تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۱۳:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 60527
صالحی امیریسیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره سینما سخن گفت.

به گزارش سینماسینما٬ صالحی امیری در مورد تعطیلی مدرسه ملی سینما و گروه تجربه و هنر گفت: «مدرسه سینما یکی از کانون‌های آموزشی برای تربیت کادر در سینما در کنار سایر مدارس محسوب می‌شود. جهت‌گیری این مدرسه بیشتر آموزش تجربی و کاربردی است. در برنامه ما تعطیلی برای این مدرسه پیش‌بینی نشده ولی مدرسه بیشتر کاربردی خواهد شد و در حد یک کالج برای تربیت کادر خواهد بود.»

او درباره اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد در مورد کیفیت فیلم‌ها گفت: «همه مردم می‌دانند در مورد فیلم‌ها یک فرآیند نظارتی خیلی دقیق وجود دارد و از فیلترهای مختلف، نظارت اعمال می‌شود و تا آنها به اکران برسند؛ این نظارت ادامه دارد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: «همه فیلم‌ها این مسیر را طی می‌کنند. فیلم «اکسیدان» هم مراحل مختلف مجوز خود را اخذ کرده است. نمایندگان در مورد این فیلم؛ نامه‌ای به بنده نوشتند و با هم جلسه‌ای داشتیم. قرار شد نمایندگان مجلس اول فیلم را ببینند و بعد جلسه ارزیابی اشکالات فیلم برگزار شود.»

او ادامه داد: «از نظر ما جهت‌گیری کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «اکسیدان» برای وفاق بیشتر میان ادیان و اقلیت‌ها بوده اما اینکه چقدر در این هدف موفق بوده یک بحث ثانوی است. ما نمی‌توانیم صرف یک اعتراض و یا یک قضاوت، فیلم را از اکران خارج کنیم یا موضع‌گیری خاصی داشته باشیم. وزارت ارشاد وظیفه حمایت از جامعه بزرگ سینما را دارد و در عین حال باید اعمال نظارت بیشتر بر روند فیلم‌ها داشته باشد. آنچه من می‌توانم وعده بدهم این است که ما همزمان با حمایت از جامعه سینما روند نظارت را هم تقویت خواهیم کرد.»

منبع: ایلنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها