تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۱۴ - ۱۷:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 26022

نازنین فراهانینازنین فراهانی بازیگر این روزها مشغول نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «سه و چهل و سه دقیقه» است.

به گزارش سینماسینما، نازنین فراهانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: این روزها مشغول نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «سه و چهل و سه دقیقه» هستم که قرار است حمیده معینی‌فر آن را بسازد.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی «کوپال» را آماده نمایش دارم و به زودی فیلم سینمایی «نزدیک‌تر» وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود. از سوی دیگر پیشنهاد برای حضور در یک سریال را هم دارم که هنوز قطعی نشده است.

بازیگر فیلم توقیف‌شده «خانه پدری» درباره گزیده‌کاری خود در طی یک سال اخیر عنوان کرد: نمی‌دانم امسال بعد از حضور در تئاتر «نگاهمان می‌کنند» چه اتفاقی افتاد که بیشتر پیشنهاد‌هایی که به سمتم آمد تئاتری بود تا سینمایی و پیشنهاد خوبی در سینما نداشتم، بنابراین این گزیده‌کاری از جانب من و به انتخاب من نبوده است.

فراهانی افزود: تئاتر را بسیار دوست دارم، اما چون به تازگی روی صحنه تئاتر بودم، دوست ندارم این اتفاق به زودی تکرار شود. بنابراین این روزها درگیر نگارش فیلمنامه «سه و چهل و سه دقیقه» هستم که قرار است حمیده معینی‌فر که یک کارگردان فیلم اولی است آن را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده کند. فیلم در ژانر جنایی- معمایی است و بازنویسی آن انجام شده است و مراحل آخر خود را سپری می‌کند و به‌زودی کلید زده می‌شود.

این بازیگر در ادامه درباره انتخاب این ژانر و شباهت آن به آنچه تاکنون به عنوان ژانر جنایی – معمایی – پلیسی دیده شده است گفت: تا جایی که من فیلم دیده‌ام، این فیلم شبیه هیچ یک از کارهایی نیست که در این ژانر تولید شده‌اند و حداقل من با این فرمت در سینمای ایران تاکنون فیلمی ندیده‌ام.

بازیگر فیلم «صداها» با اشاره به اینکه جای این ژانر در سینمای ایران بسیار خالی است، درباره موضوع فیلم و کار کردن با یک کارگردان جوان در این ژانر نیز اظهار کرد: داستان فیلم درباره جنایتی است که رخ داده و حالا راز این جنایت باید فاش شود. همان‌طور که گفتم کارگردان کار جوانی است که تاکنون چند فیلم کوتاه با حال و هوای معمایی و جنایی ساخته است. من کارهایش را دوست داشتم و مورد علاقه‌ام بود. احساس می‌کنم جای فیلم‌های جنایی – معمایی – پلیسی بسیار در سینمای ما خالی است و باید به آن بیشتر بها داده شود.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر در فیلم‌های کارگردان‌های فیلم اولی بسیاری حضور داشتم و تجربیات بسیار خوبی را برایم رقم زدند. این جوانان بسیار ایده آل نگاه می‌کنند و خیلی خوب با سینمای دنیا و روندی که طی می‌کند آشنا هستند. از سوی دیگر سلیقه‌های کهنه از فیلمسازان جوان بسیار دور است و من این را بسیار دوست دارم. فیلم‌های آن‌ها به زندگی بسیار نزدیک‌تر است، اتفاقی که سینمای ما بسیار از آن دور است و همواره از آن رنج می‌برد.

فراهانی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر این نسل شور و هیجان را وارد سینما کرده‌اند عنوان کرد: با حضور جوانان فیلمساز شاهد اتفاقات بسیار خوبی در سینما بودیم. ضمن اینکه به هر حال در مرحله آزمون‌وخطا به سر می‌بریم، اما حضور این نسل این امیدواری را می‌دهد که نسل جدیدی از فیلمسازان می‌آیند که امید را در سینما به ارمغان می‌آورند. پیش از این ما هرچند سال یک بار شاهد فیلم‌های خیلی خوب بودیم، اما الان در یک سال شما چند کار خوب را می‌توانید در سینما ببینید که این ما را امیدوار می‌کند. ضمن اینکه این اتفاقات قدیمی‌ها را هم مجبور می‌کند تا دید خود را به سینما تغییر دهند، چرا که سلیقه مردم نیز همراه با سینما تغییر می‌کند.

 

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها