تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۸ - ۱۲:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 44274

بهرام عظیمیبهرام عظیمی کارگردان سینما با انتقاد از اینکه مسئولان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر رفتار درستی با «رهایی از بهشت» نداشتند، عنوان کرد که بی‌توجهی به این اثر جای تاسف دارد.

به گزارش سینماسینما، بهرام عظیمی کارگردان سینما با اشاره به انیمیشن سینمایی «رهایی از بهشت» ساخته علی نوری اسکویی که در بخش مسابقه ملی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و مورد بی‌توجهی مسئولان جشنواره قرار گرفته است، گفت: همواره برخی از نادیده شدن آثارشان گله می‌کنند در حالی که آثار انیمیشنی خوبی نساخته‌اند ولی بعضی به حق اعتراض می‌کنند. مثلا اگر علی نوری اسکویی انتقاد می‌کند این انتقاد به حق است.

این انیماتور بیان کرد: «رهایی از بهشت» که به بخش مسابقه راه یافته از بسیاری از فیلم های جشنواره قوی تر است و اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم متوجه می‌شویم که از تمامی آثار قابل دفاع‌تر است. به نظرم مسئولان جشنواره اصلا این فیلم را ندیده‌اند و با توجه به اینکه این فیلم یک اثر انیمیشینی بوده است، تصور کرده اند باید آن را در آخرین سانس آخرین روز کاخ جشنواره قرار دهند. مسئولان جشنواره حتی در نظر نگرفته اند که در چنین شرایطی دیگر کسی درباره این اثر صحبت نخواهد کرد و توجه ها به اختتامیه و خبرهای آن معطوف می‌شود.
او ادامه داد: کاش «رهایی از بهشت» در اواسط و یا روزهای اولیه جشنواره قرار داشت و یا اصلا به عنوان فیلم افتتاحیه این رویداد فرهنگی به نمایش در می آمد. به هر حال این فیلم یک انیمیشن با کیفیت است و حتی مسئولان جشنواره می‌توانستند با آن پز بدهند و آن را جزو افتخارات جشنواره بدانند.

کارگردان انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» اظهار کرد: من ۲ بار «رهایی از بهشت» را تماشا کردم و افسوس می‌خورم که چرا برای این فیلم این اتفاق افتاد. متاسفانه اکران‌های مردمی آن هم از وضعیت خوبی برخوردار نیست. به طور تقریبی ۶۰ درصد از نمایش های این اثر در سینماهای مردمی زمان خوبی ندارند اما انصافا یک سری از اکران‌ها در زمان خوبی قرار دارند. به هر حال این اثر این حق را داشت که اکران‌های خوبی داشته باشد. بنابراین اسکویی حق دارد که اعتراض کند. سال گذشته نیز محمد امین همدانی کارگردان «فعهرست مقدس» این حق را داشت که اعتراض کند. به طور کلی هنگامی که فیلم خوب بسازیم می‌توانیم توقع هم ایجاد کنیم و از کارهایمان هم دفاع کنیم.

او بیان کرد: من مطمئنم اگر «رهایی از بهشت» به اکران عمومی در آید بسیاری از افراد به تماشای آن می‌نشینند و بعدها بسیاری از افراد حسرت می‌خورند و می‌گویند ای کاش در جشنواره اتفاق خوبی برای آن رخ می داد. اما به طور کلی در حال حاضر برای مایی که هنوز نتوانسته‌ایم خود را ثابت کنیم مهم این است که آثار خوب بسازیم و بعد توقع‌مان را بالا ببریم و خط و نشان بکشیم. آن گاه بهتر می توانیم حرفمان را به کرسی بنشانیم.

عظیمی در پایان با اشاره به اینکه کارگردانان دیر به سمت ساخت آثار سینمایی انیمیشنی روی آورده‌اند، گفت: ما دیر به سمت ساخت چنین آثاری روی آورده‌ایم زیرا هزینه تولید یک اثر انیمیشنی بالا است و تجربه زیادی می‌خواهد بنابراین به نظرم ابتدا باید تلفات بدهیم، اما شاید بخشی از این اتفاقات به این دلیل باشد که ما جشنواره را بیش از اندازه مهم می‌دانیم در حالی که مهم این است که مردم اثر ما را ببینند و آن را دوست داشته باشند.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. حمید لیقوانی
    ۱۸, بهمن, ۱۳۹۵ ۳:۳۳ ب٫ظ

    این آدم ، تبلیغات چی غریبی ست، وبعضا درتبلیغات فیلم غلو هم میکند والبته این غلو هم ناشی ازحمایت وی ازانیمیشنن میباشد، چنان درحمایت ازفیلم رهایی ازبهشت فیلم راازفرش به عرش رساند که تعجب برمیانگیخت، اما وقتی سازنده ابراز داشت تاکنون چهارمیلیارد تومان خرج فیلم شده وتازه،کلی ازمراحلش هم باقیمانده وادامه دارد ، به آقای عظیمی حق دادیم ودستمان آمد بابا، بیشتر ازاین باید تعریف وتمجید میکرد حالا ازاینور تعجب کردیم!!!!!

نظر شما


آخرین ها