تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۳۰ - ۱۲:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 30531

شهرام شاه حسینیتلویزیون و به طور مشخص شبکه دوم سیما قصد دارد با مجموعه های تازه شب‌های بلند پاییز و زمستان مخاطبان خود را به صبح رساند.

به گزارش سینماسینما، در حالی که به ماه آبان رسیده ایم، شبکه دو سیما با سه سریال«هشت و نیم دقیقه»، «همسایه‌ها» و «آرام می‌گیریم» خود را برای شب‌های پاییزی آماده‌تر می‌کند.

«هشت و نیم دقیقه» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی از اول آبان ماه از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن می‌رود. این سریال به تهیه‌کنندگی بهروز مفید، کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و نگارش آزیتا ایرایی، علی دادرس و بابک کایدان با محوریت موضوع همدلی و ایثار در یک خانواده ایرانی به نقش مهم و تأثیرگذار زن در سرپرستی و تربیت فرزند بعد از فوت همسر و دفاع از حقوق و کیان خانواده در این شرایط می‌پردازد.

هشت و نیم دقیقه با عنوان قبلی «یکتا» ملودرامی اجتماعی- خانوادگی است، شبنم قلی خانی نقش یکتا که کاراکتر اصلی سریال است را ایفا می‌کند. او عروس مهندس تاجیک و همسر امیر پژمان بازغی است. سیامک اطلسی مهندس تاجیک و صاحب کارخانه‌ای است که سام درخشانی با بازی در نقش احسان و پژمان بازغی در نقش امیر پسران صاحب کارخانه را بازی می‌کنند. الهه حصاری نقش یلدا، خواهر یکتا را بازی می‌کند و در کنار او آشا محرابی نقش فروغ، همسر احسان سام درخشانی را بازی می‌کند. بهرنگ علوی نیز در این سریال نقش فرزین را بازی می‌کند که برادر فروغ است و مزدک رستمی نقش نیما برادر یکتا را ایفا می‌کند. فرناز رهنما نیز نقش زنی به نام نسرین را بازی می‌کند که دوست یکتا و وکیل کارخانه است و بهرام ابراهیمی نیز نورایی حسابدار این کارخانه را ایفا می‌کند. اتفاقاتی که در طی سریال رخ می‌دهد با مرگ امیر خط اصلی قصه را شکل داده و همه این آدم‌ها را درگیر ماجرا می‌کند.

هشت و نیم دقیقه

پس از پایان این سریال، شبکه دو بلافاصله سریال طنز ۴۰ قسمتی «همسایه‌ها» به کارگردانی مهران غفوریان، تهیه‌کنندگی علیرضا سبط‌احمدی و نگارش مجتبی چراغعلی را با حضور بازیگرانی چون جواد رضویان، مهران غفوریان، بهاره رهنما، سیروس گرجستانی و … به بینندگان شبکه دو سیما تقدیم خواهد کرد.

این سریال که پیش از این توسط آرش معیریان کارگردانی می‌شد این روزها به دلیل بیماری کارگردان مجبور به تغییر شد و سکان هدایت بازیگران نیز بر عهده مهران غفوریان افتاد که در این سریال در نقش بیگی ایفای نقش می‌کند. حال باید دید با این تغییراتی که در تیم کارگردانی شکل گرفته است آیا قصه سریال با تغییر و تحول مواجه می‌شود یا خیر. طبق گفته سبط احمدی ضبط این سریال از اوایل هفته با هدایت غفوریان آغاز می‌شود.

میلاد و مادرش به تهران آمده‌اند و قرار است که صاحب ساختمان یاس -که یکى از دوستان میلاد است- دفترى را به او براى پخش محصولات تولیدی‌شان اجاره دهد. دیگر اجاره‌نشینان ساختمان که مشاغلى همچون خدمات مجالس، وکالت، سایت خبرى، ماهنامه و… دارند، در ابتدا که فکر مى‌کنند مستأجران جدید را قرار است جایگزین آن‌ها کنند تلاش مى‌کنند به‌نوعى خود را در ساختمان حفظ کنند، اما درنهایت، میلاد و مادرش در اتاقى روى پشت‌بام ساکن مى‌شوند و باقى ساکنین در دفاتر خود باقى مى‌مانند. ماجراهاى همسایه‌هاى ساختمان یاس با ورود میلاد و مادرش شروع مى‌شود.

جواد رضویان (کاووس)، بهاره رهنما (تمدن)، مهران غفوریان (بیگی)، سیروس گرجستانی (پرویز)، حسین سلیمانی (میلاد)، سیاوش گرجستانی (فرزین)، سپند امیرسلیمانی (سامان)، نعیمه نظام دوست (کمندانی)، آرام جعفری (فرناز)، سمانه پاکدل (گلناز)، محمود جعفری (آقای دیباج)، پوراندخت مهیمن (خانم کوشکی) و اصغر سمسارزاده (تمدن) بازیگران اصلی سریال هستند و مهدی امینی خواه، حسین فرخی، گیتی معینی، محمد برسوزیان، مختار سائقی و مهدی دانایی مقدم از بازیگران مهمان پروژه هستند.

همسایه هاهمچنین گروه فیلم و سریال شبکه دو، سریال «آرام می‌گیریم» را با همکاری انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با محوریت امنیت در خانواده و جامعه را در دست تهیه دارد که از ابتدای بهمن‌ماه از این شبکه پخش خواهد شد.

این سریال به روابط، تفاوت‌ها و تعامل‌های بین نسلی، گذشت و نوعدوستی و از طرفی زیاده‌خواهی در بستر قصه‌ای با محوریت تمام اعضای یک خانواده پرداخته می‌شود. خانواده‌ای که تنها در سایه همدلی و همگرایی اعضای آن است که آرامش و امنیت ازدست‌رفته، دگرباره باز برمی‌گردد…..

آرام می گیریم

« آرام می‌گیریم» به کارگردانی روح‌الله سهرابی، تهیه‌کنندگی فرهاد گلی، نویسندگی فریدون فرهودی و فروغ فروهیده و مجموعه‌ای از بازیگران نام‌آشنای سینما و تلویزیون همچون آتیلا پسیانی، مجید صالحی، هوشنگ توکلی، ثریا قاسمی، نسرین مقانلو، لعیا زنگنه، لیلا اوتادی، کاظم بلوچی، کامران تفتی، آشا محرابی، نگار عابدی، علی اوسیوند، محمد فیلی، مهدی سلوکی، میرطاهر مظلومی، شهرزاد کمال زاده، حمید هدایتی، مونا فرجاد، نسرین نکیسا، محمود مقامی، ارسلان قاسمی، حسین اکبری، مهسا هاشمی و … در ۴٨ قسمت تهیه شده است.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها