تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۶:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 100338

داشتن یک نوزاد چند ماهه به این معنا نیست که شما باید قید یک سفر ایمن و راحت را با هواپیما بزنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که اندکی حواس خود را بیشتر جمع کرده و راهکارهایی را به کار ببندید تا کودک شما سفر راحتی را تجربه کند. بدون شک اگر بتوانید همه شرایط را برای یک سفر بی دردسر با کودک خود فراهم کنید، شما هم سفر بدون استرس و راحتی خواهید داشت. به همین‌منظور با خرید اینترنتی بلیط هواپیما خود از قاصدک ۲۴ سفری آسان را شروع کرده و با رعایت توصیه های زیر، آن را برای خود و کودک‌تان بی‌دردسر کنید.

تا آنجا که می‌توانید در ساعت های اولیه روز پرواز کنید

پرواز در ساعات اولیه روز به معنای هماهنگی هر‌چه بیشتر ساعت پرواز با برنامه زندگی نوزاد شما است. با این کار هم از تأخیر‌ها در هنگام نشستن و برخاستن اجتناب کرده و هم از پروازهای کمتر شلوغ بهره مند شده اید. به علاوه این ساعت‌ها، ساعت‌های خواب هم هستند که به طور معمول در آن بچه‌ها تمایل به خواب دارند. اگر رزرو بلیط هواپیما در این ساعت از روز برای شما دشوار است، حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که آن را به ساعت شام موکول نکنید. چرا که در این هنگام بیشتر بچه ها خسته و بهانه‌گیر بوده و مدام گریه می کنند. در مرحله رزرو بلیط هواپیما قاصدک ۲۴ می تواند همراه شما باشد.

برای هر گونه تغییر دما آماده باشید

برای سفر هوایی با نوزاد باید آمادگی خیلی چیزها را داشته باشید و یکی از آنها آمادگی برای تغییر ناگهانی دما است. توصیه ما به شما این است که لباس راحتی به نوزاد خود بپوشانید؛ لباسی که ترجیحا زیپ، دگمه یا هر چیزی که عوض کردن پوشک او را دشوار کند، نداشته باشد. در مورد کفش هم همینطور است. از پوشاندن کفش های بند‌دار و تنگ به کودک خودداری کنید.

یک سیستم منظم برای سفر داشته باشید

این روزها بسیاری از فرودگاه ها وسیع بوده و رسیدن به گیت ممکن است مستلزم استفاده از اتوبوس‌های فرودگاهی باشد. بنابراین سعی کنید برای اینکه قرار است چگونه فرزند خود را در طول راه با خود حمل کنید، برنامه داشته باشید. می توانید نوزاد را در کَریر یا صندلی ماشین تا آنجا همراه ببرید. بسیاری از ایرلاین‌ها اجازه می‌دهند تا شما با کالسکه یا کریر کودک را تا دم در هواپیما همراه خود حمل کنید.

کودک خود را در صندلی کنار راهرو ننشانید

نشاندن کودک در صندلی کنار راهروی هواپیما می تواند بسیار خطرناک باشد. چرا که در هنگام عبور چرخ های غذا و نوشیدنی دست های آنها ممکن است با غذا یا نوشیدنی داغ تماس پیدا کند.

در مورد آلودگی‌های داخل هواپیما آگاهی کافی داشته باشید

قبل از هر کاری، همه چیز را پاک کرده و از فرستادن کودکان خود به سرویس بهداشتی بدون کفش اجتناب کنید. کف هواپیما و کف سرویس بهداشتی یکی از آلوده‌ترین بخش‌های هواپیما به شمار می آیند. سعی کنید چندین بسته دستمال و پوشک اضافی همراه خود داشته باشید تا اگر یکی از آنها به صورت اتفاقی به زمین افتاد، از یک دستمال یا پوشک دیگر استفاده کنید. همراه داشتن دستمال مرطوب می‌تواند کمک حال شما باشد تا هر چیزی را که به دهان کودک شما می رود، با آن تمیز کنید.

اندکی گریه مشکلی ندارد

یکی از بزرگ‌ترین ترس‌های والدین در هنگام یک سفر هوایی این است که آنها به صورت بی‌امان گریه کرده و سایر مسافران را هم کلافه کنند. قبل از نشستن نگاهی به دور و بر بیندازید. بیشتر همسفران شما توجهی به اطراف خود ندارند. به علاوه صدای موتور هواپیما در ارتفاع ۳۵ هزار پایی به هیچ وجه با صدای کودک شما قابل مقایسه نیست. بنابراین اگر کودک شما دچار ترس شده، آرامش خود را حفظ کرده و نگران بقیه نباشید.

ساک نوزاد خود را هوشمندانه بسته بندی کنید

هر چیزی که در ساک نوزاد خود همراه آورده یا فراموش کرده اید، می تواند تعیین کننده پایان سفر شما باشد. بنابراین لیستی از وسایل ضروری شامل پوشک، دستمال، پد تعویض پوشک، کرم و پودر ضد‌سوختگی، یک پتوی نازک، شیشه اضافی، نرم کننده، لباس اضافی، یک تا دو اسباب بازی (ترجیحا جدید که او را تا حد امکان سرگرم نگاه دارد) و البته غذاهای سبک و آب آشامیدنی برای خودتان تهیه کنید. ساک را با دقت ببندید و هر چیزی را سر جای خود بگذارید تا در موقع لزوم دسترسی به آن راحت باشد.

آرامش خود را در هر صورت حفظ کنید

متاسفانه هیچ کس نمی تواند در مورد واکنش مسافر کناری به خنده ها یا گریه های کودک شما تضمینی بدهد. نباید یک نکته را فراموش کنید که تا زمانی که نهایت تلاش خود را انجام می‌دهید، دیگران شما را درک می کنند. البته والدینی که در حال کلنجار رفتن با یک کودک در حال جیغ زدن هستند، خود شبیه یک کودک رفتار می کنند. به همین دلیل باید تا حد امکان آرامش خود را حفظ کرده و فقط نگران فرزند خود باشید.

قبل از سوار شدن به هواپیما پوشک نوزاد خود را تعویض کنید

فراموش نکنید که قبل از سوار شدن به هواپیما پوشک نوزاد‌تان را تعویض کنید. تعویض پوشک یکی از پر‌دردسر ترین کارها در طول پرواز برای مادر است. بنابراین در حق خودتان لطفی بکنید و اصل پیشگیری بهتر از درمان است را به کار ببندید.

برای تغییرات در فشار هوا خودتان را آماده کنید

بعد از عبور از گیت های امنیتی سعی کنید آب کافی بنوشید تا علاوه بر تأخیر احتمالی برای زمانی که هواپیما ارتفاع خود را کم می کند (بدترین زمان ممکن برای فشار گوش و ناراحتی‌های حاصل از آن)، آب کافی در بدن داشته باشید. بلافاصله پس از بلند شدن به فرزند خود آب کافی بنوشانید و اطمینان حاصل کنید که در طول ۳۰ تا ۴۵ دقیقه آخر کم شدن ارتفاع دوباره آب کافی می نوشد.

منبع: قاصدک۲۴

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها