تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۱۰:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 61341

برنامه‌ی ویژه‌ای در اوایل هفته با حضور لیلا حاتمی بازیگر سینمای ایران در تورنتو کانادا برگزار شد و در ادامه ۲۱ مرداد ماه نیز این برنامه در ونکوور برگزار خواهد شد.

به گزارش سینماسینما، «امیر گنجوی» مدیرِ مرکز فرهنگی «فینیکس» و جشنواره‌ی «سینه ایران» در تشریح برنامه‌ای که برگزار شده است، توضیح داد: در این برنامه که ۳۱ تیر و اول مرداد ماه در «تیف بل لایت باکس» ساختمان اصلی جشنواره‌ی تورنتو برگزار شد، فیلم‌های «لیلا» و «در دنیای تو ساعت چند است؟» پخش و بعد از آن‌ها جلسات پرسش و پاسخ با حضور لیلا حاتمی برگزار شد.

به گفته‌ی او؛ لیلا حاتمی در این برنامه با ابراز خوشحالی از حضور در جلسه‌ی «لیلا» اذعان داشت که این فیلم برای او خاطره‌ای خاصی در سینماست؛ همزمانی بازی در این فیلم با آشنایی با همسرش «علی مصفا» و همچنین زمانی که در طول آن پدرش «علی حاتمی» کارگردان بزرگ سینمای ایران را از دست داد، در نهایت اولین فیلم مهم وجدی او در کارنامه‌ی هنری‌اش محسوب می‌شود.

او همچنین ابراز خرسندی کرد که در این جلسه شرکت کرده و توانسته است با تماشاگران به تماشای نسخه‌ی بازسازی شده‌ی این فیلم در بیستمین سالگرد تولیدش بنشیند.

در ادامه فیلمِ «در دنیای تو ساعت چند است؟» پخش شد.

امیر گنجوی درباره‌ی این برنامه توضیح داد: هر دو فیلم ذکر شده با استقبال بسیار خوبِ جامعه‌ی ایرانی و کانادایی روبرو شد و سوالات مختلفی از لیلا حاتمی در این زمینه پرسیده شد و به پاس ٢٠ سال فعالیت مستمر سینمایی تقدیر نامه‌ای از طرف کاتلین وین، نخست وزیر انتاریو ، به خانواده حاتمی-مصفا اهدا شد.

او همچنین گفت که در تاریخ یکشنبه ۲۳ جولای (اول مرداد ماه) هم کارگاه آموزشی بازیگری با حضور «لیلا حاتمی» و «حسین معززی‌نیا» از منتقدان سینمای ایران برگزار شد.

در این کارگاهِ سه ساعته که به صورت «مستر کلاس» اداره شد، لیلا حاتمی سعی کرد، شیوه‌های مختلف بازیگری خود را در اختیار علاقمندان قرار دهد.

در ادامه‌ی برنامه‌ی فوق، لیلا حاتمی در ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد ماه) در ونکوور حضور خواهد داشت و با مخاطبانِ این شهر به بحث و گفتگو پیرامون فیلم «لیلا» خواهند پرداخت.

برنامه‌ی ونکوور با همکاری مشترک مرکز فرهنگی «فینیکس» و «پاسیفیک یونایتد پروداکشنز» با مدیریت دکتر «امیر هوشنگ هاشمی» منتقد سینما و داور جشنواره‌ی «حافظ» برگزار خواهد شد.

مرکز فرهنگی فینیکس و پاسیفیک یونایتد پروداکشنز در ماه‌های اخیر میزبان هنرمندانی از جمله: شهاب حسینی، حامد بهداد، مانی حقیقی، نیکی کریمی و حمید فرخ‌نژاد بوده‌  است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها