تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۱۴:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 69754

روی دوتریس بازیگر کهنه‌کار بریتانیایی در ۹۴ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماسینما، روی دوتریس بازیگر بریتانیایی سینما که بازی در آثاری چون «آمادئوس» و «داغ ننگ» را در کارنامه داشت، دوشنبه ۲۴ مهر در لندن چشم از جهان فروبست. او هنگام مرگ ۹۴ سال داشت.

مخاطبان جوان‌تر آثار سینمایی و تلویزیونی بیش از همه او را برای بازی در فصل دوم سریال «بازی تاج و تخت» می‌شناسند. او نقش هالین رییس انجمن کیمیاگران را بازی می‌کرد. البته بازی در سریال «بازی تاج و تخت» نخستین تجربه همکاری دوتریس با جرج آر.آر مارتین نبود.

او پیش از آن در کتاب‌های صوتی مجموعه «ترانه یخ و آتش» صداپیشگی کرده بود و با صحبت به جای ۲۲۴ شخصیت نام خود را کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده بود.

دوتریس پیش از ورود به دنیای هنر در نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در جنگ جهانی دوم خدمت می‌کرد و در همین جنگ مدتی را نیز در اردوگاه اسرای جنگی آلمان اسیر بود.

در میان دستاوردهای هنری او می‌توان به جایزه تونی بهترین بازیگر مرد اشاره کرد. او برای بازی در نمایش «ماهی برای ملعون» اثر یوجین اونیل برنده این جایزه شد. او یک بار نیز جایزه بهترین بازیگری آکادمی تلویزیون بریتانیا را برای بازی در «پرونده‌های گمراه‌کننده» از آن خود کرد.

در عرصه سینما شاید مهمترین اثر او بازی در فیلم «آمادئوس» باشد. او در این فیلم نقش لئوپولد پدر آمادئوس موتسارت را بازی می‌کرد.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها