تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۱۲:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 78910
کارمندان زن بی‌بی‌سی از دریافت حقوق پایین‌تر نسبت به مردان شاغل در این بنگاه خبری شکایت دارند. آن‌ها مدعی هستند که مدیران بی‌بی‌سی با گمراه کردن آن‌ها سعی در پنهان کردن تبعیض جنسیتی گسترده در بی‌بی‌سی دارند.

به گزارش سینماسینما، پس از آنکه در جولای سال ۲۰۱۷ بی‌بی‌سی با فشار پارلمان افشا کرد که مردها بیش از دو سوم شغل‌های با پرداخت بالای بی‌بی‌سی را در اختیار دارند و در پست‌های مشابه بیش از زنان حقوق می‌گیرند، انتقادات گسترده‌ای از تبعیض جنسیتی در این شبکه منتشر شد.

در همین رابطه ۱۷۰ تن از کارمندان زن بی‌بی‌سی شکایت‌هایی به کمیته رسانه پارلمان بریتانیا فرستاده‌اند. این کمیته مسئول تحقیق درباره پرداخت دستمزد در بی‌بی‌سی است.

چهارشنبه ۱۱ بهمن کری گریسی دبیر مستعفی چین بی‌بی‌سی که از معترضان به پرداخت‌های نابرابر است به پارلمان انگلستان می‌رود و درباره تبعیض در پرداخت حقوق شهادت می‌دهد. پس از آن مدیران ارشد بی‌بی‌سی از جمله تونی هال مدیر کل بی‌بی‌سی برای ارائه توضیحات به پارلمان می‌روند.

پس از استعفای گریسی و جنجالی که پس از آن به پا شد، شش تن از مجریان سرشناس مرد بی‌بی‌سی با کاهش حقوق خود موافقت کردند. این کار با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد هر چند که فعالان مبارزه با تبعیض در پرداخت این اقدام را برای رسیدن به برابر و حل شدن موضوعات اساسی کافی نمی‌دانند.

بودجه بی‌بی‌سی از پولی پرداخت می‌شود که دولت از تماشاگران تلویزیون می‌گیرد و هر هفته ۹۵ درصد از افراد بالغ در انگلستان به تماشای آن می‌نشینند. به همین دلیل از سوی مردم و رسانه‌های رقیب به دقت تحت نظر قرار می‌گیرد.

بی‌بی‌سی در پاسخ به شواهدی که کارمندان زن و انجمن ملی روزنامه‌نگاران درباره تفاوت دستمزد زنان و مردان ارائه کرده‌اند، اعلام کرد به پرداخت برابر متعهد است و هیچ ادعایی درباره مطابق نبودن پرداخت‌ها با قانون را نمی‌پذیرد.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها