تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۰۶ - ۱۴:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 83249

بازیگر کشورمان گفت: همیشه شغل ‌دیگری در کنار بازیگری داشتم و هرگز به خاطر دستمزد، هیچ کاری را قبول نکردم.به گزارش سینماسینما، بهاره کیان افشار هر چند خودش معتقد است که هنوز به جایگاهی که مد نظرش بوده است دست پیدا نکرده ولی با بازی‌های فوق‌العاده و متفاوتش ضمن نشان دادن توانایی‌هایش، به محبوبیت بسیار خوبی رسیده است. او سال پر کار و پر باری را در عرصه بازیگری سپری کرده و یکی از موفق‌ترین بازیگرانی بوده که در سینما، تلویزیون و شبکه‌های خانگی آثاری متنوع داشته است. او سال را با سریال موفق «عاشقانه» آغاز و با سریال موفق «گلشیفته» به پایان رسانده است. با بهاره کیان افشار که متولد بهار است همراه شدیم تا درباره سالی که گذشت، رابطه‌اش با بهار و نوروز و همینطور حس خوب خوشبختی صحبت کنیم.

 سال موفق کاری

کیان افشار: خوشبختانه سال ۹۶ برای من سال موفقی بود. از نظر کاری برایم خوب بود و پخش سریال «عاشقانه» را داشتم که سال قبل از آن کار کرده بودم و در پایان سال هم سریال «گلشیفته» را داشتم و دارم که پخش آن آغاز شده و ادامه خواهد داشت. در ۳ فیلم سینمایی «لونه زنبور»، «عطر تلخ» و «دشمن زن» بازی کردم و ۲ فیلم سینمایی «زرد» و «کمدی انسانی» هم از من اکران شد و سریال «نوار زرد» را هم در تلویزیون داشتم که امسال بازی کردم و پخش شد همچنین نمایش «آیسلند» را هم در اجرا داشتم.

 کیفیت مهم است

کیان افشار: این که کارهای یک بازیگر همزمان با هم پخش شود از دست بازیگر خارج است و ممکن است شما فیلمی را که مثلا ۳ سال پیش بازی کرده‌اید، امسال و همزمان با یک فیلم دیگر از شما اکران شود. به نظرم این موضوع چندان مهم نیست، بلکه مهم این است که کار خوب باشد و مخاطب داشته باشد. از نظر آماری نباید با موضوع برخورد کرد و باید کیفیت کارها را دید و بررسی کرد. یک بازیگر ممکن است در طول یک سال فقط یک کار داشته باشد، ولی کاری درخشان باشد، اما یک بازیگر دیگر ممکن است چندین کار داشته باشد، ولی کارهای کم ارزشی باشند.

 عاشقانه تا گلشیفته

کیان افشار: سریال «گلشیفته» دومین حضور من در شبکه نمایش خانگی است و طبیعتا استقبال از «عاشقانه» در حضور مجدد من تأثیرگذار بوده، ولی راستش فکر می‌کنم زمینه مساعد حضور در سریال شبکه نمایش خانگی را در وهله اول سریال «شهرزاد» ایجاد کرد و ذهنیت مخاطب را نسبت به شبکه نمایش خانگی خیلی عوض کرد. «عاشقانه» هم از این حسن‌نیت مخاطب استفاده کرد و توانست خودش را ثابت کند و مخاطب خوبی جذب کرد که با محتوای آن ارتباط برقرار کردند. نوع قصه، روایت، کارگردانی و بازیگران هم در روند موفقیت آن تأثیر داشتند و قطعا به دلیل همین اتفاقات و موفقیت بود که مایل بودم، باز هم در سریالی از شبکه نمایش خانگی بازی کنم؛ ضمن این که در گلشیفته نقش متفاوتی دارم که برایم بسیار مهم است.

صبر، لازمه بازیگری

کیان افشار: اعتقاد دارم که لازمه بازیگری و موفقیت در این عرصه، صبوری و گذر زمان است و چون اعتقاد دارم باید با توانایی و کوشش، کارم را به سرانجام برسانم؛ همچنان منتظر هستم و تلاش می‌کنم و امید دارم که اتفاق خوبی که می‌خواهم برایم بیفتد و مطمئن هستم که این اتفاق به زودی رخ خواهد داد. آرزوهایی که با آن‌ها به سمت بازیگری آمدم با واقعیتی که آن را تجربه کردم، کاملا متفاوت بود، برای همین الان که به عنوان یک آدم حرفه‌ای در این عرصه هستم سعی می‌کنم کارم را به بهترین شکل انجام دهم، ولی اگر این نگاه و تجربه را در شروع بازیگری داشتم، آن را انتخاب نمی‌کردم و شاید الان یک معمار موفق یا یک وکیل موفق بودم اگر با این تجربه به عقب برگردم قطعا بازیگری را انتخاب نمی‌کنم!

ترکیب رنگارنگ کارنامه

کیان افشار: به زودی و در آینده چیزی که دلم می‌خواهد برایم اتفاق بیفتد این است که پیشنهادهایی داشته باشم که به توانایی‌های من نزدیک باشد. فکر می‌کنم پیشنهاداتی که دلم می‌خواهد برایم اتفاق نیفتاده است، ولی آدم با اثبات توانایی‌هایش می‌تواند به اهدافش برسد و فکر می‌کنم به زودی این اتفاق در انتظار من باشد. نقش کاملا متفاوتی در «گلشیفته» دارم و سعی کردم از بازی در نقش‌های شبیه به حذر کنم. این موضوع شاید باعث شود آدم کم کارتر و محدودتر شود و به سمت انتخاب‌ نقش‌های کوتاه برود، ولی من حتی با انتخاب نقش‌های کوتاه سعی کردم این تفاوت و این ترکیب رنگارنگ را در برنامه‌ام داشته باشم و فکر می‌کنم مخاطب هم این را بیشتر می‌پسندد.

من و شغل‌های دیگر

کیان افشار: من همیشه شغل ‌دیگری در کنار بازیگری داشتم. این روزها بدون این که از اسم و عنوانم استفاده کنم، بیشتر در عرصه تبلیغات فعالیت می‌کنم که برایم جنبه درآمدزایی دارد و باعث می‌شود که بتوانم صبر بیشتری برای انتخاب کارهایم داشته باشم و به دلایل مالی یک نقش را نپذیرم! قطعا پیشنهاد مالی هم در انتخاب یک کار مهم است ولی هرگز به خاطر دستمزد، هیچ کاری را قبول نکردم.

من خوشبخت هستم

کیان افشار: همیشه و سال‌هاست که احساس خوشبختی می‌کنم. به نظرم برای رسیدن به این آرامش و خوشبختی، مهمترین چیز خودشناسی است، این که آدم خواسته‌ها، آرزوها و توانایی‌های خود را بشناسد و بعد از آن خودباوری است، این که آدم برای ساختن مسیر زندگی تلاش کند و طبیعتا وقتی شما آرزوهای خود را بشناسید و در مسیر درستی قدم بردارید، احساس خوشبختی می‌کنید.

رابطه بهاره با عید نوروز

کیان افشار: ماه مورد علاقه من به جز اردیبهشت، ماه اسفند است و برایم پر از امید و انتظار بهار است. نوروز را دوست دارم، چون آغاز بهار است و من عاشق فصل بهار هستم. فکر می‌کنم هر بار بعد از اتفاقاتی که در طول هر سال رخ می‌دهد، عید نوروز، نویدی از امید و تازگی دارد که آدم‌ها به آن دل می‌بندند که شاید فرار کنند از تجربه‌های تلخی که در سال قبل داشتند و این حس تازگی برای من کاملا وجود دارد و در باورم است.

سنت‌های خانم مسافر

کیان افشار: به شدت به آداب و رسوم علاقه دارم و معتقدم همچنان باید رسوم و اصالت‌ها حفظ شود. همیشه سعی می‌کنم به این سنت‌ها که سال‌هاست برای ما به ارمغان آورده حفظ شده است، پایبند باشم؛ البته من بیماری سفر کردن دارم و معمولا نوروز پیشاپیش مسافرت می‌روم ولی اگر باشم، حتما تمام آداب و رسوم آن را اجرا می‌کنم.

منبع: زندگی ایده آل

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها