تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۱۸:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 4968

فیلم نیزه: قلب جنون فیلم برزیلی «نیزه: قلب جنون» به کارگردانی روبرتو برلینر برنده جایزه اصلی بخش مسابقه بین‌الملل بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو شد.

به گزارش «سینماسینما»، برندگان این دوره جشنواره فیلم توکیو شنبه غروب در مراسمی در پایتخت ژاپن معرفی شدند و درام اجتماعی «نیزه: قلب جنون» (Nise — The Heart of Madness) ساخته روبرتو برلینر، جایزه اصلی بخش مسابقه بین‌الملل یا همان جایزه بزرگ جشنواره را به خود اختصاص داد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، برایان سینگر کارگردان آمریکایی و رئیس هیئت داوران هنگام اعطای جوایز از سختی روند انتخاب برندگان از میان ۱۶ فیلم بخش مسابقه بین‌الملل صحبت کرد و به شوخی گفت به دفعات مجبور شد سر دیگر داوران این بخش داد بزند.

«نیزه: قلب جنون» داستان واقعی دکتر نیزه دا سیلویرا یک روان‌پزشک زن است که بر پیش‌داوری‌ها و تعصبات سیستم پزشکی برزیل در دهه ۱۹۴۰ غلبه کرد تا در زمینه سلامت ذهنی در کشور تحول ایجاد کند. گلوریا پیریس نیز برای بازی خود در نقش قهرمان «نیزه: قلب جنون» جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را از آن خود کرد.

سینگر که علاقه‌مندان سینما او را بیش از همه با کارگردانی سری فیلم‌های «افراد ایکس» می‌شناسند، گفت زمانی به عنوان راننده اتوبوس برای بچه‌های دچار اختلالات ذهنی کار می‌کرد، بنابراین از اینکه از فیلمی چنین «ماهرانه» تقدیر می‌کند بسیار خوشحال است.

روبرتو برلینر کارگردان فیلم «نیزه: قلب جنون»

روبرتو برلینر کارگردان فیلم «نیزه: قلب جنون»

«نیزه: قلب جنون» اولین بار در دنیا اوایل اکتبر در جشنواره فیلم ریو دو ژانیرو روی پرده رفت و جایزه فیلم منتخب تماشاگران را برد. اولین نمایش بین‌المللی فیلم در توکیو بود.

دومین جایزه برتر بخش مسابقه بین‌الملل یا همان جایزه ویژه داوران به فیلم «هر سه نفر ما» به هیرون کمدین و کارگردان فرانسوی اعطاء شد. این فیلم با لحنی طنزآمیز مسئله مهاجرات از خاورمیانه به اروپا را مورد توجه قرار می‌دهد.

رول‌اند مولر و لوئیس هوفمان بازیگران دانمارکی برای نقش‌آفرینی در درام «سرزمین من» که داستانش پس از پایان جنگ جهانی دوم روی می‌دهد، به طور مشترک برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شدند.

جایزه بهترین دستاورد هنری به «فیلم خانوادگی» به کارگردانی اولمو اومرزو کارگردان اسلوونیایی رسید و «خواست خدا» به کارگردانی ادواردو فالکونه کارگردان ایتالیایی جایزه فیلم منتخب تماشاگران را دریافت کرد.

«کن و کازو» اولین فیلم بلند داستانی هیروشی شوجی برنده جایزه «اسپلش» سینمای ژاپن شد که برای تقدیر از فیلم‌های مستقل داخلی در نظر گرفته شده است. این فیلم درباره دو قاچاقچی مواد مخدر خرده‌پاست.

فیلم جاده‌ای و تجربی «The Island Funeral» به کارگردانی پیمپاکا توئیرا کارگردان تایلندی نیز برنده جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه فیلم‌های بلند آسیایی شد. سال گذشته این جایزه به فیلم «بدون مرز» به کارگردانی امیرحسین عسگری از ایران رسید.

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو ۲۲ تا ۳۱ اکتبر (۳۰ مهر تا ۹ آبان) برگزار شد. امسال ۲۰۷ فیلم در جشنواره توکیو به نمایش درآمدند و حدود ۶۳٫۷ هزار بلیت فروخته شد.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها