تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۰۸:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 61196

بنیاد سینمایی فارابییک ماه پس از ابقای علیرضا تابش به سمت مدیرعامل و انتصاب حبیب ایل بیگی به عنوان قائم مقام٬ با انتصاب خزانه‌دار و معاون فرهنگى بنیاد، تیم مدیریتی بنیاد سینمایی فارابى تکمیل شد.

به گزارش سینماسینما٬ طی حکمی از سوی رئیس هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی دکتر مجید مغنیان به سمت خزانه‌دار و دکتر مسعود نقاش‌زاده نیز در حکمی از سوی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به سمت معاون امور فرهنگی و پژوهشی منصوب شدند.

در متن حکم مجید مغنیان که به امضای محمد مهدی حیدریان رئیس هیات امنای بنیاد رسیده، آمده است:
«به استناد بند ۲- الف-۲ اساسنامه و با توجه به مصوبه مورخ ۳/۴/۹۶ هیات امناء، ضمن تقدیر از زحمات جناب آقای مهدی پیماندار در طول دوران تصدی این سمت، به موجب این حکم به عنوان خزانه‌دار بنیاد سینمایی فارابی منصوب می‌شوید. ساماندهی و برقراری انضباط مالی و اداری، حفظ و حراست اموال و دارایی بنیاد، به روز رسانی و اجرای دقیق ضوابط مالی و اداری، رعایت صرفه‌و صلاح بنیاد وارائه گزارش دوره‌ای از جمله وظایف دارای اولویت جنابعالی است که با تعامل و همکاری اعضای محترم هیات عامل و دیگر بخش‌های بنیاد باید پی‌گیری شود. توفیق جنابعالی را از خداوند متعال خواستارم».

طبق اساسنامه بنیاد سینمایی فارابی، هیات عامل این بنیاد (مدیرعامل، قائم مقام و خزانه‌دار) با حکم رئیس هیات امنای بنیاد منصوب می‌شوند.

همچنین در حکم «دکتر مسعود نقاش‌زاده» که به امضای علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد رسیده است، ذکر شده است:

«نظر به تعهد، توانایی و تجارب ارزنده جنابعالی در مدیریت امور فرهنگی، پژوهشی و سینما، و تعامل سازنده با اهالی سینما، به موجب این حکم به عنوان «معاون امور فرهنگی و پژوهشی» بنیاد سینمایی فارابی منصوب می‌شوید. بازاندیشی، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری موارد ذیل به منظور مشارکت بنیاد فارابی در ارتقای همه جانبه سینمای حرفه‌ای مورد توجه است:
•  برنامه‌ریزی برای تجدید سازمان و ساختار معاونت فرهنگی، متناسب با مأموریت‌های نوین بنیاد
•  ایجاد زمینه‌ها و روش‌های مناسب برای شکل‌گیری و تقویت رویکرد صنعتی در تولیدات سینمایی
•  تعامل بیشتر با فرهنگ‌سازان و فیلم‌سازان برجسته کشور
•  حمایت از تولید آثار متنوع و ارزشمند سینمایی و تولید محصولات مشترک
•  توجه ویژه به تقویت سینمای کودک و نوجوان
•  ایجاد زمینه‌ها و روش‌های مناسب برای تولید و ارتقای متن و فیلمنامه
•  تنوع تولید فیلمنامه در ژانرها و مضامین گوناگون
•  سفارش و اجرای پژوهش‌های تخصصی
امید است با توکل به خداوند بزرگ و جدیت، بهره‌گیری از دانش و تجربه صاحب‌نظران و همراهی معاونان، مدیران و همکاران بنیاد و تعامل با سایر موسسات سینمایی، این امر به نحو مطلوب تحقق یابد و در فرایند تحول بنیاد سینمایی فارابی و تحقق اهداف آن نقشی موثر ایفا نمایید.»

مسعود نقاش‌زاده نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه؛ دارای دکترای پژوهش هنر (با گرایش سینما)، کارشناسی ارشد سینما و کارشناسی کارگردانی فیلم است. وی مسئولیت‌های متعدد اجرایی از جمله معاون آموزش و پژوهش خانه سینما، معاون پژوهشی دانشگاه صدا و سیما، معاون تولید و مشاور عالی مرکز سیما فیلم و معاون تأمین و تولید موسسه رسانه های تصویری به عهده داشته و عضو هیئت علمی دانشگاه نیز هست.
وی داور بخش بین‌الملل جشنواره فیلم رشد (۱۳۸۶)؛ اولین، دومین و سومین جشنواره‌ی تلویزیونی جام جم (۱۳۹۲-۱۳۹۰) و سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت (۱۳۹۳) نیز بوده است.

مجید مغنیان فارغ التحصیل کارشناسی تکنولوژی آموزشی، کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی و دانشجوی دکترای مدیریت DBA است.  از سوابق هنری وی می‌توان به؛ تهیه کننده فیلم مستند آموزشی خط خودآوا در قران کریم (۱۳۷۷)؛ تهیه کننده برنامه تلویزیونی معرفی اندیشمندان مدیریت (۸۷-۱۳۸۳)؛ مدیر تولید برنامه های تلویزیونی معاونت سیما با عناوین: شرق شناسی، جهان ایرانی و ایران جهانی، شناخت موزه های جهان در اسپانیا، ایتالیا، هلند، فرانسه، یونان (۸۶-۱۳۸۳)؛تهیه کننده برنامه های تلویزیونی فلسفه از نظر تا عمل، میراث علمی و فلسفی خواجه نصیرالدین طوسی، دیار عاشقان (۹۲-۱۳۸۸) اشاره کرد. همچنین وی معاون اداری‌مالی و حقوقی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بوده است.

همچنین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن تقدیر از زحمات مسعود احمدیان معاون سابق فرهنگی و پژوهشی بنیاد، او را طی حکمی به عنوان مشاور مدیرعامل منصوب کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها