تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۱۵:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 95703

دبیرخانه نخستین جایزه آکادمی «سینماسینما» درباره دلیل حضور برخی آثار بین نامزدهای بخش مستند توضیحاتی ارایه داد.

 

به گزارش سینماسینما، پیرو اعلام نامزدهای نخستین جایزه آکادمی «سینماسینما» شبهه‌ای درباره برخی نامزدها به وجود آمد که موضوع را از دبیرخانه جایزه پیگیری کرده و خواستار توضیح درباره نحوه امتیازدهی اعضای اولین آکادمی و همچنین برخی آثار که صاحبان آنها در مقام رای دهنده حضور داشتند، شدیم.

در متنی که از سوی دبیرخانه در اختیار خبرنگار مهر قرار داده شده آمده است: «اعضای سینماگر آکادمی سینماسینما جملگی از فعالان و بعضا پرکارهای خانواده سینما هستند که به همین دلیل در آیین نامه آکادمی که از ابتدا در اختیار اعضا قرار گرفته بود، ساز و کاری پیش بینی شده است.

مطابق بند ۲۳ آیین نامه آکادمی «هر عضو آکادمی که در میان فیلم‌های اکران شده در سال ۹۶ در فیلمی مشارکت داشته باشد، مجاز به رای دادن به آن فیلم و عوامل آن نخواهد بود.» پس اگر در حال حاضر نام آثار دو، سه عضو آکادمی در میان نامزدها به چشم می‌خورد با همین محدودیت انتخاب شده‌اند یعنی خود آن افراد اجازه رای دادن به اثرشان را نداشته اند.

و اما درباره نحوه امتیازدهی نیز مطابق بند ۱۳ آیین‌نامه «شیوه رای گیری به صورت غیرحضوری و غیرمتمرکز خواهد بود» به این معنا که هیچ جلسه حضوری میان اعضا برگزار نشده، هیچ بحث اقناعی در کار نبوده و روند محاسبه آرا کاملا مطابق بند ۱۷ آیین نامه به شکل «جمع بندی آرا با احتساب ضرایب مربوطه با استفاده از نرم افزار و به صورت کاملا ریاضی» انجام شده است.

در بخش مستند آزاده بیزارگیتی و محسن استادعلی درخواستی به صورت مکتوب مبنی بر خروج فیلم‌های «زنانگی»، «خوان بی‌خان» و «نیمه پنهان» به دبیر جایزه ارایه دادند که با توجه به اینکه آرای بقیه اعضای داوری مستند، پیش از آن گرفته شده بود به احترام آرای آنان، نامزدهای مستند به شکل فعلی اعلام شد.

ضمن تشکر فراوان از حساسیت و دقت اهالی سینمای مستند و سایر اعضای خانواده سینما به همه اطمینان خاطر می‌دهیم همه چیز در عین دقت و سلامت انجام شده و امیدوارم نتایج نهایی نیز مطلوب و قرین به عدالت باشد.»

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها