تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ۱۱:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 32367

جدایی نادر از سیمینفیلم سینمایی ‘جدایی نادر از سیمین’ برندهٔ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان سال ۲۰۱۲ به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی ‘اصغر فرهادی’ مرد صاحب نام سینمای ایران و جهان، روز شنبه آینده در موسسه فرهنگی میراث ملی پاکستان در اسلام آباد روی پرده می رود. به گزارش سینماسینما، رایج ترین فیلم ها در پاکستان، فیلم های هندی و محصولات ‘بالیوود’ است اما اخیرا به دلیل تشدید تنش های میان هند و پاکستان، سینماها و شبکه های تلویزونی پاکستان فیلم های هندی را تحریم کرده و فیلم های ایرانی، یکی از گزینه های اصلی به عنوان جایگزین فیلم های هندی در پاکستان است.

«جدایی نادر از سیمین» که در سطح بین‌المللی بیشتر با نام یک جدایی (A Separation) شناخته می‌شود، پنجمین اثر سینمایی اصغر فرهادی است و هم‌اکنون با فروش نزدیک به ۲۰ میلیون دلار، در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران قرار دارد. از بازیگران اصلی آن می‌توان پیمان معادی، لیلا حاتمی، شهاب حسینی، ساره بیات و مریلا زارعی را نام برد.

این فیلم مجموعاً بیش از ۵۲ جایزهٔ جهانی را از آنِ خود کرده‌است، جوایز معتبر بین‌المللی همچون جایزهٔ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان ،گلدن گلوب بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان، جایزه هیات داوران و جایزه خرس طلایی از جشنواره فیلم برلین و جایزه ایندیپندنت اسپیریت بهترین فیلم خارجی زبان، جایزه جوایز بودیل بهترین فیلم خارجی زبان و جایزه سزار بهترین فیلم خارجی زبان از جمله جوایز مهم جدایی نادر از سیمین است.

‘جدایی نادر از سیمین’ همچنین در داخل کشور نیز چندین جایزه از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. اقبال مثبت منتقدان به جدایی نادر از سیمین تا جایی است که برخی آن را جزو ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۱ خوانده‌اند؛ نشریه گاردین این فیلم را یکی از برترین فیلم‌های اخیر سینما نامید.

فرهادی در سال ۲۰۱۲ پس از دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان بر روی استیج سالن تئاتر دالبی در پیامی گفت: ‘سلام به مردم خوب سرزمیم. ایرانی‌های زیادی در سراسر جهان در حال تماشای این لحظه‌اند و تصور می‌کنم که خوشحالند. نه فقط به خاطر یک جایزه مهم، یک فیلم یا یک فیلمساز. آن‌ها خوشحال‌اند چون در روزهایی که میان سیاستمداران حرف از جنگ، تهدید، و خشونت تبادل می‌شود، نام کشورشان ایران از دریچه باشکوه فرهنگ به زبان می‌آید.’

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها