تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۱۲:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 42018

جشنواره فیلم فجرمدیرعامل خانه سینما و مسئول آرای مردمی با حضور در نشستی خبری توضیحاتی درباره شیوه شمارش آرامی مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر ارائه کردند.

به گزارش سینماسینما، این نشست خبری صبح چهارشنبه ششم بهمن ماه در محل خانه سینما با حضور منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و علی آشتیانی‌پور مسئول آرای مردمی و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

منوچهر شاهسواری در ابتدای این نشست با تشکر از حضور خبرنگاران گفت: «ممکن است در حال حاضر برخی مسائل و سئوالاتی در مورد خانه سینما داشته باشند، اما بعد از شلوغی جشنواره در مورد خانه سینما صحبت خواهیم کرد.»

او همچنین با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: «خانه سینما از همان روز اول حادثه پلاسکو شریک غمی که به وجود آمده بود و فردا هم که مراسم تشییع پیکر شهدا برگزار می‌شود با همه قدرت و توان در این مراسم حضور خواهد داشت.»

شاهسواری خبر نامزد شدن «فروشنده» برای جایزه اسکار را خبری بسیار خوب خواند و ابراز امیدواری کرد پس از این خبرهای خوبی درباره سینمای ایران شنیدهش ود. او به اصغر فرهادی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد سینمای ایران در همه ابعادش پیروز باشد.

او در ادامه گفت: «در چند روز گذشته پس از اتفاقات ساختمان پلاسکو اهالی سینما براساس تکلیف و وظایف اجتماعی خود حضور یافتند و در فضای مجازی نیز به این واقعه واکنش نشان دادند. »

شاهسواری با تشکر از هنرمندان برای حضورشان افزود: «اتفاق بدی که افتاد این بود که یکی از نمایندگان شورای شهر درباره اظهارنظر هنرمندان از الفاظ غیرفرهنگی استفاده کرد که البته از این ایشان بعید نیست. او برخورد ناپسندی انجام داده است. هر انسانی اعم از فیلمساز یا کارگردان از حقوق شهروندی برخوردار است. اینکه کسی با این ادبیات برخورد کند جای تاسف دارد.»

او ادامه داد: «این ادبیات، ادبیات زندگی مدنی نیست. استفاده از این عبارات بیش از اینکه به طرف مقابل برخورد کند حد و اندازه کسی که این حرف را می‌زند مشخص می‌کند. من به طور شخصی این را می‌گویم به نظر می‌رسد ما در انتخاب افرادی که در مورد مسائل اجتماعی تصمیم می‌گیرند اشتباه کردیم.»

نشست با سخنان آشتیانی‌پور در مورد شیوه جمع‌آوری آرای مردمی ادامه پیدا کرد: «امسال با توجه به شرایطی که به وجود آمد مانند سال گذشته بخش آرای مردمی را برگزار می‌کنیم. کار جمع‌آوری و شمارش آرای مردمی اینترنتی نیست. شکل سال گذشته تا حدودی قابل قبول بود، قرار بود تغییراتی ایجاد کنیم که البته به دلیل بروز مشکلات تصمیم گرفتیم مثل شیوه سال قبل باشد.»

او ادامه داد: «نکته متمایز با سال قبل این است که پارسال فقط فیلم‌های بخش سودای سیمرغ آرای مردمی داشتند، اما امسال همه ۴۴ فیلم حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره می‌توانند آرای مردمی داشته باشند.»

او همچنین درباره شکل رای‌گیری گفت: «در سالن نمایش بعد از آنکه برگه‌هایی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد، شیوه رای دادن در آنونسی شرح داده می‌شود. سعی کردیم سانس‌ها، صندلی‌ها و موقعیت جغرافیایی سینما‌ها برای جمع آوری آرای مردمی فیلم‌ها برابر باشد.»

آشتیانی‌پور در مورد مدت زمان جمع‌آوری آرای مردمی گفت: «از یازدهم بهمن ماه تا بیستم آرای مردمی جمع‌آوری می‌شود. همچنین همانند گذشته فیلمی که تا روز چهارم جشنواره نمایش داده نشده باشد در آرای مردمی حضور نخواهد داشت.»

او اسامی سینماهایی که آرای مردمی در آن جمع‌‌آوری می‌شود، چنین برشمرد: «در سینماهای پردیس آزادی، چارسو، اریکه ایرانیان، کیان، استقلال، پردیس زندگی، کوروش، جوان، بهمن، ماندانا و فرهنگ رای گیری مردمی انجام می‌شود.»

او تاکید کرد: «کارت‌های رای‌گیری مردمی هم شبیه سال گذشته است و با رنگ‌های مختلف برای روزهای مختلف مشخص شده است و رنگ آن در روزهای مختلف متفاوت است.»

او گفت: «امسال هم بیش از ۱۵۰ نفر در زمینه صیانت از آرا هستند. شمارش آرای مردمی همکاری مدیران سینماها را طلب می‌کند. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا به شکلی درست امانتدار آرای مردمی باشیم.»

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها