تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۲۴ - ۱۱:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 39892

اسرافیل مریلا زارعیدر روزهای اخیر گفته می شود «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده به عنوان تنها نماینده ایران به جشنواره فیلم برلین راه یافته است ولی تهیه‌کننده فیلم، حضورش را در آن جشنواره قطعی ندانسته است.

به گزارش سینماسینما، مستانه مهاجر تهیه‌کننده این فیلم سینمایی در ایلنا با تائید خبرهای منتشر شده درباره اولین دعوت بین‌المللی از «اسرافیل» گفت: «اسرافیل» به شصت و هفتمین جشنواره فیلم برلین دعوت شده است و طبق اطلاعاتی که داریم، تنها نماینده ایران در آن فستیوال است، اما من به عنوان تهیه‌کننده و خانم پناهنده به عنوان کارگردان، هنوز به نتیجه قطعی برای نمایش فیلم در آن جشنواره نرسیده‌ایم.

او ارائه توضیحات بیشتر در این‌باره را به روزهای آینده و پس از تصمیم‌گیری نهایی پیرامون این موضوع موکول کرد.

به گزارش سینماسینما، اما دو نکته در این میانه به چشم می آید که قابل ذکر است.

نخست اینکه طبق عرف جشنواره ها معمول نیست که دست‌اندرکاران فیلم، دعوتنامه دریافتی از سوی جشنواره را رسانه‌ای کنند. معمولا تا زمان اعلام اسامی فیلم‌های جشنواره که درباره برلین سه‌شنبه و چهارشنبه آینده اتفاق می‌افتد، اطلاعاتی رسانه‌ای نمی‌شود به ویژه آنکه تهیه‌کننده فیلم مدعی است تصمیمی در این باره نگرفته است. از این رو به نظر می‌رسد رسانه‌ای کردن این نکات با هدف به خصوصی انجام شده باشد که به گمان آنها که با قواعد بین‌المللی پخش جهانی فیلم آشنا هستند، غیرحرفه‌ای و نامتعارف است.

دوم اینکه این پرسش مطرح می‌شود، تهیه‌کننده فیلم «اسرافیل» این اطلاعات که فیلمش تنها فیلم ایرانی حاضر در برلین است از کجا آورده است؟ و چطور با این اطمینان از آن صحبت می‌کند؟ در روزهای اخیر اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد فیلم‌های دیگری نیز از سینمای ایران احتمالا در جشنواره برلین حاضر خواهند بود.

به نظر می رسد نشر اطلاعاتی از این دست بیشتر مصرف داخلی داشته باشد و با هدف تاثیرگذاری داخلی منتشر می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها