تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۱۲ - ۲۳:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 56886

ارد زند می گوید: عده ای از اعضای انجمن که خواهان حفظ دو انجمن (انجمن صنفی و انجمن فرهنگی) هستند خواستار تجمع در خانه سینما هستنداما این تصمیم انجمن مستند سازان نیست.

به گزارش سینماسینما، ارد زند (رئیس مستعفی انجمن مستندسازان) درخصوص وضعیت اتاق مستندسازان در خانه سینما گفت: ما اتاقی نداریم و کلید را از ما گرفته‌اند و حتی کارهای روزمره اعضا مانند برگزاری جلسه را نمی‌توانیم در اتاق انجام دهیم لذا عده ای از اعضای انجمن که خواهان حفظ دو انجمن (انجمن صنفی و انجمن فرهنگی) هستند خواستار تجمع در خانه سینما هستنداما این تصمیم انجمن مستند سازان نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا خانه‌سینما اقدام به بستن اتاق کرده است، گفت: خانه سینما می‌گوید طبق اساسنامه چون هم انجمن و هم‌ صنف داریم لذا تنها به یکی از آنها اجازه حضور در خانه سینما داده می‌شود. اما صحبت ما این است که اساساً انجمن‌های صنفی می‌بایست در جایی مستقر باشند که وزارت کار تعیین می‌کند. امروز انجمن‌های بسیاری داریم که رسمیت یافته‌اند. مدیریت این انجمن‌ها در این چندین سال برعهده وزارت ارشاد بوده و حالا چطور می‌خواهند انجمن‌های فرهنگی را کنار بگذارند و انجمن‌های صنفی را جایگزین کنند را نمی‌دانم. از نگاه من انجمنی باید انتخاب شود که رسمیتش را از وزارت ارشاد گرفته است و اعتراض ما به خانه سینما نیز بر سر همین مسئله است.

منبع : ایلنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها