تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۰۷ - ۱۰:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 67515

رییس انجمن صنفی کارگری انیمیشن درباره روند تاسیس این انجمن و اهم ماموریت های صنفی آن توضیح داد.

به گزارش سینماسینما، امیر سحرخیز رییس انجمن صنفی کارگری انیمیشن استان تهران گفت: بعد از انصراف روانبخش صادقی و فاطمه شکیب از عضویت در هیات مدیره انجمن صنفی کارگری انیمیشن استان تهران، عصر روز شنبه یکم مهر ماه از علیرضا گلپایگانی به عنوان عضو علل البدل برای حضور در جلسه دعوت کردیم تا جلسه تعیین سمت های صنف انیمیشن برگزار شود که براساس رای گیری که در این جلسه صورت گرفت من به عنوان رییس انجمن، معین صمدی نایب رییس، علی نوری اسکویی دبیر، علیرضا گلپایگانی خزانه دار و بهرام عظیمی به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

وی ادامه داد: اسامی اعضای جدید هیات مدیره بلافاصله به اداره کل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت کار ارسال شد و براساس آنچه که از سوی وزارت کار به ما اعلام شده است، ظرف یک هفته حکم ثبت صنف کارگری انیمیشن به دست ما می رسد و موجدیت این صنف قانونی می شود.

سحرخیز تاکید کرد: البته در حال حاضر صنف انیمیشن در خانه سینما با این فرض که ثبت قانونی شده است فعالیت می کند و طی روزهای آینده حکم ثبت به دست ما می رسد.

وی با اشاره به اینکه موارد مختلفی برای بررسی توسط این صنف وجود دارد، توضیح داد: متاسفانه چند مساله در فضای انیمیشن وجود دارد که فراموش شده است؛ یکی از مهمترین مسایلی که می تواند دنبال شود، ساماندهی مشاغل انیمیشن است. انیمیشن یکی از صنف های سینمایی است که تخصص های مختلف آن همه در یک صنف قرار دارند یعنی تخصص های مختلف از جمله انیماتور، نویسنده در یک صنف جمع شده اند، درحالی که در سینمای رئال تقریبا هر حرفه برای خود یک صنف دارد.

رییس انجمن صنفی کارگری انیمیشن استان تهران گفت: انیمیشن یک ژانر در سینما به شمار نمی رود بلکه خود نوعی از سینما است و به همان نسبت نیز شامل تخصص های مختلف می شود. به همین دلیل تصمیم گرفته ایم تا مشاغل را به نوعی ساماندهی کنیم و در کارگروه هایی که در صنف تعریف می شود، هر کدام از شغل های مربوط به انیمیشن نماینده ای در این کارگروه ها داشته باشند و هر کدام از نماینده ها وظیفه تعریف تعرفه های دستمزدی را داشته باشند. همچنین یک فرم قرارداد مشخص تعریف می شود تا اعضای صنف خود را ملزم به بستن قرارداد بدانند تا بتوان حقوق آنها را در مجامعی مانند شورای داوری خانه سینما پیگیری کرد.

سحرخیز با اشاره به اینکه این روزها استفاده از انیمیشن در فیلم های سینمایی بیشتر باب شده است، بیان کرد: همچنین تولید انیمیشن های سینمایی در حال افزایش است پس به دنبال آن هستیم که بتوانیم با اصناف دیگر خانه سینما به تعامل های سازنده برسیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه طی سال های گذشته فعالان حوزه انیمیشن از فضای سینما دور بودند، توضیح داد: فعالان حوزه انیمیشن باید در فضای سینما حضور جدی تری پیدا کنند و ارتباط و تعاملشان با بدنه سینما بیشتر شود. همچنین در تلاش هستیم با مراکزی که در حال حاضر متولی تولید انیمیشن هستند به یک سری تفاهمنامه هایی دست یابیم تا بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا عواملی که برای تولید انیمیشن استفاده می شوند از اعضای صنف انیمیشن انتخاب شوند تا امنیت شغلی لازم برای فعالان این حوزه فراهم شود.

سحرخیز در پایان گفت: در انیمیشن چون همه فعالان زیر یک چتر صنفی قرار داریم و سفارش دهنده بیرون از صنف قرار دارد، باید به توافقنامه های مناسبی دست یابیم که البته در این زمینه صحبت هایی با مرکز صبا وابسته به صدا و سیما داشته ایم تا از اعضای صنف انیمیشن برای تولید پروژه های خود استفاده کنند. امیدواریم با ایجاد چنین مواردی شرایط بهتری را برای اعضای صنف فراهم کنیم تا از فضای ناامیدانه ای که در حوزه انیمیشن وجود دارد، فاصله بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها