تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۷:۰۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 103807

نمایش «با کاروان سوخته» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی بازی میثاق زارع و تهیه کنندگی وحید محمدحسینی از اول بهمن ماه در سالن «دیوار چهارم» به روی صحنه می‌رود.

 

به گزارش سینماسینما، این نمایش برنده جایزه نمایشنامه نویسی مردمی آلمان در سال ۱۹۹۹ شده است و گروه‌های مختلف تئاتری گفته می‌شود بیش از ۷۵۰ بار در کشورهای مختلف آن را اجرا کرده‌اند.

این نمایش داستان زندگی کارگر ترکی است در آلمان. او قربانی یک آتش‏ افروزی می‏‌شود که جوانان نژادپرست مسبب آن بوده‌اند. نه ‏تنها زن و پسرش را از دست می‏‌دهد بلکه خانه‌اش که با رنج و کار فراوان خریده بود، نیز طعمه‏‌ی آتش می‏‌شود و در یک مونولوگ گروتسک، اتفاقات را مرور می‏‌کند.

کوشک جلالی برنده جایزه افتخاری تئاتر شهر کلن آلمان در سال ۲۰۱۶ ، دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت ارشاد و عضو کانون کارگردانان آلمان و ایران است. او بیش‌تر به زبان آلمانی می‌نویسد و با هنرپیشگان آلمانی کار می‌کند.

در سال ۱۳۸۲، گروه تئاتری «علی جلالی آنسامبل» را در شهر کلن پایه گذاری کرد و هم اکنون مسئول هنری این گروه است. چهار نمایش نامه از او به زبان آلمانی در انتشارات تاتر مونیخ آلمان به چاپ رسیده است.

چندین نمایشنامه به زبان فارسی نوشته و ترجمه کرده که در انتشارات قطره، افراز، نمایش و مهر نوروز به چاپ رسیده‌اند. در سال ۱۳۸۹ یک تله تاتر ۶۰ قسمتی طنز که بر اساس آثار «کارل والنتین» و «لوریو» تنظیم کرده بود را برای تلویزیون ایران تولید کرد. او تاکنون بیش از ۴۶ نمایش در آلمان و ۲۰ نمایش در ایران به روی صحنه برده است.

گروه تاتر آلمانیش برای اجرای نمایش‌های مسخ (کافکا)، با کاروان سوخته (کوشک جلالی)، پوزه چرمی (کراوزه)، سوسیس با گازخردل (کوشک جلالی) و جاده (فلینی) به جشنواره تاتر فجر دعوت شده است.

از آثار به اجرا در آمده این کارگردان در ایران می‌توان به مسخ، پستچی پابلو نرودا، بازرس، موسیو ابراهیم و گل‌های قرآن (بهترین اجرا در سال ۱۳۸۶، از طرف انجمن منتقدان خانه تئاتر، دعوت به شهر کلن/آلمان ۲۰۱۷)، راهزنان (این اجرا در سال ۱۳۹۲ به یکی از معتبرترین فستیوال‌های بین المللی آلمان -فستیوال شیلر- دعوت شد)، خدای کشتار (پرفروش‌ترین اجرای سال ۹۱)، روبینسون کروزو (بهترین اجرا در چهارچوب جشنواره فجر، استان خراسان رضوی، اجرا در فستیوال‌های بین‌المللی آلمان- کلن و مانهایم-، ترکیه، بوسنی هرزگوین و قزاقستان)، در انتظار آدولف… اشاره کرد.

در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار، به عنوان کارگردان اپرا در شهر دورتموند، یک اپرا مخصوص کودکان را به صحنه برد.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: دستیاران کارگردان: طاهره دهکردی و بهنام نجم الدین، منشی صحنه: پگاه محمودوند، عکاس: مریم رضوی، روابط عمومی: پریسا قهرمانی، مشاور رسانه‌ای: سپیده هاشمی محتشم، طراح پوستر و بروشور: محمدحسن نکوپندار، ساخت تیزر و تولید محتوا: علیرضا نادری (استودیو ورا)، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: احمد محمدحسینی و سید سعید بهشتی.

این نمایش از دوشنبه اول بهمن ماه، ساعت ۱۷ در سالن دیوار چهارم به نشانی: میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴ به روی صحنه خواهد رفت و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۸ سه شنبه ۲۵ بهمن جهت تهیه بلیط به سایت www.tik۸.com مراجعه کنند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها