تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۲۳ - ۱۴:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 39773

فیلم فراریحضور علیرضا داوودنژاد با «فراری» یکی از وزنه های جشنواره سی و پنجم به حساب می آید. «فراری» مضمونی متفاوت از آثار پیشین این کارگردان کهنه کار سینمای ایران را دنبال می کند.

به گزارش سینماسینما، نام فیلم «فراری» مخاطبان جدی سینما را به یاد فیلم آندرو دیویس با بازی هریسون فورد می اندازد که در سال ۱۹۹۳ ساخته شد و علیرضا داوودنژاد با انتخاب این نام بیشتر از آنکه تلاش دارد فیلمی در قامت سینمای آمریکا بسازد با اضافه کردن یک کسره در پایین حرف «ف» فیلم «فِراری» را جلوی دوربین برد.

«فِراری» یک فیلم اجتماعی است که نود درصد آن در تهران و بقیه آن در شمال جلوی دوربین می رود. این فیلم با رویکرد آسیب شناسی جامعه و قشرهای مختلف وعوامل خودشیفتگی کاذب و عدم تناسب زندگی بین طیف های متفاوت با قهرمان خود گلنار به دل شهر می زند. گلنار برای رسیدن به هدف خود در حالی که ۱۸ سال بیشتر ندارد با واقعیت های امروز روبرو می شود. او به تهران می آید تا با ماشین فراری ۸ میلیاردی عکس یادگاری بگیرد. نقش گلنار را ترلان پروانه بازی می کند و تناینده در نقش یک راننده آژانس او در اتفاقات قصه همراهی می کند.

مجید مدرسی در میانه های فیلمبرداری به عنوان یکی از تهیه کنندگان به جمع این پروژه پیوست. او پیش از این در «روسری آبی» با جهانگیر کوثری همکاری کرده بود فیلم داود نژاد دومین تجربه مشترک شان به حساب می آید. تجربه ای که به گفته کوثری قرار است برای بار سوم تکرار شود.

جهانگیر کوثری تهیه کننده فیلم اعتقاد دارد «فِراری» بهترین اثر داوودنژاد است: به نظر من «فِراری» بهترین فیلم علیرضا داود نژاد است.»

فیلم فراری

سال گذشته «فراری» به دفتر جشنواره داده شد اما بخش مسابقه راه نیافت.

«فراری» داستان دختر ۱۸ ساله‌ای به نام گلنار با بازی ترلان پروانه را روایت می‌کند که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با ماشین «فراری» هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد. گلنار در این‌ بین با یک راننده آژانس آشنا می‌شود که او را در اتفاقات قصه همراهی می‌کند. نقش این راننده آژانس را محسن تنابنده بازی می‌کند.

آخرین ساخته علیرضا داوودنژاد با عنوان «روغن مار» در گروه هنر و تجربه در حال اکران است. «کلاس هنرپیشگی»، «مرهم»، ‌«تیغ‌زن»، «هشت‌پا»، ‌«ملاقات با طوطی»، «مصائب شیرین» از دیگر ساخته‌های این کارگردان پیشکسوت سینما هستند.

بازیگران و عوامل فیلم: 

در این فیلم محسن تنابنده، ترلان پروانه، باران کوثری، سحر دولتشاهی، سیامک صفری، رضا داوودنژاد و با حضور رضا کیانیان و سیما تیرانداز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

عوامل فیلم «فِراری» عبارتند از کارگردان: علیرضا داوودنژاد، نویسنده: کامبوزیا پرتوی، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، فیلمبردار: محمد ابراهیمیان، صدابردار و صداگذار: پرویز آبنار، دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریز: رضا سخایی، مدیر تولید: حمیدرضا وفایی، طراح صحنه و لباس: بابک کریمی‌طاری، طراح چهره‌پردازی: عبداله اسکندری، موسیقی: یحیی سپهری‌شکیب، امور فنی: نشاط پورفراهانی، فیلمبردار پشت صحنه: علی داوودنژاد، عکس: سجاد سپهری.

نکته مهم و غافلگیرانه فیلم:

اگر «فراری» را ادامه روند قبلی فیلمسازی داوودنژاد بدانیم که با «مرهم» شروع و تا «کلاس هنرپیشگی» ادامه پیدا کرد، می توان فیلم متاخر خالق «نیاز» را یکی از فیلم های مهم جشنواره دانست. بخصوص آنکه بدانیم محسن تنابنده باز هم نقش آفرینی متفاوتی را ارائه کرده است.

 

اخبار فیلم سینمایی فراری را اینجا دنبال کنید

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها