تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ۰۹:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 81130
محمدرضا صابری، پخش‌کننده «آن سوی ابرها» در برنامه «سینما دو» گفت: «در حال حاضر مشغول انجام یک دوبله خیلی دقیق برای این فیلم هستیم و به همین دلیل به اکران نوروزی نخواهیم رسید.»

به گزارش سینماسینما، برنامه تلویزیونی «سینما دو» شب گذشته، پنجشنبه سوم اسفند در حالی روی آنتن رفت که در ابتدای آن به موضوع انصراف فیلم تازه مجید مجیدی از اکران و دلایل این اتفاق در گفت‌وگو با پخش‌کننده آن پرداخته شد.

حامد عنقا سردبیر و مجری این برنامه با اشاره به اکران فیلم‌ها در سینما بعد از جشنواره فیلم فجر گفت: «سال‌های گذشته خیلی‌ها اکرانِ بعد از جشنواره فیلم فجر تا نوروز را اکران مرده می‌دانستند و در این چند هفته فیلم‌های خیلی جدی را روی پرده نمی‌دیدیم اما امسال چند فیلم مهم با هم روی پرده رفتند و فقط یکی از فیلم‌ها بر خلاف برنامه‌ریزی قبلی، اکران نشد. در میان فیلم‌های اکران شده، یک فیلم نیز خیلی خوب مورد توجه قرار گرفته و فروش خوبی دارد.»

این مجری اشاره کرد: «فیلمی که باید در اسفند اکران می‌شد اما به دلیل مشکلات فنی و عدم رضایت کارگردان آن یعنی مجید مجیدی اکران نشد، فیلم «آن سوی ابرها» بود.»

سینماداران صنف مظلومی هستند

در ادامه محمدرضا صابری، پخش‌کننده «آن سوی ابرها» و همچنین دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران ایران در گفت‌وگو با عنقا از سینماداران به عنوان صنف مظلوم یاد کرد و گفت: «در برنامه‌های تلویزیونی متاسفانه کمتر به این صنف می‌پردازند و تقاضا می‌کنم حالا که بخش خصوصی اقدامات خوبی در زمینه سالن‌سازی انجام می‌دهد، به معضلات سینماداران هم بپردازید.»

او در ادامه با اشاره به «آن سوی ابرها» گفت: «این فیلم نخستین اثر تماما بین‌المللی مجید مجیدی و اولین فیلم تاریخ سینمای ایران است که تمام عوامل آن از کشور هند بودند و از ایران تنها بخش تدوین، صداگذاری، نویسنده و کارگردان حضور داشتند. این فیلم با تمام سختی‌ها در هند ساخته شد.»

تهیه‌کننده فیلم تصمیم گرفته از اواخر فروردین آن را اکران کند

پخش‌کننده «آن سوی ابرها» از اکران بین‌المللی این فیلم گفت و اظهار کرد: «این فیلم قرار بود از اول اسفند اکران بین‌المللی خود را در بیش از ۴۰ کشور آغاز کند اما شرکت تهیه‌کننده آن تصمیم گرفت از اواخر فروردین فیلم را اکران کند.»

صابر افزودد: «قرار بود از ۲۵ بهمن اکران این فیلم را در سینماهای کشور آغاز کنیم اما جو و شرایط بسیار بدی را برای آن به دلیل این که مجید مجیدی کارگردانش بود، ایجاد کردند! با این وجود تمام تلاش خود را کردیم در تاریخ معینی فیلم را اکران کنیم و در این راستا شورای صنفی نمایش حمایت مناسبی از اثر کرد.»

«چهارشنبه سوری» و فیلم‌های خوب دیگر ثابت کردند چیزی به نام فصل مرده نداریم

او اشاره کرد: «با این که چند هفته بعد از جشنواره فجر را اکران مرده عنوان می‌کنند اما مردم فهیم ایران ثابت کردند هر زمان فیلم خوبی پخش شود، چیزی به نام فصل مرده و بد برای اکران فیلم نداریم. فیلم «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی را در چنین شرایطی پخش کردیم که با استقبال روبرو شد.»

دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران ایران درباره علت به تعویق افتادن اکران «آن سوی ابرها» در ایران توضیح داد: «کمپانی هندی خیلی دیر متریال فیلم را به دست ما رساند و در حالی که سانس همه سینماها برای اکران این فیلم در دوم اسفند آماده بود اما نتوانستیم دوبله فیلم را به موقع انجام دهیم.»

عنقا در ادامه به گفت‌وگوی مجیدی و گله‌مندی او در خصوص تاریخ اکران اشاره کرد و گفت: «از سوی دیگر گفته شد مجیدی قرار است فیلمش را برای اکران عید نگه دارد. این مسائل باعث می‌شود خیلی سخت باور کنیم مشکل پخش نشدن فیلم آقای مجیدی بحث فنی باشد به خصوص آن که شما هم، پخش‌کننده فیلم و هم عضو ثابت شورای صنفی نمایش هستید.»

صابری در پاسخ گفت: «آن‌چه گفته شد، صادقانه بود. طبق مصوبه شورای صنفی نمایش، هر فیلم حق این را دارد که به مدت ۱۰ هفته اکران داشته باشد و تفاوتی نمی‌کند فیلم، در سرگروه یا آزاد اکران شود. فیلم‌هایی که در بهمن و اسفند، کف فروش خود را ایجاد کنند، می‌توانند در فروردین و اردیبهشت نیز به اکران خود ادامه دهند.»

فیلم به اکران نوروزی نمی رسد

دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران ایران همچنین گفت: «بنا بود اکران نخست در پردیس سینمای کوروش باشد و با وجود حضور آقای مجیدی، گلزار و همچنین رسانه‌ها، این اکران بعد از ۵ دقیقه به هم خورد و از همین جا از آقای مجیدی عذرخواهی می‌کنم. در حال حاضر نیز داریم برای فیلم یک دوبله خیلی دقیق انجام می‌دهیم و به همین دلیل به اکران نوروزی نخواهیم رسید.»

مجری «سینما دو» در ادامه مجیدی را جزو میراث هنری سینمای ایران دانست و عنوان کرد: «این حاشیه ها و شائبه های سینما نباید وجود داشته باشد. حضور محمد رضا گلزار نیز باعث شائبه هایی شد و خیلی ها گفتند مجید مجیدی یک جایگاه بزرگ دارد و نیازی به کارهای تبلیغاتی از این دست نیست. فکر می کنم وظیفه شما حراست از جایگاه فرهنگی و هنری مجید مجیدی است.»

صابری ضمن تائید صحبت‌های عنقا عنوان کرد: «از همین جا از آقای گلزار و تعداد دیگری از بازیگران و سوپر استارهای سینمای ایران که در حمایت از تولید آقای مجیدی به اکران آمدند، عذرخواهی می کنم که برنامه ناموفق بود. این را بدانید، اکران «آن سوی ابرها»، یک اتفاق خوب برای سینمای ایران خواهد بود.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها