولین فیلمی است که لیلاحاتمی در آن مقابل دوربین داریوش مهرجویی قرار گرفته‌است و این همکاری سال‌ها بعد با فیلم«نارنجی‌پوش» تکرار شد.

علی مصفا دیگر بازیگر این فیلم اما پیش از آن در فیلم «پری» با مهرجویی همکاری کرده‌بود و این همراهی در فیلم‌هایی چون «دختر دایی گمشده» و«میکس» تکرار شد.

مدیریت فیلم‌برداری این فیلم را محمود کلاری برعهده داشت و تدوین آن با مصطفی خرقه‌پوش بود.موسیقی فیلم نیز توسط کیوان جهانشاهی و فریدون شهبازیان ساخته شده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها