تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۳:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 30042

انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایرانانجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران در اعتراض به تحریم‌های حوزه هنری، رعایت مفاد تعهدات اعضای خانه سینما ازجمله موضوع امنیت شغلی را غیرضروری دانسته و از تعلیق مفاد این تعهدنامه خبر داد.

به گزارش سینماسینما، متن اطلاعیه انجمن در اعتراض به تحریم حوزه هنری و برخورد انفعالی اصناف خانه سینما به شرح زیر است:

فیلم خشکسالی و دروغ ساخته پدرام علیزاده، نیز همچون لانتوری ساخته رضا درمیشیان توسط مدیریت سینمایی حوزه هنری دچار تحریم در سالن‌های نمایش شد. اکنون بر آحاد مردم عزیز کشورمان و هنرمندان واضح و مبرهن است که تحریم نمایش فیلم‌ها بیشتر به خاطر مطرح شدن مدیریت بی‌عمل حوزه هنری است. حوزه چون عملاً نمی‌تواند و نتوانسته فعالیت مثبتی داشته باشد، با تحریم فیلم‌ها قصد مطرح کردن خود را دارد.

در شرایط حاضر فقط می‌توان از خداوند دادار خواست که یا مدیرانی مدبر بر حوزه مسلط شوند و یا سینماهای مصادره شده به اهلش سپرده شود تا این مشکل حل گردد.

انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران ضمن ابراز تاسف عمیق از این اقدامات حوزه هنری که اغلب نیز به شیوه‌ای متناقض عمل می‌کند، گلایه اصلی را از اصناف سینمایی دارد که در برابر امنیت شغلی تهیه‌کنندگان سینما، واکنش لازم را نشان نمی‌دهند و در مقابل خواستار رعایت امنیت شغلی حرفه خود هستند.

فیلم خشکسالی و دروغ کلیه ضوابط حرفه‌ای امنیت شغلی را برای کارگزاران خود رعایت کرده است اما آیا اصناف کارگزار در این زمینه گامی برداشته‌اند؟ انجمن تهیه‌کنندگان مستقل انتظار داشت پس از این اقدامات علیه تهیه‌کنندگان، اصناف نیز حوزه هنری را تحریم می‌کردند و یا لااقل مخالفت خود را با این رفتار‌ها به طور علنی اعلام می‌کردند. از آنجا که از هیات مدیره کنـونی خانه سینما انتظار هیچ اقدام مثبتی متصور نیست و اصنـاف نیز خود گامی برنمی‌دارند، انجمن تهیه‌کنندگان مستقل تا اطلاع ثانونی تعهدات خود را در رابطه با امنیت شغلی اصناف کارگزار خانه سینما رسماً به حالت تعلیق درمی‌آورد.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها