تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۷:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 85925

در جشن کانون کارگردانان خانه تئاتر از ۶ هنرمند پیشکسوت بازیگر تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش سینماسینما، در مراسم ویژه کانون کارگردانان خانه تئاتر که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر عصر جمعه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) در سالن شهناز خانه هنرمندان برگزار شد برگزیدگان اولین جشنواره «کانون کارگردانان خانه تئاتر» معرفی شدند.

در این مراسم نمایش‌های «مستخدم ماشینی»٬ «پیکر زن»، «همچون میدان نبرد»، «کلغت ها»، «چه کسی از ویرجینیا ولف می‌ترسد»، «مده آ» و «خرده جنایت‌های زن و شوهری» با حضور جمشید جهان‌زاده و هرمز هدایت برگزیده شدند و جایزه گرفتند.

در بخشی از این مراسم، موسسه هنرمندان پیشکسوت و خانه تئاتر از هرمز هدایت، پرویز پورحسینی، جمشید جهان‌زاده، ناصر آقایی، محمدباقر کریم‌پور و ژاله علو تقدیر کردند.

پورحسینی در سخنانی کوتاه از هوشنگ آزادی‌ور یاد کرد و گفت: وقتی آقای شهرام کرمی می‌خواست مدیر شود می‌خواستم به او زنگ‌ بزنم و بگویم این کار را نکن، چون او را دوست دارم و معمولا هر کسی که در این‌جا مدیر می‌شود بالاخره یک‌طوری می‌شود.

پس از تقدیر از محمدباقر کریم‌پور نیز بهزاد فراهانی درباره او گفت که این هنرمند از لیسانسه‌های دهه ۴۰ و از قدیمی‌های رادیو است که سال‌ها فعالیت کرده است.

در بخشی دیگر مریم معترف که برای دعوت از ژاله علو روی صحنه آمده بود ضمن اشاره به دورانی که بازی‌های این هنرمند را تماشا می‌کرده است از ژاله علو به عنوان «شوکت بازیگری ایران» یاد کرد.

ژاله علو هم از دوستان خود در سینما، رادیو و تئاتر تشکر و مدالیوم خانه تئاتر را دریافت کرد.

این تقدیرها با حضور شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، ایرج راد، بهزاد فراهانی، عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر و سهراب سلیمی دبیر جشن‌های خانه تئاتر انجام شد. عظیمی با خواندن متن لوح تقدیر این هنرمندان که به امضای خودش و سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده بود، تاکید کرد که انتخاب این هنرمندان توسط خانه تئاتر انجام شده است.

ادامه این برنامه به تقدیر از یک استاد مطرح تئاتر با اهدای مدالیوم اختصاص داشت که ایرج راد در سخنانی درباره زنده‌یاد محمد کوثر گفت: من متاسفانه شاگرد ایشان نبودم ولی از طریق تمام شاگردانشان آشنایی داشتم و تمام آن‌ها به او عشق می‌ورزیدند. برخی افراد هستند که خدمات زیادی به جامعه تئاتری کرده‌اند ولی به دلایلی شناخته‌شده نیستند و محمد کوثر یکی از این افراد است.

راد سپس مدالیوم خانه تئاتر را به اصغر همت داد تا به همسر آن هنرمند برساند و همت هم در حالی که بغض کرده بود، گفت: کانون کارگردانان خانه تئاتر بدون هیچ اشاره‌ای تصمیم گرفت که این تقدیر اتفاق بیفتد و من بابت آن خیلی خوشحالم. ضمن این‌که روزی مشخص خوهد شد که ما چه مرد بزرگی را از دست دادیم‌.

در این بخش محمدرضا رحیمی متنی را که پیش‌تر از سوی بهرام بیضایی درباره محمد کوثر نوشته شده بود خواند.

در این مراسم همچنین از کتابی درباره‌ عبدالحسین نوشین نوشته احسان حاجی‌پور رونمایی شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها