تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۶/۲۲ - ۱۲:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 1791

گوهر خیراندیشعصر شنبه ۲۱ شهریور ماه فیلموگرافی گوهر خیراندیش، بازیگر با سابقه‌ی سینما با حضور این هنرمند برای عموم نمایش داده شد و چند تن از اهالی سینما نیز سخنرانی کردند.

این مراسم با حضور اهالی سینما و سینما دوستان در پردیس سینمایی ملت و به میزبانی مؤسسه‌ی «تصویر شهر» برگزار شد. در ادامه بخش‌هایی از نظرات اهالی سینما را درباره گوهر خیراندیش می خوانید:

سید جمال ساداتیان: ما در دو فیلم «دایره زنگی» و «آذر، شهدخت،پرویز و دیگران» در خدمت ایشان بودیم و خاطرات تلخ و شیرین زیادی داریم اما در این میان تعهد اخلاقی و انسانی او برای من جذاب بود. او علی‌رغم فشردگی برنامه‌ی کارش و بازی همزمان در یک سریال چطور متعهدانه و سر وقت در کار حاضر می‌شد!

تینا پاکروان: کوتاه می‌گویم درباره‌ی کسی که خیلی باید راجع به او حرف زد؛ من امسال مفتخرم که یکی از سخت‌ترین نقشها را در فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» با خیال راحت به او سپردم. برخلاف خیلی از بازیگرانی که می‌گویند عاشق این حرفه‌ هستند اما من به عنوان کسی که بیست سال با سینما سر و کار داشته‌ام می‌گویم که اینطور نیست، راز ماندگاری او عشق به سینما و عشق به بازیگری است.

امید روحانی: من این اقبال را داشتم که در فیلم «دایره زنگی» چند صحنه در کنار خانم خیر اندیش باشم و از او بیاموزم. آن زمان او همزمان با آن فیلم در سریال «میوه‌ی ممنوعه»، تئاتر «ملاقات با بانوی سالخورده» و یک فیلم از علی قوی‌تن بازی می‌کرد. برای من حیرت‌انگیز بود که او می‌توانست با انرژی غیر قابل توصیفش در یک روز در چهار نقش به‌کلی متفاوت بازی کند. او تلاش می‌کند با هنر خود در بیان و بازی از نقش‌های کلیشه‌ای یک شخصیت بسازد. او بدل سینمای ایران است؛ اگر سینمای ایران می‌کوشد که بازیگران توانمند خود را در یک نقش ثابت و کلیشه‌ای نگه دارد، خیر اندیش با توانمندی خود تلاش می‌کند این کلیشه‌ها را بشکند.

فیلم «گوهر» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی پوریا حیدری اوره، به بررسی زندگی حرفه‌ای و بازیگری گوهر خیر اندیش می‌پردازد و بنا به ادعای سازندگان آن، “نخستین فیلموگرافی تاریخ سینمای ایران” محسوب می‌شود.

فیلم «گوهر» قرار است به زودی در جشنواره ی فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو نمایش داده شود؛ در این جشنواره ضمن نمایش فیلم، از گوهر خیر اندیش نیز تقدیر خواهد شد.

در این مراسم هنرمندانی از جمله خسرو معصومی، فاطمه گودرزی، امیرعلی دانایی،شهره سلطانی، عبدالله اسکندری،شراره رخام، محمد حاتمی، رضا ناجی، کامران ملکی،کمند امیرسلیمانی و… حضور داشتند.

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها