تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۲۵ - ۱۷:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 4045

مارتین اسکورسیزی در مراسمی با حضور تعداد زیادی از چهره‌های شاخص دنیای سینما از جمله عباس کیارستمی کارگردان ایرانی هفتمین جایزه لومی‌یر ۲۰۱۵ را دریافت کرد.

به گزارش «سینماسینما»، مراسم تقدیر از مارتین اسکورسیزی کارگردان آمریکایی جمعه شب با حضور تعداد زیادی از سینماگران بین‌المللی در لیون فرانسه برگزار شد و او هفتمین جایزه جشنواره لومی‌یر را دریافت کرد.

به گزارش ورایتی، این مراسم با اجرای تی‌یری فرمو مدیر هنری و مدیر عامل جشنواره کن فیلم و جشنواره لومی‌یر برگزار شد.

جشنواره لومی‌یر برای تجلیل از فیلم‌های کلاسیک و ماندگار راه‌اندازی شده است. پدرو آلمودوار، کوئنتین تارانتینو و کلینت ایستوود از برندگان قبلی جایزه لومی‌میر هستند.

© Copyright 2015 Corbis Corporation

برگزارکنندگان جشنواره اعلام کردند به اسکورسیزی «برای تمام فیلم‌هایی که ساخته است، برای عشق بی‌اندازه‌اش به سینما، برای مبارزه بی‌امانش در حفظ و نگهداری سینمای گذشته، برای فیلم‌های بلند داستانی‌اش، برای مستندهایش، برای عشقش به موسیقی، برای لطفی که به فیلمسازان جوان در سراسر دنیا دارد و البته برای خنده‌های رعدآسایش» ادای احترام می‌کنند.

در مراسم تقدیر از اسکورسیزی چهره‌هایی چون پی‌یر لسکور رئیس جشنواره فیلم کن، سلما هایک، عباس کیارستمی، ماتیو گارونه، الیا سلیمان، پابلو تراپرو، میشل فرانکو، گاسپار نویی، میشل هازاناویسیوس، ژان-پی‌یر ژونه، ماکس فون سیدو و… حضور داشتند.

© Copyright 2015 Corbis Corporation

کیارستمی در این مراسم یک فیلم کوتاه بسیار تجربی به نمایش گذاشت که به اسکورسیزی تقدیم شده بود.

رابرت دنیرو که به خاطر بازی در فیلم «The Wizard of Lies» نتوانسته بود در مراسم شرکت کند، با یک ویدیویی کوتاه به دوست قدیمی‌اش تبریک گفت. فرمو نیز مجموعه‌ای از صحنه‌های فیلم‌های صامت را نشان داد و بعد نسخه ۳۵ میلی‌متری آن را به اسکورسیزی تقدیم کرد. مهمانان مراسم در نهایت روی صحنه رفتند و ترانه «نیویورک، نیویورک» را خواندند.

برتران تاورنیه کارگردان فرانسوی و رئیس جشنواره لومی‌یر به دلیل انجام یک عمل جراحی نتوانست در مراسم شرکت کند.

اسکورسیزی که همراه همسرش هلن موریس و دخترش فرانچسکا در این مراسم شرکت کرده بود، گفت: «امروز تماشاگران جوان‌تر دنیا را تنها از طریق تصاویر می‌شناسند و آن‌ها واقعاً به کسی مانند برتران (تاورنیه) نیاز دارند که راهنمایی‌شان کند و به گونه‌ای برای آن‌ها توضیح بدهد که خیلی قدرتمندتر از یک کلیپ شش ثانیه‌ای ضبط‌شده با یک گوشی هوشمند است.»

تاورنیه این روزها در حال ساخت فیلمی مستند درباره تاریخ سینماست.

© Copyright 2015 Corbis Corporation

اسکورسیزی سال ۱۹۹۰ «بنیاد فیلم» را تأسیس کرد که یک سازمان غیرانتفاعی است و به ترمیم فیلم اختصاص دارد.

او درباره این بنیاد گفت: «علاقه من به حفظ و ترمیم فیلم‌ها به خاطر خشم ناشی از نابودی فیلم‌های قدیمی است. واقعاً نیاز داشتم این عشق به سینما را با دیگران تقسیم کنم.»

مراسم تجلیل از اسکوسیزی با نمایش فیلم “راننده تاکسی” به پایان رسید.

مارتین اسکورسیزی

اسکوسیزی که در ۲۰۰۷ برای فیلم «مردگان» برنده جایزه اسکار شد، به‌تازگی تولید فیلم «سکوت» را در آسیا به پایان رساند. اسکورسیزی این فیلم را از روی رمانی نوشته شوساکو اندو کارگردانی کرده است. «گاو خشمگین»، «کازینو» و «رفقای خوب» از دیگر فیلم‌های اوست.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها