تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۱۳ - ۲۰:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 97617

پنجمین دوره جشنواره سینما و دریا با حضور آثاری از کشورهای مختلف و همچنین سه فیلم از سینمای ایران در مراکش در حال برگزاری است.

به گزارش سینماسینما، پنجمین جشنواره سینما و دریا امسال از سوم تا هفتم ماه سپتامبر در شهر ساحلی میرلفت در مراکش در حال برگزاری است. در این جشنواره که شامل دو بخش مسابقه‌ای مستند و همچنین داستانی است دو هیئت داوری آثار را بررسی می‌کنند.

هیات داوران بخش داستانی متشکل از پنج نفر است که ریاست آن را محمد حقیقت، منتقد و سینماگر ایرانی فرانسوی برعهده دارد و سایر داوران از ایتالیا، مجارستان آلمان و مراکش هستند.

مدیران این جشنواره بیش از هزار فیلم کوتاه دریافت کردند که که در هر بخش ۱۰ فیلم به مسابقه راه یافته‌اند، آثار راه یافته محصول کشورهایی چون ایتالیا، مراکش ترکیه، ایران و … هستند.

از ایران سه فیلم از امیرعلی میرمریکوند، منصور فروزش و محمد طالبی در بخش مسابقه حضور دارند.

مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور فرماندار کل منطقه در فضای باز کنار دریا برگزار شد و روز شنبه هفتم سپتامبر مراسم اختتامیه آن برپا خواهد شد. امسال این جشنواره پنجمین دور خود را طی می کند و به جز نمایش فیلم، یک مسترکلاس برای فیلمسازان جوان منطقه ترتیب داده شده که محمد حقیقت درباره اولین پلان و اولین سکانس یک فیلم و اهمیت آن جلسه‌ای خواهد داشت.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها