تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۱۱ - ۰۷:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 83011

سینماسینما،علی پاکزاد- بیژن میر باقری کارگردان سینما گفت:« سینما و بخش نمایش در آن در دست سینماداران است. اقتصاد سینما را هم همین افراد تعیین می کنند. این واقعیتی است که نمی توان انکار کرد و حتی دولت و وزارت ارشاد نیز این توان را ندارند که این میان توازنی را به وجود بیاورند. دلیل آن هم این است که در تمام نهادهای مشورتی همین عزیزان حضور دارند و اجازه نمی دهند که اتفاقات خوبی در سینما شکل بگیرد. دولت امروز امکان ایجاد تعادل برای همه حوزه های سینما را ندارد. منظور من سینمای هنرو تجربه یا گروه های شبیه به این نیست»

به گزارش سینماسینما، میرباقری اعتقاد دارد که دولت هم توان رویارویی با سالن داران را ندارد و به همین دلیل است که سینماداران تعیین می کنند که چه فیلم هایی اکران شود و چه فیلم هایی بیرون بماند.

بیژن میر باقری کارگردان سینما گفت:«سینمای ایران در سال گذشته تغییر خاصی نداشت. متاسفانه بزرگترین مشکل سینمای ایران ورود سیاست و تصمیم گیریهای سلیقه ای است که بیشترین ضربه را به سینما وارد کرده است. ما معضل سیاست های غلط در سینما را بیش از بیش حس می کنیم. وضعیت جشنواره های مختلف را در سالی که گذشت دیدیم متاسفانه همه سیاستمدران به حوزه سینما ورود کرده اند. امیدوارم این دستها از سینمای ایران کوتاه شود و به زودی شرایط خوبی برای سینما رقم بخورد.»

او ادامه داد:«سینما و بخش نمایش در آن در دست سینماداران است. اقتصاد سینما را هم همین افراد تعیین می کنند. این واقعیتی است که نمی توان انکار کرد و حتی دولت و وزارت ارشاد نیز این توان را ندارند که این میان توازنی را به وجود بیاورند. دلیل آن هم این است که در تمام نهادهای مشورتی همین عزیزان حضور دارند و اجازه نمی دهند که اتفاقات خوبی در سینما شکل بگیرد. دولت امروز امکان ایجاد تعادل برای همه حوزه های سینما را ندارد. منظور من سینمای هنرو تجربه یا گروه های شبیه به این نیست.»

میرباقری درباره سینمای کودک گفت:« به حدی دولت ناتوان شده است که نمی تواند خوراک مناسبی را برای سینمای کودک تهیه کند. زیرا سالن داران با این تغییرات موافق نیستند و اکران فیلم های کودک نیز برای آنها منفعتی ندارد. اما امروز به غیر از فیلم های طنز ژانر دیگری را برای ارائه نداریم.»

بیژن میر باقری درباره برنامه های سال آینده گفت:« من و بسیاری از دوستان دیگر قصه هایی را نوشته ایم که نمی توانیم برای آنها سرمایه گذار پیدا کنیم. به دلیل اینکه گرایش سرمایه گذار به سمتی است که ما فیلم هایی را بسازیم که اقتصاد و پولی که خرج شده است را بازگرداند. طبیعی است که آنها نیاز به چنین سرمایه گذاری دارند. در سال پیش رو قطعا فیلمم را می سازم. دو فیلمنامه را در دست دارم که شرایط هر کدام مساعدتر باشد آن را خواهم ساخت.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها