تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۱۴:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 31835

ماتنخستین جایزه ویژه هیأت‌داوران چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم سائوپائولو، با عنوان جایزه کیارستمی، به فیلم «مات» ساخته صبا کاظمی رسید.

به گزارش سینماسینما، آیین ‌اختتامیه چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سائوپائولوی برزیل با معرفی برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف برگزار شد و فیلم «مات» به کارگردانی صبا کاظمی در اولین حضور بین‌المللی‌اش توانست جایزه ویژه هیأت داوران را از آن خود کند.

این جایزه که به نام کیارستمی نامگذاری شده است، ‌برای نخستین بار به جوایز این جشنواره سائوپائولو اضافه شده و طبق گفته هیأت داوران به فیلم‌هایی تعلق می‌گیرد که داستان‌سرایی‌های کلاسیک را به شکل فیلمسازی تجربی بسط دهند.

بر این اساس، جایزه کیارستمی سهم فیلم «مات» شد چراکه با راهی خلاقانه و پرخطر، ‌نابسامانی دنیای مدرن را با ‌تعدادی بازیگر شگفت‌انگیز، تنها در یک آپارتمان واقع در تهران امروزی، در یک اجرای زنده به تصویر کشیده است.

فیلم «مات» که پخش بین‌المللی آن را مرجان علیزاده (iran arthouse film) برعهده دارد، روابط انسانی را در موقعیتی ناملموس به تصویر کشیده است.

این فیلم علاوه بر دریافت اولین جایزه جهانی کیارستمی، عنوان فیلم برتر از دید تماشاچیان جشنواره سائوپائولو را نیز از آن خود کرد.

«مات» هفته آینده در اکران فیلم‌های برگزیده‌ی جشنواره سائوپائولو اکران عمومی خواهد شد.

فیلم‌هایی چون «فروشنده» اصغر فرهادی، «لانتوری» رضا درمیشیان، «اژدها وارد می‌شود» مانی حقیقی در بخش نمایش و «چهارشنبه» سروش محمدزاده، «سینما نیمکت» محمد رحمانیان و «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» حمیدرضا قربانی هم در بخش مسابقه این جشنواره حضور داشتند که البته بخش رقابتی و مسابقه‌ی این جشنواره فقط مختص فیلم‌های اول و دوم کارگردانان است بنابراین فیلم «لانتوری»، «اژدها وارد می‌شود» و «فروشنده» در بخش رقابتی نبودند و نمی‌توانستند نامزد دریافت جایزه باشند.

عقیل بهرامی، ژاله بلمه، آبان عسکری، میثم کریم پور، مینو ملکی، نیما کاظمی، رامیار مشایی، وحید ورسه، کیان کاظمی از جمله هنرمندانی هستند که در «مات» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«مات» پس از برپایی آیین دیدار با عوامل در روز دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه در موزه سینما، از ۲۵ آبان در گروه هنروتجربه اکران عمومی خود را آغاز می‌کند.

عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: صبا کاظمی، فیلمنامه: صبا کاظمی، میلاد نیازی، مشاور کارگردان: میلاد نیازی، دستیار و برنامه‌ریز: علی سینا شاهانی، دستیار اول کارگردان: ژاله بلمه، دستیار دوم کارگردان: حمید نامدار مقدم، منشی صحنه: مهرنوش بلمه، تصویر بردار: مهدی رنجبر، دستیاران تصویر: محسن هادوی و حسین عباسی، تدوین: میلاد نیازی، دستیار تدوین: آزاده راد، اصلاح نور و رنگ: علی کریمی‌راد، مدیر صدابرداری: سعید احمدی، صدابردار: امید قربانی، دستیار صدا: محسن پرهیزگاری، طراحی صدا: مهرداد جلوخانی، موسیقی: حمیدرضا علوی امساکی، مدیرتولید: مهدی جانبخش، طراح صحنه و لباس: مهرنوش بلمه، گریم: محمدتقی خرسند و مهدیه بشری، عکاس: مروارید دماوندی، طراح گرافیک: مسعود زارع‌زاده، مدیر رسانه: علیرضا مرادی، روابط عمومی: شکوه مقیمی.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم سائوپائولو از ۲۰ اکتبر(۲۹مهر) تا ۲نوامبر(۱۲ آبان) در برزیل برگزار شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها