تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۱۵:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 70707
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره دلیل راه‌اندازی شورای «سینمای معناگرا» توضیح داد و تاکید کرد که باید تولید در همه ژانرهای سینمایی رونق پیدا کند.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی صبح امروز شنبه ششم آبان ماه با حضور در  در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به خبرنگار سینمایی مهر مبنی بر اینکه ایجاد مجدد شورای «سینمای معناگرا» به معنای بازگشت به عقب در سینما نیست، گفت: از نظر من شکل‌گیری دوباره سینمای معناگرا قدم برداشتن به عقب نیست. ما در سینما پارادایم‌های فکری مختلفی داریم که از جمله آنها سینمای اخلاقی، سینمای دینی و سینمای معناگرا است به همین دلیل اگر از این منظر نگاه کنیم، ایجاد شورای سینمای معناگرا بازگشت به عقب نیست بلکه نوعی نگاه به آینده است.

وی ادامه داد: در این کارگروه‌های تخصصی با ترکیبی که از مهمانان و کارشناسان داریم، مباحث مختلفی مورد گفتگو قرار می‌گیرد و اولویت‌هایی تعیین می‌شود تا در تولیدات سینمایی در حوزه‌های مختلف از آن استفاده شود. همچنین بر اساس همین اولویت ها بخشی از حمایت‌های سازمان‌ها جلب و در سینما به کار گرفته می شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با تأکید بر اهمیت رونق گونه‌های مختلف سینمایی در کشور توضیح داد: متأسفانه بسیاری از گونه‌های سینمایی طی سال‌های گذشته از رونق افتاده اند و تنوع کمتری در این زمینه وجود داشته است. این در حالی است که ما در سبد سینمای کشور نیازمند فیلم‌هایی هستیم که بتواند ذائقه همه مخاطبان در هر گروه سنی و هر نگاه و باوری را تأمین کند.

تابش بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف کارگروه‌های تخصصی، ایجاد گرایش در میان تهیه‌کنندگان و فیلمسازان برای تولید آثاری است که امروز در سپهر سینمای کشور کمتر دیده می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به هم‌افزایی‌ها و همگرایی‌هایی که بین ما و نهادهای دیگر ایجاد شده است، امیدوارم در آینده نزدیک شاهد تنوع در تولیدات سینمایی در گونه‌های مختلفی مانند سینمای مذهبی، معناگرا، اجتماعی، اخلاقی، کودک و نوجوان و دفاع‌مقدس باشیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اینکه این بنیاد به دنبال ایجاد سوژه‌های خوب برای سینما است، تأکید کرد: ما می‌توانیم نویسندگان را ترغیب کنیم تا سوژه‌های مختلفی را که کمتر دیده شده اند دنبال کرده و در نهایت تولیدات متنوع و جذاب‌تری برای مخاطبان امروز سینمای ایران داشته باشیم. نباید فراموش کرد که در سینمای ایران یک جهشی به وجود آمده است و برای چنین جهشی باید برنامه‌ریزی مناسب فرهنگی صورت گیرد؛ برنامه‌ریزی‌ای که بر اساس آن به آینده سینما و مخاطبان جدید نیز توجه شود.

تابش در پایان گفت: در بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نهادی که مرجعیت فرهنگی سینما را دارد، برنامه‌ریزی‌هایی از این دست صورت می‌گیرد و امیدوارم این برنامه‌ریزی‌ها که با مشورت متخصصانی شامل اهالی سینما و دانشگاهیان صورت می‌گیرد، به بهترین نحو نتیجه دهد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها