تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۸/۱۶ - ۲۰:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 99502

بازیگر مطرح سینمای ترکیه با بیان اینکه سینمای ایران را با قصه های خاص و ظریفش می شناسد، تاکید کرد که همکاری با کارگردانان ایرانی را دوست دارد.

به گزارش سینماسینما، بلچیم بیلگین، هنرپیشه مشهور ترکیه‌ که سابقه کار با کارگردانان خارجی از جمله ایرانی را نیز دارد، درباره سینمای ایران گفت: «سینمای ایران را با قصه‌های خاص و ظریفش می‌شناسم و رویدادهای آن را از نزدیک دنبال می‌کنم. خیلی دوست دارم با کارگردانان ایرانی همکاری کنم.»

او که سال ۲۰۱۲ در فیلم «فصل کرگدن» بهمن قبادی بازی کرد، درباره حضورش در این اثر تصریح کرد: «ماجرای همکاری ما بسیار جالب بود. خودم از تهیه کنندگان این فلیم بودم. بنابراین وقت زیادی را با وی گذراندم. فیلم به لحاظ موضوع و قصه بسیار با ارزش بود. به همین دلیل بسیار مشتاق شرکت در پروژه های جدید در این زمینه هستم. احتمالا در اثر سینمایی یک کارگردان ایرانی نقش ایفا کنم. داستان آن سال گذشته توسط یک کارگردان ایرانی مطرح شد، اما نمی‌دانم که این فیلم به چه مرحله ای رسیده است. سوال شما این موضوع را به خاطر آوردم که این طرح را پیگیری کنم.»

بیلگین که در جشنواره فیلم بوغازیچی استانبول به همراه پرویز شهبازی عضو گروه داوری آثار بلند بین‌المللی بود، درباره همکاری خود با این کارگردان ایرانی گفت:

«او انسان بسیار خوب و با شخصیتی است و به‌عنوان رئیس هیئت داوری بسیار عادلانه رفتار می‌کرد. این امر باعث شد تا تمام فیلم ها با جزییات کامل مورد نقد و بررسی قرار بگیرند. نشست های بسیار طولانی با هم داشتیم. مقایسه فیلم ها با توجه به زحماتی که در خلال تهیه و ساخت آن‌ها کشیده می شود، بسیار سخت است. به همین دلیل گاهی این سوال پیش می آید که آیا فیلمی که انتخاب نشده کمتر مورد توجه قرار گرفته است یا نه؟ در هر حال، چاره‌ای نیست، چون اگر فیلمی در کار نباشد چنین برنامه هایی نیز برگزار نمی‌شود و سخنی از سینما نخواهد بود. کوشیدیم در خلال ارزیابی ها رضایت کارگردانان و فیلمنامه‌نویس‌ها را جلب کنیم.»

این هنرپیشه مشهور سینمای ترکیه و جهان ترکیه در پایان این مصاحبه اختصاصی با بیان اینکه «از چند پروژه داخلی‌ام به زودی رونمایی خواهد شد» خطاب به علاقمندان فارسی‌زبانش گفت: خداحافظ!

او سال ۱۹۸۳ در آنکارا متولد شد و نخستین حضور سینمایی خود را سال ۲۰۰۵ در فیلم «صفر کیلومتر» به کارگردانی هینر سالم عراقی تجربه کرد. وی سال ۲۰۱۲ به همراه همسرش ییلماز اردوغان (بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سرشناس) در فیلم «فصل کرگدن» بهمن قبادی در کنار ستارگانی مانند مونیکا بلوجی، بهروز وثوقی، برن ساعات حضور یافت.

منبع: آناتولی

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها