تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۲۳:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 65692

دبیر انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران با تاکید بر شفافیت روند رای‌گیری جشن بزرگ سینمای ایران درباره آرای باطله و شمارش‌شده توضیح داد.

به گزارش سینماسینما، تورج منصوری دبیر انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران درباره رای های نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران گفت: تعداد برگ رای های جشن چه آنهایی که به دست افراد رسیده است و آنها رای های خود را ثبت کرده اند و چه آن تعداد از آرای اندکی که به دبیرخانه برنگشته و چه تعداد برگه رای هایی که به دست افراد نرسیده، مشخص است و روند کار هم به این شکل است که برگه رایی هایی که به دست افراد نرسیده یا برگه رای هایی که به دبیرخانه تحویل داده نشده است، باطل می شود.

او افزود: آرای ماخوذه شب گذشته ۱۸ شهریور ماه ساعت ۲۴ به شورای صیانت از آرا تحویل داده شد و دوستان همه این موارد را شب گذشته چک کرده اند. طبیعتا هر برگه رایی که به دبیرخانه برنگشته یا برگه رای هایی که به هر دلیلی به دست افراد نرسیده است، باطل می شود و آنچه که دریافت شده در نتایج پایانی لحاظ می شود.

منصوری بیان کرد: شورای صیانت از آرا بعد از شمارش همه آرا، تعداد آرای باطله و صحیح را به صورت دقیق اعلام می کند. هرچند من هم از تعداد این رای ها خبر ندارم اما می توانم این موضوع را با اطمینان بگویم که آن تعداد از برگه رای هایی که به دبیرخانه برنگشته به اندازه انگشت های دست هم نیست و این برگه رای ها به علاوه آن برگه‌هایی که به افراد ارسال نشده است در نتیجه پایانی لحاظ نمی شود.

منصوری در پایان درباره حذف «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار و «برادرم خسرو» از بخش رقابت بهترین فیلم نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران بیان کرد: باید از صاحبان این آثار دلجویی شود البته من همان موقعی هم که مغایرت حضور این فیلم ها را با آیین نامه اعلام کردیم گفتم این دو فیلم با ارزش هستند و تردیدی در آن نیست و حتی با آیین نامه دیگری می توانستند جزو کاندیداها باشند و به عنوان بهترین فیلم شناخته شوند اما باید بپذیریم که هر زمین بازی قوانین خود را دارد و وقتی چیزی با آن قواعد همخوانی ندارد شامل آن شرایطی می شود که آیین نامه ذکر می کند. آن دو فیلم با آیین نامه مغایرت داشتند و هنگامی که این موضوع مشخص شد، عکس العمل شورای سیاستگذاری معلوم بود. البته طبیعی است صاحبان فیلمی که به اشتباه نامی از آنها برده می شود، دلخور شوند. من این حق را به صاحبان این دو فیلم می دهم و می دانم که آنها کاملا حق دارند و باید از آنها دلجویی شود اما به هر حال این شرایط آیین نامه است البته باید موارد را بیشتر بررسی کنیم تا سال آینده این اشتباه تکرار نشود.

بر اساس تبصره هشتم از آیین نامه جشن نوزدهم خانه سینما فیلمی می تواند نامزد بهترین فیلم جشن سینما شود که الزاما در بخش بهترین کارگردانی یا بهترین فیلمنامه و نیز دو شاخه از سه شاخه تدوین، بازیگری و فیلمبرداری نامزد شده باشد.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها