به گزارش سینماسینما سیاوش حقیقی تهیهکننده سینما، در خصوص تأثیر اکران بینالمللی فیلمها بر اکران داخلی آنها گفت: تأثیر زیادی در این باره نمیبینم؛ چون اکرانهای خارجی محدود هستند و بازگشت سرمایه ندارند.
او افزود: حضور بینالمللی بیشتر به شناخته شدن و دیده شدن فیلم و عوامل آن کمک میکند؛ وگرنه اتفاق عجیب و غریبی را برای آن اثر به جا نمیگذارد.
حقیقی اضافه کرد: اگر اطلاعرسانی کافی به مخاطبان از اکران بینالمللی یک فیلم به خوبی انجام میشد، شاید اتفاقات بهتری برای اکرانش در داخل کشور رقم میخورد.
این تهیهکننده درباره همکاری تهیهکننده حرفهای و مورد تایید با کارگردانهای فیلم اولی اذعان داشت: با این اتفاق مسئولیت را از گردن کارگردان برداشته و به عهده تهیهکننده واگذار کردهاند که کارشان را دشوارتر می کند.
تهیه کننده «مادری» تصریح کرد: تهیهکنندهها دو دسته هستند؛ یا سرمایهگذارند و یا باید سرمایه فراهم کنند. در کل باید پای کار از ابتدا تا انتها بایستند و به درستی و کاملا حرفهای تا انتها پیش بروند.
تهیهکننده «لینا» بیان کرد: البته اینکه من به عنوان تهیه کننده قرار است با کارگردان کار اولی کار کنم و تا انتها پای کار بایستم، یکسری محدودیت ها را خواهد داشت؛ چرا که اگر کارگردان طبق تعهد و مسئولیتی که دارد عمل نکند، برای کار بعدی به مشکل برمیخورم و از همه مهمتر از اعتبار و موقعیتم کاسته می شود و قطعا جلوی پیشرفت و فعالیت بیشتر من را خواهد گرفت.
حقیقی خاطرنشان کرد: در کل خروجی این طرح، ظهور فیلمسازان حرفهای تر خواهد بود و هرکسی به خودش اجازه نمی دهد، سمت فیلمسازی بیاید و من تهیه کننده تشخیص می دهم با چه فیلمسازی کار کنم. پس اعتبارم را جایی خرج می کنم که زیر سوال نرود و موقعیت کاری ام به مخاطره نیفتد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سکوتی که باید بشکند/ در اهمیت شنیدن صدای قربانیان تعرض
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- ویدئویی از مصاحبه با حبیب اسماعیلی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- واکنش سیدضیاء هاشمی به اظهارات فرحبخش درباره حقالعمل کار شدن تهیهکنندگان/ متهم کردن تهیهکنندگان خلاف اصول حرفهای است
- گفتوگوی سینماسینما با ساداتیان: وضعیت سالنها اسفناک است/ چرا مجوز سریالها بلا تکلیف است؟
- در انگلیس، سینماها تعطیل شد/ تولید ادامه دارد
- عزتالله جامعی ندوشن درگذشت
- محمود فلاح، تهیهکننده «مختارنامه» درگذشت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- چهار مستند ایرانی در جشنواره هات داکس
- به انتخاب تماشاگران و به یاد شانتال آکرمن؛ ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن جایزه جدید میدهد
- رقابت «آنیتا، گمشده در اخبار» در جشنواره استانبول
- پایان تور کنسرت علیرضا قربانی در تهران
- تلفیق شادی و شایستگی؛ نگاهی به برنامه «آی نسیم سحری عید شد»
- همکاری دوباره با یونیورسال؛ کیلین مورفی وارد ماجراهای جنجالی زغال سنگ آمریکا شد
- نگاهی به سریال افعی تهران
- علی اصغر رضایی نیک درگذشت
- ۱۰ روز مانده به شروع اجرا؛ نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
- برنامه تعطیلی سینماها در شبهای قدر
- به کارگردانی مهیار علیزاده؛ بازیگران نمایش «و تو هم برنگشتی» معرفی شدند/ اولین حضور شمس لنگرودی در تئاتر
- کنسرت «علیرضا قربانی» / گزارش تصویری
- بهار «مولوی» با متن محمد چرمشیر آغاز میشود
- شروع فیلمبرداری فیلم «پیکی بلایندرز» از ماه سپتامبر با حضور کیلین مورفی
- الهه نوبخت داور بخش اصلی جشنواره هلند شد
- جایزه جشنواره فریبورگ به ایران رسید
- جایزه جشنواره فریبورگ به ایران رسید
- «شیرین»، مثل عشق زنانه
- تلاش برای تحریف تاریخ/ نگاهی به فیلم «پرویزخان»
- فریاد، فضیلت است/ یادداشتی بر فیلم «داگویل» با نگاهی به پرفورمنس «ریتم صفر» مارینا آبراموویج
- جورج میلر با «فیوریوسا» به کن میرود
- نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم با حمایت همراه اول در حال برگزاری است
- سفری به سوی ناشناخته ها
- فرامرز اصلانی درگذشت
- پوسترهای ۲ بخش جنبی جشنواره کن منتشر شدند
- جان تراولتا در یک فیلم درجه ۳ دیگر بازی کرد/ نمایش در آوریل
- عیدی همراه اول با سبدی از محصولات دیجیتال
- احمدرضا عابدزاده از عوامل «پرویز خان» شکایت کرد
- صدور پروانه نمایش غیرسینمایی برای ۴۱ اثر
- اجرای طرح «اکران شبانه» سینماها در تعطیلات نوروز