تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۲۵ - ۲۰:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89557

 

مهرداد طبرسی در همشهری نوشت :

 

صدای ماشین تایپ می‌آید و کلمه‌هایی روی صفحه سفید تایپ می‌شوند: «اول تیر ماه» روز دوم کلمه‌های دیگری اضافه می‌شود: «اول تیر ماه، همزمان با» در روز سوم متن کامل‌تر شده و کمی رمزگشایی می‌شود: «اول تیر ماه، همزمان با تولد عباس کیارستمی».

چند روزی است ابراهیم حقیقی ویدئوهای کوتاهی در صفحه خود می‌گذارد که حالا کم‌کم معلوم می‌شود خبر از یک اتفاق می‌دهند؛ اتفاقی که قرار است همزمان با سالروز تولد زنده‌یاد عباس کیارستمی برگزار شود. ابراهیم حقیقی، گرافیست و عکاس نام‌آشنا در گفت‌و‌گو با همشهری خبر داد که ویدئوها آنونس نمایشگاه عکسی است که همزمان با تولد عباس کیارستمی در گالری ایوان برگزار می‌شود. نادر داوودی، عکاس پیشکسوت مطبوعاتی کیوریتور نمایشگاه است. با او درباره نمایشگاه پیش‌رو گفت‌وگوی مختصری انجام داده‌ایم.

 

ظاهراً قرار است در سالروز تولد عباس کیارستمی نمایشگاه عکسی برگزار شود.

گالری ایوان سال گذشته همزمان با نخستین سالروز درگذشت عباس کیارستمی نمایشگاه عکسی برگزار کرد اما تعداد عکس‌ها کمی زیاد بود. وقتی تعداد آثار زیاد است ناخواسته از کیفیت آثار کاسته می‌شود و کارهای خوب درست دیده نمی‌شود. امسال آقای ابراهیم حقیقی و سیف‌الله صمدیان به‌عنوان مشاوران هنری گالری ایوان به مدیر گالری پیشنهاد دادند که تعداد کارها کمتر باشد و کارهای گزیده‌تری برای نمایشگاه انتخاب شود. برای همین از عکاسان شناخته‌شده‌تر خواستیم تا عکس‌های خود را در موضوع نمایشگاه برای ما بفرستند.

 

یعنی همه آثار را از پیش سفارش داده‌اید؟

بیشتر کارها از پیش سفارش داده شده است. بعضی از عکاسان هم در موضوع نمایشگاه عکس داشتند. در عین حال آثار عکاسان جوان‌تری که کیفیت لازم را داشتند هم به نمایشگاه راه پیدا کرده است.

 

و موضوع نمایشگاه چیست؟

تک‌درخت‌.

که یکی از محورهای اصلی عکس‌های کیارستمی بود.

بله.

 

نمایشگاه اول تیر آغاز می‌شود و تا کی ادامه دارد؟

تا ۱۴تیر که دومین سالروز درگذشت عباس کیارستمی است.

 

چند اثر در نمایشگاه ارائه می‌شود؟ اگر ممکن است نام برخی از عکاسانی را که آثارشان در نمایشگاه ارائه می‌شود، بفرمایید.

۳۴عکس برای نمایشگاه انتخاب شده است. عکس‌های ابراهیم حقیقی، افشین شاهرودی، جاسم غضبانپور، جعفر پناهی، سیف‌الله صمدیان، ساعد نیک‌ذات، جمشید بایرامی، مریم زندی، محمد فرنود، محمود کلاری، ساتیار امامی…
و عباس کیارستمی.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها