تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۱/۱۹ - ۱۲:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 14440

مدیر علمی و آموزشی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر تاکید کرد توجه به بعد آموزشی و تقویت بنیه دانشی مخاطبان از اهداف این دوره جشنواره است.
دکتر روح‌الله حسینی مدیر علمی و آموزشی جشنواره جهانی فیلم فجر به ستاد خبری گفت: آقای میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر بر تخصصی دیدن و علمی برگزار کردن جشنواره تاکید زیادی دارد. به همین دلیل همراهی مدرسه ملی سینمای ایران به عنوان بازوی اجرایی سازمان سینمایی در امور آموزشی و پژوهشی این دوره از جشنواره توجیه داشت.
حسینی به تشریح حوزه‌هایی که در جشنواره و برای تقویت بُعد علمی این رویداد کمک می‌کند، پرداخت و گفت: حوزه‏هایی که از ابتدا و مطابق با این نگاه، مطرح شد تا در آن‏ها و در کنار سایر همکاران و مدیران جشنواره، به تقویت بُعد علمی این رویداد کمک کند، یکی موضوع داوطلبان دانشجویی، دیگری بحث دارالفنون و در آخر هم نمایش‏های دانشگاهی بود.
او ادامه داد: در موضوع اول، قرار شد تعداد ۵۰ داوطلب دانشجوی علاقه‌مند به سینما را انتخاب کنیم تا در ایام جشنواره و تحت مدیریت بخش تشریفات امور مربوط به مهمانان خارجی، کارگاه‏ها و ترجمه‏ها را انجام دهند. در دارالفنون نیز قرار شد به آقای میری در برگزاری کارگاه‏ها و شناسایی استعدادها کمک کنیم و در موضوع آخر یعنی نمایش‏های دانشگاهی، دانشگاه تهران به عنوان میزبان، تعدادی از فیلم‏های خارجی را نمایش دهد.
مدیر اجرایی مدرسه ملی سینما با اشاره به این‌که وظیفه‌اش در جشنواره مرتبط با مسئولیت‌هایش در مدرسه ملی سینما است، تاکید کرد: در بخش آموزشی جشنواره، حتما کارگاه‌ها و کلاس‌هایی با حضور اساتید ایرانی و خارجی برگزار می‌شود که برنامه‌ریزی‌های آن توسط آقایان میری و شجاع‌نوری در حال انجام است.
او در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ریزی‌های آموزشی در جشنواره بیشتر جوان‌های علاقه‌مند را درگیر می‌کند یا دانشجوهای رشته‌های مرتبط را عنوان کرد: قطعاً علاقه‌مندی مهم است اما کافی نیست. بنابر نگاه دبیر جشنواره بعد علمی و دانشی و در نتیجه دانشجویی بیشتر مد نظر است. البته در دارالفنون دوستان معیار سنی یا همان جوانی را در نظر دارند و چون بنا بر کشف استعدادها و پس از آن سرمایه‏گذاری علمی روی آنهاست، طبیعتا بحث سن و سال اهمیت پیدا می‌کند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها