تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۲۸ - ۱۰:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 9934

سینمای ایران این بار در قالب یک انیمیشن و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به سیف الله داد ادای احترام می کند.

به گزارش سینماسینما، احسان طاهری کارگردان سینمای انیمیشن که با فیلم ۸۵ دقیقه ای «بازمانده» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرده است، گفت: فیلم انیمیشن «بازمانده» به سفارش مرکز صبا ساخته شده و پیش از این نسخه سریال آن در ۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه ای نیز تولید شده است.

وی ادامه داد: پس از ساخته شدن سریال «بازمانده» تصمیم گرفتم نسخه سینمایی ۸۵ دقیقه ای نیز از این مجموعه درآورم و پس از تکمیل شدن نسخه سینمایی فرم حضور در بخش انیمیشن سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را پر کردم و امیدوارم با تمهیدی که در این دوره از جشنواره فراهم شده فرصت مناسبی برای دیده شدن فیلم های انیمیشن فراهم شود.

طاهری درباره داستان این انیمیشن توضیح داد: «بازمانده» ادامه داستان فیلم سینمایی «بازمانده» است که سال ها پیش سیف الله داد آن را کارگردانی کرد. با این رویکرد که فرحان پسر بچه آن فیلم بزرگ شده و ۱۶ سال بعد را در این انیمیشن سینمایی نشان می دهیم.

کارگردان انیمیشن «بازمانده» تصریح کرد: این انیمیشن ادای دینی به سیف الله داد است و امیدوارم نمایش آن در جشنواره حس نوستالژی خوبی به مخاطب انتقال دهد.

طاهری در ادامه بیان کرد: فرحان پس از ۱۶ سال جوانی رعنا شده که دنبال انتقام جویی از کسانی است که در کودکی به او دشمنی روا کرده اند. در این فیلم سعی کردیم به درستی حق مطلب را ادا کنیم به عنوان مثال صحنه انفجار در صحنه مربوط به فیلم رئال که خیلی خوب از آب درنیامده در فیلم انمیشین به خوبی پرداخته شده است.

این کارگردان درباره نگارش متن انیمیشن گفت: فیلمنامه را من، مهدی ابوهاشم و امیرمحمد دهستانی نوشتیم و سعی کردیم بیش از اینکه فیلم سیاسی بسازیم و یا بیانیه سیاسی صادر کنیم یک ملودرام خانوادگی خلق کنیم. ضمن اینکه این فیلم اساسا یک کار کودک نیست بلکه مخاطب ما نوجوانان و بزرگسالان هستند.

طاهری در پایان عنوان کرد: تلاش بسیاری کردم تا مخاطب با دیدن این انیمیشن خاطره و حس نوستالژیکش به فیلم «بازمانده» زنده یاد سیف الله داد از بین نرود. در همین راستا سعی کردیم کمترین تغییر را در لوکیشن ها ایجاد کنیم.

داستان اصلی درباره فرهان یک نوزاد فلسطینی است که پدر و مادرش توسط اشغالگران قدس کشته می‌شوند. یکی از تفاوت های تکنیکی این این کار نیز استفاده از موشن کپچر است. یعنی بازی های سه بعدی توسط بازیگران زنده صورت می گیرد. در «بازمانده» هنرمندان تئاتر نقش ها را بازی کرده اند و در نهایت نیز حرکات بدن آنها روی کاراکترهای این انیمیشن انتقال داده شده است.

 

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها