تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۰۸:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 95271

سه فیلم ایرانی «همچنان که می‌مُردم»، «راه پله» و «خشت و آینه» در مجموع ۱۵ نمایش عمومی و ویژه اهالی سینما و رسانه در هفتادوپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز خواهند داشت.

به گزارش سینماسینما، فیلم «همچنان که می‌مُردم» به کارگردانی مصطفی سیاری، نماینده سینمای ایران در بخش افق‌های جشنواره ونیز، دو نمایش عمومی خود را روزهای شش و هفتم سپتامبر (۱۵ , ۱۶ شهریور) تجربه خواهد کرد و چهار نمایش ویژه اهالی سینما و رسانه نیز هم در روز پنجم، ششم و هفتم سپتامبر (۱۴، ۱۵ و ۱۶ شهریور) خواهد داشت.

نادر فلاح، الهام کردا، مجید آقاکریمی، وحید راد، محمد ربانی، علی مولایی و… بازیگران اصلی فیلم «همچنان که می‌مُردم»هستند و داستان فیلم درباره  خانواده چهار نفره‌ای است که  برای خاکسپاری پدر خود، طبق وصیت او راهی روستایی ناشناس می شوند و هیچکدام  از اعضای خانواده تا به حال چیزی از روستا نشنیده‌اند.

مصطفی سیاری کارگردان این فیلم در معرفی فیلمش در سایت جشنواره ونیز آورده است: “با در نظرگرفتن مخطبان فیلم به عنوان افرادی هوشمند، ما می‌خواهیم این فیلم به زبان خود حرف بزند و راوی باشد. بر این اساس و برای اجتناب از یک سبک روایی طولانی تصمییم گرفتیم در این فیلم اطلاعات را به گونه‌ای در اختیار مخاطب قرار دهیم که ساختار و حال و هوای دراماتیک فیلم را به مخاطره نیاندازد. ما همچنین تلاش کردیم تحت تاثیر لایه‌های زیرین فیلم نباشیم و تدوین و میزانسن اثر را نیز به خوبی با فیلمنامه و اتمسفر فیلم هماهنگ کرده‌ایم. رو ی هم رفته تلاش ما این بوده که موضوعی کلاسیک را از نگاه یک کارگردان و نویسنده که در سال ۲۰۱۸ زندگی می‌کنند به تصویر بکشیم. نکته مهم دیگر تلاش ما برای ایجاد لحظاتی جادویی و نه سورئال در بخش‌هایی از فیلم بود و به همین دلیل و با توجه به ایجاد یک فضای ماورائی، بهینه‌ترین استفاده را از ویژگی‌هایی چون شخصیت‌ها، درام، میزانسن، تدوین، نور، زمان  وگرافیک بردیم.مفهوم اصلی فیلمنامه حول محور رابطه میان شرایط و رویدادهای کودکی  وتاثیر آن در دوران بزرگسالی است و تلاش در این راستابوده که داستان را براساس فرهنگ و مناسبات ایرانی روایت کنیم تا مخحاطب بتواند به راحتی آنها را ذهنش سازماندهی و در ناخودآگاهش با آن احساس همدردی کند”.

اما «پاگرد» دیگر نماینده ایران در ونیز ۲۰۱۸ که در بخش کوتاه افق‌ها حضور دارد نیز روزهای هفتم و هشتم سپتامبر (۱۶ و ۱۷ شهریور) در مجموع  دو نمایش عمومی و سه نمایش ویژه اهلی سینما و رسانه خواهد در ونیز خواهد داشت.

در توصیف این فیلم کوتاه «پاگرد» از زبان محسن بنی‌هاشمی کارگردان اثر در وبسایت جشنواره ونیز آمده است:”موضع فیلم «پاگرد» همواره برای من جذاب بوده است و شما می‌توانیو نوعی عدم اطمینان و تعلیق را در آن احساس کنید درست شبیه زمانی که در خوابید و رویا می‌بینید. زمانی که چشم‌هایتان را باز می‌کنید و مطمئن نیستید که باید پالا بروید و یا پائین. من مصمم به کارکردن روی این داستان بودم، چیزی میان واقعیت و تخیل”.

در فیلم کوتاه «پاگرد» بازیگرانی همچون: سارا بهرامی، توماج دانش بهزادی، فائزه یوسفی، کاملیا غزلی، غلام نیازی، بهراد زارعی نژاد، صدف عمویی و مصطفی زیرک ایفای نقش کرده‌اند.

همچنین فیلم «خشت و آینه»  محصول سال ۱۹۶۴ (۱۳۴۳) به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم گلستان که امسال نسخه ترمیم‌شده آن در بخش کلاسیک جشنواره ونیز حضور خواهد داشت، چهاد نمایش در روزهای سوم و چهارم سپتامبر (۱۲ و ۱۳ شهریور) خواهد داشت.

هفتادوپنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲۹ اوت (۷ شهریور) در ایتالیا آغاز شده و تا تا ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) ادامه خواهد داشت و امسال «گیرمو دل تورو» فیلمساز مشهور مکزیکی رئیس داوران بخش رقابتی است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها