تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۲۷ - ۰۷:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 63037

یک فیلم گرجستانی به عنوان «مادر ترسناک» موفق به کسب جایزه قلب بهترین فیلم از جشنواره «سارایوو» شد.

به گزارش سینماسینما، هیات‌داوران بیست‌وسومین دوره‌ی جشنواره فیلم «سارایوو» به ریاست «مایکل فرانکو» کارگردان مکزیکی، جایزه قلب بهترین فیلم این رویداد سینمایی را به «مادر ترسناک» اولین ساخته «آنا اورشادزه» کارگردان ۲۷ ساله گرجستانی اعطاء کردند.

این فیلم درباره زنی است که در تلاش است زندگی خانوادگی و همچنین عشق و علاقه خود به نوشتن را دوباره احیاء کند.

این دومین باری است که سینمای گرجستان موفق به کسب جایزه اول جشنواره فیلم «سارایوو» می‌شود و بیش از این فیلم «شکوفایی» ساخته «نانا اکتیمیشویلی» در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب این عنوان شده بود.

در سایر بخش‌ها، «امانوئل پاروو» سینماگر رومانیایی برای ساخت فیلم «مدا، سوی نه چندان روشن چیزها»، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را دریافت کرد و جایزه بهترین بازیگر مرد این رویداد سینمایی نیز به «سربان پاولوو» برای بازی در این فیلم رسید.

«اورنلا کاپتانی» بازیگر کانادایی برای نقش‌آفرینی در فیلم «سپده‌دم» اولین ساخته «جنتین کوزی» کارگردان آلبانیایی نیز جایزه بهترین بازیگری جشنواره را دریافت کرد.

همچنین «الیور استون» کارگردان برنده سه جایزه اسکار و «جان کلیس» بازیگر انگلیسی نیز امسال جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره فیلم «سارایوو» را از آن خود کردند.

بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم «سارایوو» از تاریخ ۱۱ تا ۱۸ اوت (۲۰ تا ۲۷ مرداد) در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار شد و امسال در مجموع ۲۳۵ فیلم از ۵۴ کشور جهان با میزبانی از ۱۰۰ هزار مخاطب به نمایش گذاشته شد.

منبع: ایسنا به نقل از رویترز

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها