تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۰۷:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 82981
پس از گذشت پنج هفته همچنان «پلنگ سیاه» پرفروش‌ترین فیلم در حال اکران در آمریکای شمالی است و فیلم «توم ریدر»‌ البته بدون حضور آنجلینا جولی، توان رقابت با این اثر ابرقهرمانی را نداشت.

به گزارش سینماسینما، فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» در پنجمین هفته اکران همچنان پرفروش باقی ماند و به هفتمین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد که فروشش در گیشه آمریکای شمالی به رقمی بالاتر از ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است. این فیلم پنج هفته متوالی است که صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما در آمریکای شمالی در اختیار دارد. از زمان اکران «آواتار» در هشت سال پیش تا کنون هیچ فیلمی به این رکورد دست نیافته بود. فروش این اثر ابرقهرمانی از کمپانی‌ دیزنی و استودیوی مارول تا امروز در سراسر جهان به یک میلیارد و ۱۸۲ میلیون دلاری رسیده است.

این در حالی است که هفته پیش فیلم جدیدی از سری‌ فیلم‌های «توم ریدر» برای نخستین بار بدون حضور آنجلینا جولی که تا پیش از آن بازیگر نقش اصلی این سری فیلم‌ها بود، در آمریکای شمالی روی پرده رفت اما در رقابت با «پلنگ سیاه» چیزی برای گفتن نداشت. در قسمت تازه «توم ریدر» که اقتباسی سینمایی از یک بازی محبوب است نقش اصلی فیلم را آلیسیا ویکاندر بازی می‌کند.

فروش ۲۳ میلیون دلار و ۵۰۰ هزار دلاری «توم ریدر» در افتتاحیه برای دو کمپانی «وارنر برادرز» و «مترو گلدن مایر» به هیچ وجه خبر خوبی نیست و علاوه بر آن در عزم دیگر کمپانی‌ها برای اقتباس سینمایی از بازی‌های مشهور ویدئویی خلل وارد خواهد کرد.

کارگردان این قسمت از سری‌ فیلم‌های «توم ریدر» رور اوتاگ فیلمساز نروژی است که برای ساخت فیلم ۹۰ میلیون دلار بودجه در اختیار داشت. به نظر کارشناسان گیشه فروش پایین فیلم در آمریکای شمالی نتیجه نقدهای ضعیف و نظرات منفی درباره آن است و به همین دلیل «توم ریدر» علیرغم عملکرد ضعیف در آمریکای شمالی در سایر کشورها نتیجه خوبی گرفت و پرفروش‌ترین اثر سینمایی در گیشه بین‌الملل شد. این فیلم از اکران در ۶۵ کشور بیش از ۸۴ میلیون دلار نصیب برد. تقریبا نیمی از فروش «توم ریدر» در گیشه بین‌الملل در کشور چین رقم خورده است.

در هفته‌ای که گذشت فیلم «فقط می‌توانم تصور کنم» که اقتباسی سینمایی از یک کتاب با زمینه مذهبی است شگفتی‌ساز شد و در جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا بالاتر از فیلم‌های مطرحی مثل «چین‌خوردگی در زمان» در رده سوم قرار گرفت. فیلم «فقط می‌توانم تصور کنم» بسیار بیش از آنچه تصور می‌شد، به دست آورد و از اکران گسترده در بیش از هزار سالن سینما به فروش ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد.

در این درام مذهبی جی. مایکل فینلی نقش خواننده یک گروه آواز مسیحی را بازی می‌کند که خالق پرفروش‌ترین آهنگ مذهبی مسیحی دوران است. باید توجه کرد که برای ساخت این فیلم فقط ۷ میلیون دلار صرف شده است.

با درخشش فیلم «فقط می‌توانم تصور کنم» فیلم «چین‌خوردگی در زمان» در دومین هفته اکران به مکان چهارم جدول پرفروش‌ها سقوط کرد. این فیلم در دومین هفته اکران با افت فروش ۵۰ درصدی فقط ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش داشت. فیلم ماجرایی فانتزی «چین‌خوردگی در زمان» محصول کمپانی دیزنی است تا این جای کار به فروش جهانی ۷۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرده است.

یکی دیگر از فیلم‌هایی که هفته پیش در آمریکای شمالی روی پرده رفت درام تروریستی «۷ روز در انتبه» بود که در سه روز پایانی هفته اندکی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به دست آورد. در این فیلم به کارگردانی خوزه پادیلا نقش‌های اصلی را دانیل برول و رزاموند پایک بازی می‌کنند.

«پیتر خرگوشه» و «بیگانگان:شکار در شب» دیگر آثار پرفروش هفته گذشته سینما بودند. فروش «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» در آمریکای شمالی نیز سرانجام از مرز ۴۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

در این میان فروش جهانی فیلم برنده اسکار «شکل آب» به کارگردانی گیرمو دل‌تورو نیز هفته گذشته به ۱۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار افزایش پیدا کرد.

 

ردیف

نام فیلم

فروش سه روز آخر هفته (میلیون دلار)

مجموع فروش در آمریکا (میلیون دلار)

بودجه

۱

پلنگ سیاه

Black Panther

۲۷

۶۰۵

۲۰۰

۲

توم ریدر

Tomb Raider

۲۳٫۵

۲۳٫۵

۹۰

۳

فقط می‌توانم تصور کنم

I Can Only Imagine

۱۷٫۱

۱۷٫۱

۷

۴

چین‌خوردگی در زمان

A Wrinkle in Time

۱۶٫۶

۶۱٫۱

۱۰۳

۵

عشق، سایمون

Love, Simon

۱۱٫۵

۱۱٫۵

۶

شب بازی

Game Night

۵٫۶

۵۴٫۲

۳۷

۷

پیتر خرگوشه

Peter Rabbit

۵٫۲

۱۰۲٫۴

۵۰

۸

بیگانگان شکار در شب

Strangers: Prey at Night

۴٫۸

۱۸٫۶

۹

گنجشک سرخ

Red Sparrow

۴٫۵

۳۹٫۶

۶۹

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها