تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۱۴:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 66788

دبیر شورای عالی تهیه کنندگان معتقد است اکران فیلم ها در جشنواره فیلم فجر به تعداد بالا می تواند به نفع فیلم باشد ولی باید حقوق مادی این اکران ها پرداخت شود.

به گزارش سینماسینما، مهرداد فرید دبیر شورای عالی تهیه کنندگان با اشاره چگونگی نمایش فیلم ها در شهرستان در طول برگزاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر گفت: تهیه کنندگان سینمای ایران دوست دارند ضمن اینکه فیلم هایشان در جشنواره فیلم فجر دیده و معرفی می شود، حقوق نمایش فیلم هایشان نیز پرداخته شود.

او ادامه داد: در تمام جشنواره های دنیا رسم این است که هر فیلم چه داخل مسابقه باشد و چه بخش خارج از مسابقه تنها دو نمایش دارد و اگر فیلمی بیشتر از دو بار نمایش داده شود، پول آن به صاحب فیلم پرداخت می شود، اما در جشنواره های ایران آنقدر تعداد نمایش فیلم ها زیاد است که معنای تاراج می دهد.

به گفته او، تهیه کنندگان در زمینه نمایش فیلم های خود در جشنواره فیلم فجر مشکلی ندارند، اما براین باورند که باید حقوق نمایش فیلم در جشنواره پرداخت شود.

دبیر شورای عالی تهیه کنندگان ادامه داد: تاکید می کنم از بابت تعداد دفعات نمایش در جشنواره فیلم فجر، فیلم دچار مشکل نمی‌شود و شاید حتی اگر فیلم ظرفیت خوبی داشته باشد به اکران عمومی فیلم کمک کند. البته این نمایش ها قبل از اکران عمومی یک آفت دارد و آن این است که گروهی ممکن است نسبت به برخی از فیلم هایی که کمی جسورانه تر ساخته شده اند، هجمه کنند و حتی باعث سانسور فیلم ها شوند.

فرید در پایان گفت: درنهایت باید بگویم نمایش فیلم ها در جشنواره منفعت بیشتری نسبت به ضرر آن دارد و آنچه که بیش از هرچیز اهمیت دارد این است که دولت از پروانه نمایش هایی که برای فیلم ها صادر می کند، حمایت و دفاع کند و اجازه ندهد فیلم هایی که پروانه نمایش دارند دچار توقیف شوند.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها