تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۱۰:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 40279

بهزاد فراهانیبهزاد فراهانی، یار قدیمی بهمن مفید می‌گوید دوستش مدت‌‌هاست که با جم همکاری ندارد و همچنان خواسته‌‌اش از مسئولان سینمایی و فرهنگی کشور این است که بگذارند این هنرمند پا به سن گذاشته اقلا تئاتر بازی کند.

به گزارش سینماسینما، بازیگر سرشناس جامعه تئاتر ایران می‌گوید: «بهمن مفید رفیق من است و می‌دانید که قوم وخویش من است و گرکانی است. فاصله گرکان تا ده ما خیلی نزدیک است. او نزدیک به ۱۷ سال است که در تهران زندگی می‌کند. سال‌‌هاست که ممنوع التصویر شده. شاید در همین ۱۷ سال آخرش من از ۱۷ راه با پنج تا رئیس‌جمهور وارد مذاکره شدم که مجوز بازی ایشان را بگیرم. این آخری‌ها دیگر آقای جنتی لطف کردند و نظر مثبت دادند و وزارت اطلاعات هم برای بازی ایشان اتفاقاً نظر مثبت داد ولی نهادهای امنیتی دیگری، باز نگذاشتند. خب یکی مثل بهمن مگر چه گناهی کرده که باید این همه سال خانه‌نشین باشد؟ معلوم است که وقتی پیشنهادی به او می‌کنند، دو دل می‌شود برای رفتن. او هم زندگی دارد و باید زندگی کند.»

برای همین بود که او به جم رفت؟ فراهانی می‌گوید: «بله رفت جم بازی کرد و الان دوباره برگشته و دارد زندگی‌اش را می‌کند. اصلاً هم تجربه خوبی برایش نبود. بی‌سر و صدا رفت و بعد هم قبل از همه تصمیم گرفت برگردد و بی‌سر و صدا برگشت به زندگی‌‌اش. او آمده و حالا می‌خواهد بازی کند. چرا نمی‌گذارند بازی کند؟ یعنی واقعاً آقای بهمن مفید خیلی هنرپیشه مشکلداری است؟ چه کار خلافی انجام داده؟ چه صحنه ناجوری بازی کرده که بعد از این همه سال از یادها نمی‌رود؟ او چه کار کرده است؟ در تمام دوران زندگی‌اش یک‌دفعه بغل‌دست درباری‌ها دیده شده؟ تازه اگر دیده شده بود هم نباید فرقی می‌کرد. چون خیلی‌ها هستند که آن دوران مدام در دربار بودند و بعد از انقلاب مشکلی برایشان پیش نیامد یا با یک معذرت‌خواهی برگشتند. این فرد که اصلاً از آن مشکلات هم نداشته است. بعد هم بهمن سال‌‌هاست که دارد در ایران زندگی می‌کند و باید روزی‌‌اش برسد. خدا روزی را داده، چرا عده‌ای جلویش را گرفته‌اند؟ چرا نمی‌گذارند بازی کند؟ من برای تئاتر داش آکل دعوتش کردم اما نگذاشتند کار کند و هیچ دلیلی هم برایش نداشتند.»
او اینها را می‌گوید و ادامه می‌دهد: «الان اگر بگویی، می‌گویند فلان روز در یک پیش‌پرده‌خوانی، چیزی گفته که شاید سیاسی بوده! اینکه در فلان زمان بهمن مفید در یک سیاه‌بازی فلان حرف را زده است آخر اینقدر جرم دارد؟ او که الان می‌گوید ببخشید و بگذارید من بازی کنم. از همان ابتدا گفتم که بحث بر اساس خودی و ناخودی است. وگرنه یکی مثل بهمن مفید گناهی ندارد و اگر هم کاری کرده، خواسته که بخشیده شود.»

منبع: تماشاگران امروز

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها